سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه گفت: ارزان بودن انرژی نگاه کشور را به مقوله انرژی کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، دکتر احمد قریب در آیین گرامیداشت اساتید و مدرسین این دانشگاه اظهار کرد: موسسه آموزش عالی انرژی ساوه از سال ۱۳۸۹ تاکنون به عنوان تنها دانشگاه انرژی تخصصی کشور فعالیت می‌کند و توانسته است با تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه گام های موثری در جهت تقویت حوزه تخصصی انرژی بردارد.

وی به توان بالای علمی هیات موسس و هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های این دانشگاه با کیفیت بالا برای ارائه خدمات لازم تحصیلی فراهم شده است.

وی افزود: هم اکنون 20 نفر به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت و ۷۰ استاد پاره وقت توان علمی این دانشگاه را تشکیل داده است و در حال فعالیت هستند.

دکترقریب، برگزاری کنفرانس‌های علمی و سمینارهای پژوهشی و دوره های مهارت آموزی را از جمله فعالیت‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: این دانشگاه صرفا دانشگاه انرژی نیست و برخی رشته‌های مرتبط با انرژی نظیر انرژی‌های نو را تدریس می‌کند.

وی بیان کرد: موسسه آموزش عالی انرژی به عنوان دانشگاه جامع انرژی در حوزه معماری، اقتصاد و حقوق انرژی فعالیت دارد و به توفیقات بسیاری دست یافته است.

عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه در کشور ایران متاسفانه طرح جامع انرژی تهیه نشده و این موضوع نشانگر کمبود سواد و دانش انرژی است که در فضای کشور حاکم شده است، گفت: ارزان بودن انرژی توجه کشور را به مقوله انرژی کاهش داده است.

وی تصریح کرد: باید نگاه کشور به مقوله انرژی معطوف شود تا دچار بحران در مصرف و تولید انرژی نشویم. ایران به اندازه آمریکا و اروپا انرژی مصرف می‌کند و اگر توجه نشود تا ۱۰ سال آینده با چالش جدی مواجه می‌شویم.

وی گفت: انرژی هسته‌ای، فسیلی و نو از اهمیت خاصی برخوردار است و برخورداری از سوخت های انرژی زا به عنوان یک اولویت مطرح است. براین اساس تدریس درس علوم انرژی با اخذ مجوز از وزارت علوم برای همه رشته‌ها در این دانشگاه در دستور کار است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه نیز گفت: معلم تسهیل‌گر مفاهیم و علوم مختلف است و بهترین معلمین روزگار پدر و مادر انسان است.

رضا شالیان مقدم اظهار کرد: تکریم معنوی در کنار تکریم مادی از معلمین ضرورت دو چندان دارد تا تکریم واقعی با برطرف کردن مطالبات آنها صورت گیرد.

وی خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی برای برطرف کردن مشکلات و مطالبات معلمین شد و افزود: آشنایی با تفکرات و نظرات معلمین نظیر استاد مطهری و انتقال اندیشه های آنان چراغ راهی پیش روی همگان است.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی انرژی‌ ساوه نیز گفت: پیشرفت و توسعه هر جامعه ای منوط به توسعه علمی و پژوهشی و فناوری است.

عبدالله سالمی افزود: دانشگاه ها تولید کننده علم و پرورش دهنده معلمین و پژوهشگران است و برای اقتدار علمی کشور نیازمند توسعه علمی هستیم.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب توجه به معنویات و اخلاقیات در کنار توسعه علمی مورد تاکید قرار گرفته است و از جوانان به عنوان ذخایر امروز و مدیران آینده جامعه انتظار می‌رود با خودباوری و اعتقاد قلبی در تحقق اهداف توسعه ای کشور تلاش کنند.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اساتید دانشگاه، کادر آموزشی و جمعی از معلمین و مدیران مدارس ساوه تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group