پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

مجموعه کارخانه های نورد لوله و پرفیل صفا در ساوه به عنوان بزرگترین مجموعه کشور در تولید انواع لوله و پروفیل در سال های اخیر با کاهش ظرفیت تولید مواجه شد اما این مجموعه با حمایت های وزارت صمت،‌ استانداری مرکزی و مسئولان ساوجی در حال جان گرفتن است.

معاون اجرایی شرکت نورد لوله و پروفیل صفا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال‌های اخیر ۲ مشکل اصلی در رابطه با تنگناهای تأمین اجتماعی و اداره امور دارایی سبب بروز چالش‌هایی در روند انجام فعالیت‌های تولیدی، پیگیری قراردادهای خارج از کشور و کاهش حجم تولید در این مجموعه شد اما با اهتمام مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیگیری‌های مستمر استاندار مرکزی و فرماندار ساوه و بازدیدهایی که از این مجموعه داشتند، اکنون مشکل تأمین اجتماعی حل شده است.

«حمید رضا طریقت» اظهار داشت: با استمرار تلاش‌های دلسوزانه مسئولان و پیگیری‌ها در آستانه رفع مشکل مالیاتی و دارایی هستیم.

وی توضیح داد: بر اساس یکی از مصوبه‌های دولت، اداره دارایی می‌بایست بدهی‌های این کارخانه را به صورت ۶۰ قسط زمان بندی کند اما این اداره فقط ۳۶ ماه به مجموعه نورد و پروفیل ساوه فرصت داد که قرار است در بازنگری مجدد در استانداری، شمار اقساط برای ۶۰ ماه تعیین شود.

وی گفت: اگر بازپرداخت بدهی‌های این مجموعه به اداره مالیاتی در ۶۰ قسط تأیید شود، مشکلی برای پیش پرداخت و دادن چک نداریم و رفع این مشکل هم سبب می‌شود که موانع دیگری مانند ممنوع الخروجی و ممنوع المعامله بودن مدیران مجموعه نیز برداشته شود و دوباره به چرخه تولید با ظرفیتی به مراتب بیشتر از قبل بازگردیم.

طریقت در عین حال اقدامات تأمین اجتماعی و دارایی را در راستای شرح وظایف تعریف شده برای این دستگاه‌ها برشمرد و گفت: آنها به رسالت کاری خود عمل می‌کنند و ما ایرادی به مواضع آنها در قبال این شرکت وارد نمی‌دانیم اما برای بهبود روند تولید در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده، انتظار مساعدت و همراهی وجود دارد.

معاون اجرایی شرکت نورد و لوله صفا گفت: اکنون روند تولید در این مجموعه نسبت به سال‌های قبل به میزان ۳۰ درصد و تا ۲ برابر افزایش یافته اما تا رسیدن به ظرفیت واقعی فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: در گذشته سالانه تا ۸۰ هزار تن محصولات تولیدی این کارخانه‌ها به خارج از کشور صادر می‌شد اما اکنون این میزان به حدود ۱۰ هزار تن کاهش یافته است ولی امیدواریم با افزایش ظرفیت تولید، روند صادرات این کارخانه و ارزآوری برای کشور باز هم قوت گیرد.

وی ادامه داد: میزان حقوق معوق شده کارگران این مجموعه صنعتی و تولیدی نیز از پنج ماه در سال گذشته به سه ماه کاهش یافته و برای تأمین معیشت کارگران این مجموعه نیز با مساعدتی که مسئولان استان داشته اند، از سوی تعاونی کارخانه سبد ارزاق شامل اقلام اساسی از جمله گوشت‌، مرغ، برنج، شکر به آنها تعلق می‌گیرد.

طریقت در مورد بازگشت به کار برخی از کارگرانی که به دلیل مشکلات کارخانه اکنون بیکار هستند، گفت: در حال تلاش برای تحقق این مساله با افزایش ظرفیت تولید و راه اندازی طرح‌های جدید هستیم اما این اقدامات دربرگیرنده هزینه و زمان است.

وی اظهار امیدواری کرد که در ماه‌های بهمن و اسفند امسال، دست کم ۳۰۰ نفر از کارگران جدید وارد چرخه اشتغال شوند.

در چهار شهر و ناحیه صنعتی شهرستان ساوه افزون بر ۵۵۰ کارخانه و واحد تولیدی فعالیت می‌کنند که بیش از ۴۰ هزار کارگر در آنها مشغول به فعالیت هستند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group