جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در صورت موفقیت رنو و پژو در ایران افراد بی‌کفایت حاضر در خودروسازی باید بساط خود را جمع می‌کردند به همین دلیل تمام تلاش خود را برای شکست این شرکت‌ها به کار گرفتند.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره استفاده از مدیران خارجی در صنعت خودروسازی، گفت: مدیران ایرانی آشنایی بهتری با روحیات، فرهنگ و قوانین ایران دارند به همین دلیل استفاده از مدیر خارجی برای رفع مشکلات صنعت خودرو چاره‌ساز نیست.

سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروسازی ایران در صورتی راهگشا است که سرمایه‌گذار51 درصد سهم کارخانه را در اختیار گیرد چراکه در این شرایط سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری ها با سرمایه گذار خارجی است

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروسازی ایران در صورتی راهگشا است که سرمایه‌گذار 51 درصد سهم کارخانه را در اختیار گیرد، چراکه در این شرایط سیاست گذاری‌ها و تصمیم گیری ها با سرمایه گذار خارجی است.

وی اظهار کرد: در صورت حضور سرمایه گذار خارجی در ایران حقوق کارگر از ۱۰۰ دلار به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند که در این شرایط می‌توان به بهبود وضعیت کارگر امید داشت.

سرمایه‌گذاران اشتیاقی به سرمایه گذاری در چین ندارند

منصوری یادآور شد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران اشتیاقی به سرمایه گذاری در چین ندارند، چراکه در صورت سرمایه‌گذاری باید به کارگران این کشور حقوق بیشتری نسبت به ایران پرداخت کنند، در حالیکه در ایران می توان با پرداخت ۳۰۰ دلار به راحتی نیروی انسانی ماهر را به کار گرفت.

وی به ارزان قیمت بودن هزینه آب، برق و گاز در ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که فرانسوی‌ها به دنبال فعالیت در صنعت خودروسازی ایران بودند عده‌ای به دلیل منافع خود از فعالیت آنها جلوگیری کردند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: جوانان ایرانی توانستند در صنعت موشک سازی به دستاوردهای بزرگی برسند درحالیکه در صنعت خودروسازی موفقیت چندانی به دست نیاوردند، علت این امر را باید حضور مدیران سیاسی و دولتی در این صنعت برشمرد.

خودکفایی از صفر تا صد در صنعت خودروسازی ضروری نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودکفایی از صفر تا صد در صنعت خودروسازی ضروری نیست، ادامه داد: می‌توان از ظرفیت سایر کشورها برای تامین قطعات موردنیاز تولید استفاده کرد و خودروی باکیفیت و به روز در اختیار مردم قرار داد.

دومینوی اقدامات مافیایی در خودروسازی

منصوری با بیان اینکه بخشی از مافیای خودرو در ساختار دولتی خودروسازان حضور دارند، تصریح کرد: در صورت موفقیت رنو و پژو در ایران افراد بی‌کفایت حاضر در این صنعت باید بساط خود را جمع می‌کردند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همزمان با دوره‌ای که پراید در ایران ۱۵میلیون تومان بود، دلار نیز یک هزار تومان بود، در نتیجه خرید یک پراید ۱۵ هزار دلار می‌شد در همین دوره بنز کلاس پایین حدود ۱۵ هزار دلار در اروپا به فروش می‌رفت، در واقع پول نفت ایران از طریق شرکت‌های خودروسازی بلعیده شد

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group