شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

همزمان با فرا رسیدن ۲۷ خردادماه، روز جهادکشاورزی، رزمایش ملی بسیج کشاورزی در روستای قره چای ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، فرمانده سپاه ناحیه ساوه در این رزمایش گفت: به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی رزمایش ملی "بسیج کشاورزی، جهاد خدمت" به مدت 3 روز در شهرستان ساوه برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: تأسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در سال 1394 با عنایت به ضرورت حضور بسیجیان متخصص و کارشناس در عرصه‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی انجام شد، برکات بسیار زیادی در ترویج و آموزش به کشاورزان داشته است.

وی، هدف از برگزاری این طرح را ارائه آموزش های لازم به کشاورزان و احیاء تلاش های خالصانه و مجاهدانه جهادگران در مناطق روستایی به عنوان مهمترین راهبرد برای پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی عنوان کرد که با مشارکت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ساوه اجرا می شود.

فرمانده سپاه ساوه در ادامه، آموزش کشت خربزه، طالبی و انار ساوه را از جمله برنامه های مهم در مرحله اول رزمایش دانست و افزود: در دو روز آینده نیز این رزمایش در دو شهر نوبران و غرق آباد در خصوص بحث مزارع گندم و مبارزه سن گندم اجرایی می شود.

وی ادامه داد: این رزمایش در قالب 7 گروه سه نفره که از خدمات مشاوره ای مهندسین بسیج کشاورزی برخوردار می شوند اجرایی شده و امیدواریم بتوانیم در سال رونق تولید گامی مهم در راستای ارتقاء و بالا بردن خروجی و علمی کردن بخش کشاورزی با توجه به تغییرات آب و هوا و خاک با مشاوره مهندسان بسیجی برداریم.

دستجانی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مصادیق عملی کارآمدی نظام جمهوی اسلامی ایران، رفع مشکلات مناطق محروم است و در همین راستا گروه های جهادی اعزامی در حوزه های آموزش و ترویج کشاورزی، ارائه خدمات مشاوره به کشاورزان، بهداشت و درمان دام‌ها، محدودیت یابی و نیازسنجی اراضی کشاورزی فعالیت خواهند داشت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group