پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: خانواده زندانیان آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان ساوه اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان به لحاظ اینکه از کهن ترین انجمن‌های کشور به شمار می روند، نقش محوری در باز تولید خانواده‌ها به زندگی آرام دارد و لذا اهمیت این انجمن را باید به خوبی درک کرد.

وی بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان ساوه می تواند در ابعاد و سطوح وسیع‌تری کار کند و فعالیت آن موجب تغییر نگرش و اصلاح رفتار نسبت به زندانیان و خانواده‌های آنان شده است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: اگر کسی متهم به انجام جرمی شد باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود و جهان بینی و ایدیولوژی جامعه تغییر یابد که خانواده زندانیان از آسیب‌های اجتماعی پس از زندانی شدن سرپرست مصون بمانند.

وی تصریح کرد: باید زمینه بازگشت سالم بسیاری از زندانیان به جامعه فراهم شود و با ایجاد اشتغال و اعتماد به نفس راه بازگشت به صراط مستقیم به آنها نشان داده شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه فضای مساعدی برای تربیت و اصلاح زندانیان وجود دارد، افزود: بسیاری از فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان و نیز تشکل های موازی حمایت از آنان نظیر ستاد دیه موجب توانمندسازی مددجویان شده است.

وی در ادامه خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی برای احصای مشکلات خانواده زندانیان، آموزش و مهارت آموزی زندانیان به منظور توانمندسازی آنان پس از آزادی از زندان شد و تصریح کرد: نباید علت‌ها را رها کرد و به معلول ها پرداخت. باید کار زیربنایی در خصوص زندانیان انجام داد تا در سایه اصلاح رفتار عمومی، میزان بروز آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

به گفته فرماندار ساوه، این شهرستان پس از مرکز استان بیشترین آمار زندانیان را به خود اختصاص داده است. از این رو باید نگاه ویژه ای به فعالیت ها و توانمندی های انجمن حمایت از زندانیان ساوه داشت

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group