پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه گفت: طراحی تولید انرژی از اصلی ‌ ترین رسالت های دانشگاه هاست.

دکتر احمد قریب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، ماموریت ‌ گرایی موسسه آموزش عالی انرژی ساوه را از جمله اقدامات زیربنایی در تحقق نامگذاری سال رونق تولید بیان کرد و افزود: ماموریت گرایی موسسه آموزش عالی انرژی ساوه بدین معناست که با انتخاب رشته انرژی، نه فقط رشته ‌ های مهندسی بلکه رشته ‌ های کامل و جامع انرژی نظیر حقوق انرژی، اقتصاد و معماری انرژی و ... به یک مجموعه جامع آموزش عالی انرژی تبدیل شود.

وی افزودن تولید مدل ‌ های مختلفی از انرژی به توان علمی کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: هم اکنون انرژی ‌ های نظیر انرژی بادی، آبی، زمین گرمایی، خورشیدی و ... در پارک فناوری موسسه آموزش عالی انرژی ساوه در دست تهیه است که تهیه مدل ‌ های اولیه تولید انرژی به منظور آموزش دانشجویان انجام می ‌ شود تا پس از فارغ التحصیل شدن بتوانند در شهرهای محل سکونت خود اقدام به ساخت دستگاه‌های تولید انرژی در مدل ‌ های گوناگون کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه تولید انرژی های نو در این موسسه را کاملا علمی دانست که به میزان مصرف انرژی در کشور کمک خواهد کرد و افزود: با تولید این نوع انرژی از بسیاری از منابعی که تاکنون هدر می ‌ رفته جلوگیری خواهد شد.

دکتر قریب در ادامه با اشاره به ایجاد دانشگاه‌های بزرگ کشور که در حوزه انرژی مانند انرژی هسته ‌ ای، فسیلی، نیروگاههای چندصدمگاواتی فعالیت می ‌ کنند، اظهار کرد: برای رونق تولید در حوزه انرژی باید به سمت مدل ‌ های انرژی نو نظیر بادی، آبی، بایومنس و ... حرکت کرد و از چیزهای دورریز زندگی امروزی تولید انرژی کرد که این مدل ‌ ها با تعریف ده ها سناریو در این مرکز آموزش عالی در حال عملیاتی شدن است.

وی با تاکید بر اینکه طراحی تولید انرژی از اصلی ‌ ترین رسالت های دانشگاه هاست، افزود: طراحی و مدل ‌ سازی انرژی ‌ های نو در دستور کار موسسه آموزش عالی انرژی است و بر توسعه انرژی ‌ های نو اهتمام جدی داریم.

رئیس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با تاکید بر اینکه بخشی از انرژی تولیدی مصارف خانگی دارد، افزود: انرژی های نو در حوزه خانگی کاربرد بیشتری دارند، لذا به دلیل همین مزیت در جوامع دانشگاهی باید بیشتر بدان پرداخته شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون وزارت نیرو طرحی را اجرایی کرده است که با تولید انرژی مانند انرژی خورشیدی در محل سکونت افراد، مازاد انرژی تولیدی با قیمت مناسب از تولیدکنندگان خانگی خریداری می شود تا انگیزه مردم برای تولید انرژی افزایش یابد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group