جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

تمامی اخبار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: گفتگوی محترمانه و انتقاد منصفانه نیاز امروز جامعه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در جمع فعالان سیاسی، اجتماعی و امنیتی شهرستان ساوه اظهار کرد: برگزاری نشست‌های مستمر فرمانداران با تشکل های مردمی و فعالان حوزه‌های مختلف موجب تقویت گفتمان در جامعه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان نیاز جامعه است والبته باید منطقی، مودبانه و منصفانه باشد، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به گفتگو داریم و باید یاد بگیریم گفتمان در بین سطوح مختلف جامعه ترویج یابد.

معاون استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای ساوه در حوزه نیروی انسانی تصریح کرد: دیده شدن نیرویهای هر شهرستانی در مناصب گوناگون حق مسلم مردم است و باید در مکانیسم اجرایی مورد بررسی قرار گیرد و به مرحله اجرا درآید.

وی از فرماندار شهرستان ساوه خواست تا بانک اطلاعاتی از نیروهای توانمند شهرستان تشکیل و برای تصدی سیستم مدیریتی به مرکز استان معرفی شوند.

اکرمی با تاکید بر اینکه احزاب شکل می‌گیرند تا کسب قدرت کنند و برای اداره جامعه از توان آنها بهره برداری شود، افزود: احزاب هنوز جایگاه قانونی خود را پیدا نکرده اند و باید تقویت شوند تا معنای واقعی حضور آنان در جامعه متجلی شود. گفتگوی محترمانه و انتقاد منصفانه با احزاب و جریانات سیاسی باید به صورت ساختارمند افزایش یابد .

وی از آسیب‌های اجتماعی به عنوان دغدغه اصلی کشور یاد کرد و افزود: این موضوع از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب و سران کشور است و برای پیشگیری و مقابله از آن جلسات متعددی با حضور رهبری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: جامعه ما به نشاط در کنار گفتمان نیاز دارد. نشاط اجتماعی به منزله رضایت درونی است و با نشاطی که بر خلاف آموزه های دینی بیان می شود متفاوت است. جامعه با نشاط و پویا مسیر پیشرفت را شتابان طی می کند.

معاون سیاسی استانداری مرکزی به سهم ۳۰ درصدی بانوان در مدیریت کشور براساس دستورالعمل اجرایی اشاره کرد و افزود: جامعه متعادل جامعه‌ای است که زن و مرد در کنار یکدیگر در توسعه کشور سهم داشته و آن را اداره کنند.

وی با تاکید بر اینکه جداسازی مردم و مسئولین توطئه دشمنان است، افزود: حضور مسئولان در میان مردم تقویت شود تا ضمن تقویت اعتماد عمومی توطئه های دشمنان برای شکاف بین مردم و حاکمیت با شکست مواجه شود.

وی بر حضور مدیران کل در شهرستان ویژه ساوه و افزایش اختیارات مدیران شهرستانی تاکید کرد و افزود: نباید مردم شهرستان برای کوچکترین کار اداری راهی مرکز استان شوند بلکه باید با افزایش اختیارات نیازهای اداری ساوجیان در شهرستان برطرف شود.

اکرمی همچنین به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: انتخابات حتما باید قانون‌مند شفاف و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود و مجموعه استان تلاش خواهند کرد تا انتخابات در کمال قانونمندی، شفافیت و مشارکت پرشور برگزار شود و تصمیم گیرنده نهایی نیز مردم هستند.

در این نشست جمعی از فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان ساوه به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پرداختند.

  تقویت همگرایی و پرهیز از واگرایی، بکارگیری از نیروهای ساوجی در مسند مدیریت استان، حمایت از دولت و پرهیز از تخریب و سیاسی کاری، تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات پیش روی مجلس، تشکیل اتاق فکر و‌ مشاوره برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، استفاده از ابزارهای فرهنگی برای مقابله با آسیب‌ها، اهمیت دادن به تشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی شهرستان، تقویت انتقاد پذیری و مسئولیت پذیری مدیران در تحقق مفاد بیانیه گام دوم، تشکیل جلسات تخصصی برای اجرای بندهای بیانیه گام دوم انقلاب، منظور کردن سهم زنان در امور مختلف جامعه، مشارکت زنان در فعالیت های فرهنگی و هنری به عنوان نیمی از جمعیت جامعه از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

تقویت زیرساخت‌های اجرایی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی، پرهیز از کارهای موازی در دستگاههای اجرایی، مردم محور و مسجد محور کار کردن، تشکیل کمیته‌هایی برای رصد معیشت جمعیت کارگری ساوه به دلیل تنگناهای اقتصادی، تاثیر گذاری تحریم بر صنعت و تولید شهرستان، نابسامانی وضعیت فرهنگی شهرستان، عدم تناسب وضعیت بهداشت و درمان با شأن مردم و ظرفیت‌های شهرستان، ارتقای جایگاه فرمانداری ویژه، تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و عدم تعریف پروژه جدید، اجرای پروژه‌های عمرانی متناسب با نیاز شهرستان و اولویت بندی، مدیریت صحیح در توزیع منابع آبی، حمایت از کارگران، پرهیز از سیاسی کاری در عزل و نصب مدیران و نگاه ویژه به ساوه به عنوان دومین شهرستان استان مرکزی از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

معاون استاندار مرکزی در ادامه از بیمارستان شهید مدرس ساوه بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به بیماران قرار گرفت.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group