يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

تمامی اخبار

ساوه _ ایرنا _ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: مقدمات ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه طراز ناهید ساوه در حال گذر از مراحل پایانی است.

«سعید فرخی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفته گذشته با سرمایه گذاران این نیروگاه جلسه ای با هدف رفع مشکلات واگذاری زمین برگزار شد و به زودی کار تحویل زمین آغاز می شود.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاران این نیروگاه نسبت به راه اندازی طرح خوش بین هستند و به صورت جدی آغاز عملیات اجرایی آن پیگیری می کنند.

فرخی ادامه داد: برای وارد کردن ماشین آلات مورد نیاز این نیروگاه برقی به کشور و ادامه روند سرمایه گذاری، راهکارها و تدابیر لازم از سوی سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در خصوص روند سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی نیز، گفت: شرایط داخلی کشور برای انجام سرمایه گذاری خارجی بسیار مساعد است اما محدودیت در نحوه انتقال پول و ارز بزرگترین مشکل پیش رو است.

فرخی افزود: مراودات بین المللی نقش کلیدی در این نوع سرمایه گذاری ها ایفا می کند اما امسال با توجه به شرایط کشور، راهبردها بیشتر به سمت اتکای به بخش خصوصی و بهره گیری از توان سرمایه گذاران داخلی در اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا معطوف است.

نیروگاه سیکل ترکیبی طراز ناهید در شهرستان ساوه با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق و سرمایه گذاری ۶۶۰ میلیون یورو توسط ۲ سرمایه گذار از کشورهای ترکیه و بلژیک در حال پیگیری است.

گفته می شود ظرفیت این نیروگاه تا یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیز قابل افزایش است و توان ایجاد شغل برای ۸۸ نفر به صورت مستقیم را دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group