سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معوقات کارگرانی گفت: خصوصی سازی بدون کارشناسی و واگذاری کارخانجات به افرادی که اهلیت ندارند ضربه بزرگی به تولید و اشتغال زده است و نتیجه آن پرداخت با تاخیر چندماهه حقوق و مزایای کارگران است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در مراسم گرامیداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه شهرستان ساوه در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، افزود: بزرگداشت روز کارگر فرصتی برای شنیده شدن صدای کارگران و تقدیر از روحیه جهادی آنان است.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما حقوق کارگران است، افزود: کارگری که چند ماه حقوق نگیرد چطور می‌تواند زندگی کند. بسیاری از خانواده‌های کارگران به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و عدم تامین معیشت زندگی روزمره خود از یکدیگر جدا شدند و آسیب‌های اجتماعی زیادی بوجود آمده است.

وی با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق کارگران، گفت: باید نهادهای دولتی و شهرداری‌ها نیز نسبت به پرداخت به موقع حقوق کارگران اقدام کنند. وقتی شاهد نادیده گرفتن حقوق کارگران در نهادهای دولتی هستیم چه انتظاری از بخش خصوصی می‌توان داشت. نهادهای دولتی مثل شهرداری به جای پرداخت حقوق کارگر به کارفرما باید آنرا مستقیم به حساب کارگر واریز کنند که شاهد تضعیف یا تاخیر در پرداخت حقوق کارگران نباشیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت افزود: امروز دستمزد کارگران حدودا ۱۰۰ دلار است و این کفاف زندگی کارگران را نمی‌دهد. از کارگری که با حداقل دریافتی زندگی می‌کند و نمی‌تواند جوابگو هزینه‌های زندگی باشد نباید انتظار بهره‌وری در امرتولید داشت.

وی تاکید کرد: باید وضعیت کارخانجاتی که حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کنند رسیدگی و علت آن بطور دقیق و کارشناسی بررسی شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group