سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی روستاهای شهرستان با مشارکت دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در جلسه دهیاری‌های شهرستان ساوه خواستار شناسایی ظرفیت‌های روستایی و توانمندی های ساکنین روستاها در حوزه های مختلف و نیز عارضه یابی مشکلات و موانع پیش رو با ایجاد بانک اطلاعاتی در نقاط روستایی شد.

وی با تاکید بر توسعه اشتغالزایی در روستاها اظهار کرد: ایجاد اشتغال و تولید ثروت رویکرد دولت در حمایت از توسعه روستاهاست و این مهم باید در دستور کار دهیاری‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که در روستاها وجود دارد، قرار گیرد.

فرماندار ساوه افزود: علیرغم به نگاه دولت به توسعه، ایجاد اشتغال و افزایش ماندگاری مردم در روستاها، ولی شاهد خالی شدن روستاها از سکنه هستیم بر این اساس شورا و دهیاری ها با ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور شناسایی ظرفیت‌های روستا نقش مهمی در ایجاد ثروت، جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه و ایجاد اشتغال دارند.

وی به نقش دهیاران در مدیریت نوین روستایی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین مشکلات مهاجرت روستایی، افزایش حاشیه نشینی در شهرها است که تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهمراه دارد. بنابراین تلاش دهیاران در رونق و توسعه روستاها می‌تواند از خالی شدن روستاها از سکنه جلوگیری کند.

میرزایی افزود: آموزش دهیاری‌ها، ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری و بوم گردی و امنیت در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه بروکراسی پیچیده و طولانی در روند کارهای اداری و تبعیض و بی عدالتی موجب ایجاد نارضایتی مردم شده و باید این نارضایتی را برطرف کرد.

وی با اشاره به این‌که دهیاران یک بازوی اجرایی خوبی برای دولت به شمار می‌روند، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، اجرای طرح هادی، اعطای تسهیلات بانکی، آموزش دهیاران، فاضلاب‌کشی و گردشگری مورد توجه دهیاران باشد.

فرماندار ساوه در ادامه اظهار کرد: ارائه مشاوره حقوقی رایگان به دهیاران برای رسیدگی به موارد حقوقی روستاها، پیگیری مشکلات مطروحه از سوی دهیاران و سختگیری پیمانکاران برای اجرای امور محوله، توجه به آموزش در ضوابط مالی دهیاری و هزینه‌کرد مالی رعایت شود.

به گزارش ایسنا، بخشدار مرکزی ساوه نیز با اشاره به نزدیک بودن انتخابات افزود: دهیاران ضمن برگزاری جلسات و نشست‌ها، تحرکات انتخاباتی کاندیداها را به مسئولان مربوطه اطلاع دهند.

کیوان گودرزی با اشاره به تشکیل شورای زکات در روستاها گفت: زکات روستائیان صرف امور عمرانی و آبادی مناطق مختلف شده و برای توسعه آنها هزینه می‌شود.

وی افزود: همکاری دهیاران با اتحادیه‌های صنفی این شهرستان بخصوص اتحادیه خبازان ضروری است تا بتوانیم خدمات مناسب و مطلوبی به آنها ارائه دهیم.

بخشدار مرکزی ساوه با اشاره به اینکه کمبود آب از مهمترین مشکلات بخش مرکزی است، گفت: در این خصوص حفر چاه‌های غیرمجاز بزرگ‌ترین معضل است که دهیاران باید برای کاهش آن همت گمارند.

وی با اشاره به فصل برداشت گندم گفت: برخی از افراد سودجو اقدام به خرید این محصول خارج از شبکه دولتی از کشاورزان می کنند که دهیاران باید ضمن شناسایی آنان این مهم را اطلاع دهند.

در این جلسه دهیاران بخش مرکزی به بیان مشکلات روستاهای مناطق مختلف پرداختند.

برگزاری جلسه ماهانه به منظور پیگیری مشکلات روستایی، جلوگیری از حفر چاههای غیرمجاز، توجه به امنیت روستایی از طریق نصب دوربین در محل ورود و خروج روستاها، استفاده از مشاور حقوقی در روستاها و مشکلات انشعاب از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group