جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

بمناسبت فرارسیدن 21 تیرماه روز بدون نایلکس به همت سازمان پسماند شهرداری ساوه، کیسه‌های پارچه‌ای در برخی فروشگاه‌ها و نانوایی‌های سطح شهر با حضور معاونت خدمات شهری بین شهروندان توزیع شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه در حاشیه این آیین گفت: زباله‌هاي پلاستيكي از بزرگترين معضلات زيست محيطي جهان امروزي به شمار می روند كه شايد نتوان به كلي آنها را حذف كرد اما می توان از حجم توليد و مصرف آنها كاست.

محسن مددی ادامه داد: طبق تحقيقات به عمل آمده، متوسط طول عمر مفيد يك كيسه پلاستيكي در دست مصرف كننده 12 تا 20 دقيقه است اما مدت زمان لازم براي تجزيه آن هنوز هم به شكل دقيق قابل تخمين نيست.

وی تصرح کرد: زباله‌های شهری یکی از بارز‌ترین معضلات بهداشتی و زیست محیطی است که توجه نکردن به آن موجب نابودی کره زمین می‌شوند لذا امیدواریم بتوانیم با مدیریت عاقلانه و همکاری و جلب مشارکت شهروندان و آگاه سازی آنان در جهت کاهش پسماندهای مخرب شهری مانند نایلون تلاش کنیم.

مددی اظهار کرد : از معايب مهم كيسه هاى پلاستيكى که یکبار مصرف هم هستند، تجزيه آنها است كه سالهای زیاد بطول می انجامد اما كيسه پارچه اى از نخ طبيعى و فاقد مواد نفتى و شيميايى به راحتى تجزيه پذيرند و می توان چندین بار هم از آن استفاده کرد.

وی همچنین به اهمیت استفاده از کیسه های پارچه ای بجای نایلون برای نگهداری نان اشاره کرد و افزود: با توجه به نظر كارشناسان حوزه سلامت، زمانى كه نان داغ درون كيسه پلاستيكى قرار مي‌گيرد مواد شيميايى موجود در كيسه با نان تركيب شده و انواع بيمارى‌ها، سرطان‌ها و امراض گوارشى را به همراه دارد.

مددی گفت: به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group