سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عوارض مرگبار فشار خون بالا برای نظام سلامت تبعات منفی فراوانی دارد و هزینه‌های بالایی را به سیستم درمان کشور تحمیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در آئین آغاز اجرای مرحله غربالگری و شناسایی افراد بالای 30 سال دچار پرفشاری خون بالا در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا (از 27 اردیبهشت ماه تا 15 تیرماه 1398) در کلینیک تخصصی شهید مصطفی خمینی ساوه اظهار کرد: فشار خون بالا یکی از مخاطرات جدی سلامتی انسان است که در صورت عدم توجه به آن، خطرات بسیاری انسان را تهدید می کند.

وی با اشاره به اقدام مثبت وزارت بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا اظهار کرد:اطلاع رسانی مردم و اقدام به موقع بخش اعظمی از خطراتی که متوجه انسان می شود را برطرف خواهد کرد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه با تاکید بر اینکه، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، ارائه خدمات بهینه در حوزه سلامت را با چالش مواجه کرده است، افزود: وضعیت کنونی برای کار کردن در بخش سلامت بدلیل شرایط اقتصادی و تحریم‌ها مشکل شده است.

وی تصریح کرد: ادامه تحریم‌ها سختی‌ها و مشقات فراوانی را در کیفیت ارائه خدمات و ... در حوزه سلامت ایجاد کرده است. از طرفی برخی سوءمدیریت‌ها در حوزه منابع مالی در کیفیت خدمات تاثیرگذار است.

منصوری با اشاره به بدهی مالی دولت اظهار کرد: هم اکنون دولت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که یک هزار میلیارد آن مربوط به حوزه بیمارستان‌ها و درمان در کشور است.

وی بیان کرد: اجرای چنین طرح‌هایی با محدودیت منابع مالی دولت بسیار طاقت فرساست و اگر موفق به غربالگری ۷۰ درصد جمعیت در زمینه فشارخون شویم در ارتقای شاخص‌های سلامت می‌توان گام‌های مهمی برداشت‌.

به گفته این نماینده مردم در خانه ملت، بهبود وضعیت رفاهی جامعه و کم تحرکی مردم باعث شده که مشکلاتی مانند فشار خون آنها را تهدید کند بنابراین کنترل بیماری با آگاه سازی شهروندان بسیار ضروری است.

وی همچنین خواستار اجرای دقیق این طرح در نقاط حاشیه‌ای و کم برخوردار شد و افزود: بیشترین جامعه هدف مبتلا به فشار خون بالا در نقاط کم برخوردار و حاشیه شهر سکونت دارند که به دلیل عدم توانایی مالی مناسب، امکان مراجعه به پزشک و تهیه دارو برایشان مقدور نیست.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group