جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

در مراسمی با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان شهرستان و دانشکده علوم پزشکی ساوه کانون سلامت محله شهرصنعتی کاوه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، امام جمعه ساوه در این آئین یکی از فلسفه‌های ماه رمضان را سلامت بدن با روزه داری بیان کرد و افزود: بسیاری از دستورات اسلام بر اساس مسائلی بهداشتی و حفظ سلامت بدن است.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: افرادی که در حوزه بهداشت خدمت می‌کنند مورد تشویق و تکریم دین هستند و از جمله وظایف مهم حاکمیت، تامین ضروریات بهداشتی مورد نیاز آنها و فراهم آوردن زیرساخت‌هاست.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: کانون‌های سلامت محله نقش اساسی در مشارکت اجتماعی برای اجتماعی کردن بهداشت و مشارکت مردم در سمت سلامت دارند.

علی میرزایی با اشاره به اینکه میلیون ها بیمار مبتلا به دیابت از بیماری خود مطلع نیستند، افزود: کانون‌های سلامت با ارائه آموزش‌های به موقع، افراد را از بیماری‌هایشان مطلع می‌کنند و اقدامات این کانون‌ها با ارائه آموزش‌های بهداشتی و مشاوره زمینه ساز اقدامات پیشگیرانه است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ کانون‌های سلامت محله اگر در ۱۷ محله ساوه با همکاری مردم، شهرداری و ... ایجاد شوند، ضمن ارتقای ضریب سلامت از ازدحام مردم به بیمارستان‌ها کاسته خواهد شد و اگر مردم از نقش اساسی این کانون‌ها مطلع شوند مراجعات آنان بیشتر خواهد شد و از طرفی مشارکت آنها نیز با کانون‌ها برای اجتماعی کردن سلامت بیشتر خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با تاکید بر ضرورت همه دستگاه‌ها در ارتقای سلامت جامعه گفت: جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های مرتبط با سلامت، شناخت توانمندی‌های مردم و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه محله و روستا، توانمندسازی مردم داوطلب همکاری درکانون سلامت بخشی از اهداف راه‌اندازی کانون‌های سلامت محله است.

دکتر عباس نیک روش افزود: از ابتدای دولت دوازدهم اجتماعی کردن سلامت در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است، چرا که برای برخورداری از جامعه سالم علاوه بر برنامه‌های وزارت در حوزه سلامت، توجه به ظرفیت‌های مردمی نیز ضروری است .

وی بیان کرد: در حال حاضر 17 کانون سلامت در ساوه و 7 کانون در زرندیه خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌دهند و دانشکده علوم پزشکی ساوه خدمات گسترده‌ای را انجام می‌دهد.

سید مهدی حسینی شهردار ساوه نیز گفت: برای توسعه کانون‌های سلامت با دانشکده علوم پزشکی ساوه همکاری خواهیم داشت چرا که سلامت یک شهر به سلامت افراد جامعه بستگی دارد و کانون‌های سلامت محله برای ایجاد تحولات گوناگون مفید است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group