جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه با تاکید بر ضرورت مطالبه گری و امیدآفرینی در گام دوم انقلاب، گفت: گفتمان مطالبه گری نباید منجر به ایجاد موج منفی و سیاه نمایی در جامعه شود.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ مرکزی، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در شصت و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: ایجاد روحیه امید در بین مردم با تأکید بر تبیین کارآمدی نظام محقق خواهد شد .

وی گفت: باید گفتمان مطالبه‌گری به گونه‌ای مطرح شود که در زمین دشمن بازی نشود. نباید طوری اظهار نظر کرد که جنبه سیاه نمایی داشته باشد و نظام ناکارآمد تلقی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه در ادامه به موضوع معنویت و اخلاق به عنوان محوری‌ترین موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: معنویت و اخلاق موتور محرکه مسیر انقلاب در گام دوم است.

وی خواستار پرهیز از ترویج خرافات در جلسات دینی و اعتقادی شد و افزود: تغییر سبک زندگی اسلامی با ارتقای سطح دانش و اطلاعات دینی و اعتقادی از طریق تجهیز مبلغان و مداحان به سلاح علم و دانش ممکن است. باید در جهت گسترش اخلاق و روحیات معنوی از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی در ادامه به در پیش بودن سالروز شهادت شهید چمران اشاره کرد و گفت: شهید دکتر چمران مظهر تخصص و تعهد بود و هیچ دلبستگی به منصب مدیریت نداشت و به دلیل دلبستگی به جهاد و شهادت به مجاهدت پرداخت و نهایتا به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

وی در ادامه از تبلیغ به عنوان یک مهارت و یک فن یاد کرد و افزود: مبلغین در سنگر تبلیغ باید مجهز به مهارت تبلیغ باشند. باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که در جلسات مذهبی سطح اعتقادی و معنویت مردم افزایش یابد.

امام جمعه ساوه به شهادت امام صادق علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: طلاب حوزه‌های علمیه شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام هستند و باید از اعتبارات دولتی نیز برای حوزه‌های علمیه تخصیص داده شود.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز بر مطالعه دقیق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و سازوکارهای اجرایی آن برای ترسیم افق آینده تأکید کرد.

علی میرزایی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید فعالیت‌های خود را منطبق با مفاد بیانیه تنظیم کنند و‌ گزارش اقدامات خود را ارائه دهند. از این رو باید دستور کاری متناسب با اهداف ترسیم شده در بیانیه تدوین و سازوکار اجرایی آن را فراهم کرد.

وی بیان کرد: تشکیل نشست‌های تبلیغی و تدوین برنامه‌های عملیاتی برای تحقق مفاد بیانیه با کار نظارتی و راهبردی ضرورت دارد. باید ابتکارات و نوآوری دستگاههای اجرایی در تحقق مفاد بیانیه به منصه ظهور برسد.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز به دستور جلسه شورای فرهنگ اشاره کرد و افزود: مشخص کردن وظایف ادارات در تبیین مفاد بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در کمیته فرهنگی شورای فرهنگ مطرح شده است.

حسین محمودی‌فر افزود: نقش و وظایف دستگاههای فرهنگی، تبلیغی، آموزشی، تربیتی و نهادهای انقلابی و انتظامی در جهت گسترش معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب با نگاه جدی مدیران محقق خواهد شد.

وی در ادامه از تشکیل شورای هماهنگی گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهرستان بر اساس دستورالعمل ابلاغی و عضویت متولیان فرهنگی و فعالان قرآنی ساوه در این شورا خبر داد و افزود: جلسات این شورا در راستای اهداف و ماموریت‌های پیش بینی شده بزودی تشکیل و اجرایی شدن مصوبات آن بسترساز توسعه فعالیت‌های قرآنی خواهد شد.

در این جلسه اعضای شورای فرهنگ به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

پرهیز از موازی کاری در حوزه فرهنگی، پرهیز از حفظ محوری و انجام فعالیت‌های کاربردی با تأکید بر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، برنامه ریزی برای مشارکت دانش آموزان و اولیای آنان در اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، اطلاع رسانی و آگاهی دادن در خصوص پیشرفت ها و دستاوردهای نظام اسلامی با تاکید بر دشمن شناسی توسط رسانه ها از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

استفاده از ظرفیت‌های ادارات برای تقویت اخلاق و معنویت در فضای جامعه، ساماندهی جلسات مذهبی برای تقویت فضای شعور به جای شور، تولید محتوا و مهارت افزایی برای جامعه هدف، آموزش مبلغین و مداحان، انجام کارهای هم افزایی با مشارکت دستگاههای فرهنگی،جهت گیری فعالیت‌های فرهنگی، تقویت طرح تحکیم و تعالی خانواده، برگزاری جشنواره قصه گویی با حضور مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، تبیین برنامه‌های اوقات فراغت تابستان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group