پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی ساوه ارتقای خدمات و بازنگری در شیوه‌های سنتی را از اهداف راه‌اندازی میز خدمت در تامین اجتماعی بیان کرد.

علیرضا حسینی در گفتگو با خبرنگار ما از راه‌اندازی میز خدمت حضوری در سازمان تامین اجتماعی شعبه یک ساوه در اجرای ماده 17 قانون حقوق شهروندی خبر داد و اظهار کرد: تکریم مراجعین، افزایش رضایتمندی، پاسخگویی مناسب و ارائه خدمات به موقع و سریع به ارباب رجوع از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی فعالیت سیستم نوبت‌دهی فراخور نیاز مراجعین را از اقداماتی بیان کرد که در پی راه‌اندازی میز خدمت حضوری صورت گرفته است و گفت: مراجعین به فراخور درخواست خود خدمات لازم را با فراخوان صورت گرفته از واحد مورد نظر طبق سیستم نوبت دهی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: واحدهایی که بیشترین مراجعه کنندگان را دارند در طبقه اول مستقر شدند تا موجب تسهیل در امور اداری ارباب رجوع شود و حتی زمینه ارائه خدمات غیرحضوری برای مراجعین که امکان حضورشان در شعبه نیست فراهم شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای نام نویسی و حساب‌های انفرادی، مستمری‌ها، امور بیمه شدگان و وصول حق بیمه به عنوان چهار واحدی است که مشمول خدمات میز خدمت حضوری شدند، اظهار کرد: صدور و تمدید دفترچه، تمدید کارت هوشمند رانندگان، نام نویسی اولیه بیمه شدگان و افراد تبعی، اعلام سابقه، کمک‌های کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه ازدواج و فوت، انجام مراحل بیمه بیکاری و قرارداد مشاغل آزاد، محاسبه بیمه دوران سربازی، بررسی احراز شرایط بازنشستگی، صدور گواهی حقوق، ثبت اطلاعات هویتی مستمری بگیران از جمله مهمترین خدماتی است که در این چهار واحد و در قالب میز خدمت حضوری صورت می‌گیرد.

وی شعار شعبه یک تامین اجتماعی ساوه را پاسخگو بودن بیان کرد و افزود: تامین اجتماعی ساوه در سال رونق تولید به دلیل ارتباط مستقیمی که با حوزه تولید دارد، پاسخگو بودن به نیروی انسانی مولد و تسهیل در امور اداری را ماموریت اصلی خود می‌داند تا با ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن انجام شود تا جامعه کارگری و کارفرمایی بتواند با تسریع در درخواست‌های ارائه شده بلافاصله به محیط کاری خود برگردد و از اتلاف وقت جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات بیمه ای به صورت غیرحضوری اظهار داشت: بیمه شدگان و بازنشستگان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #142* از انواع خدمات این سازمان برخوردار شوند.

رئیس شعبه یک تامین اجتماعی ساوه با اشاره به اینکه در طرح دکتر نوربخش هدف نهایی این سازمان بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی مردم است و تلاش می‌کنیم که بیمه شدگان برای دریافت خدمات به ما مراجعه نکنند بلکه ما خدمات را به آنها تقدیم کنیم، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی از طریق درگاه اینترنتی سازمان ۶۵ خدمت قابل ارائه در 23 شاخه اصلی و 75 زیرشاخه فرعی تعریف و  به جامعه تحت پوشش به صورت غیر حضوری ارائه می‌دهد و این خدمات باعث کاهش قابل توجه مراجعات حضوری خواهد شد. مخاطبان می‌توانند با تماس تلفنی با شماره ١٤٢٠ از هر نقطه از کشور، سئوالات و مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی را مطرح و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

وی افزود: همچنین بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان در امور فنی مستمری‌ها می‌توانند از طریق این درگاه اینترنتی فیش حقوقی، حکم و نحوه محاسبه مبلغ مستمری خود را مشاهده و دریافت کنند. کارفرمایان نیز می‌توانند صورت بازرسی خود را مشاهده کنند. بیمه شدگان نیز می‌توانند با ثبت نام غیرحضوری وضعیت کاری خود را اعلام تا بازرسان اقدام به بازرسی و بیمه کردن نیروی انسانی کنند که موجب جلوگیری از فرار از بیمه خواهد شد.

وی در ادامه ثبت درخواست صدور دفترچه غیرحضوری، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه ایام بارداری، پزشکی، ازدواج، کفن و دفن، رویت سابقه به تفکیک شغل از سال 1388 به بعد را از مواردی دانست، که از طریق درگاه اینترنتی سازمان تامین اجتماعی و به صورت غیر حضوری امکان پذیر است.

حسینی در ادامه گفت: در اجرای طرح میز خدمت حضوری فعالیت و کارکرد کارکنان تامین اجتماعی رصد می‌شود که امور اداری ارباب رجوع را در چه مدت زمان و به چه نحوی انجام می دهند که این اقدام موجب بهبود در روند خدمت‌رسانی و تقویت رقابت بین کارکنان شده و در قالب کارنامه امتیازدهی می‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group