چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: کشاورزانی که محصولات خود را در برابر بلایای طبیعی بیمه کرده اند برای دریافت خسارت خود حداکثر ظرف مدت 10 روز برای اعلام و ثبت میزان خسارت به صندوق بیمه مراجعه کنند.

محمودرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: متاسفانه برخی از کشاورزان پس از بروز خسارت به باغات و مزارع خود بر اثر سرما یا هر گونه بلایای طبیعی دیگر، در وقت قانونی مقرر به بیمه که حداکثر 10 روز است مراجعه نمی کنند و همین امر مشکلاتی را برای آنان در پرداخت خسارت بوجود می آورد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پی بروز سرما در روزهای نخستین اردیبهشت ماه سالجاری بخشی از اراضی و باغات کشاورزی شهرستان به وسعت چهار هزار و 500 هکتار آسیب دید، اظهار کرد: بیشترین سطوح باغی سرمازده در بخش نوبران ساوه و بخشی هم در حوزه کشاورزی بخش مرکزی است.

وی تصریح کرد: بر اثر کاهش دمای هوا در نوبران به پنج درجه زیر صفر و در غرق آباد نیز به منفی 3.2 درجه، به بخشی از مزارع و باغات شهرستان خسارت جدی وارد شده است.

خلیلی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود حدود 20 هزار تن محصول در پی سرمازدگی باغات و مزارع بهاره ساوه از بین رفته باشد، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه، حجم خسارت های سرما به باغات و مزارع شهرستان ساوه افزون بر یک هزار و 840 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: بر اثر سرمای بهاره امسال افزون بر هزار هکتار از باغات پسته، 800 هکتار بادام، 300 هکتار سیب درختی، 200 هکتار درختان گوجه سبز، 250 هکتار زردآلو، 500 هکتار باغ انگور و 450 هکتار درختان گردو، دو هزار هکتار از مزارع طالبی، 110 هکتار از مزارع کلزا و صیفی جات که به تازگی زیر کشت رفته بودند بین 30 الی 100 درصد خسارت دیدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group