پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نگاه انسان دوستانه و عدالت‌محور به اتباع بیگانه از سیاست های مهم نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، بهروز اکرمی در جریان بازدید از اردوگاه افاغنه مهمانشهر شهید ناصری ساوه و افتتاح کتابخانه مشارکتی این مهمانشهر اظهار کرد: عدم مشارکت جامعه جهانی در خصوص مهاجرین موجب شده که بیشترین جمعیت مهاجرین در ایران حضور داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم روز به روز خدمات بیشتری به پناهندگان ارائه کرده و میزبانی شایسته برای اتباع باشیم.

میرزایی فرماندار ساوه نیز گفت: در اردوگاه افاغنه مهمانشهر شهید ناصری خدمات مختلف آموزشی، فرهنگی، درمانی، و زیرساختی ارائه می شود.

حسنی مدیر کل اتباع استانداری مرکزی نیز گفت: در مهمانشهر ۵۰۹۹ نفر پناهنده و تبعه افغان در قالب ۱۰۴۲ خانوار که ۱۴۴۳ نفر در قالب شش طایفه از اهل سنت و ۶۴۶ نفر هم شیعه هزاره هستند، حضور دارند.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد اتباع مجاز استان در این مهمانشهر ساکن هستند، افزود: در این مهمانشهر ۶ مسجد اهل سنت و یک مسجد شیعه، سه مدرسه با ۱۰۱۸ دانش آموز، یک مرکز خدمات درمانی با ۱۱ نفر پرسنل که پنج نفر از آنها افغانی هستند، ۴۲ مغازه و ۱۰۰ واحد دامداری سبک و سنگین وجود دارد، همچنین ۱۵۰ واحد مسکونی بتازگی ساخته شده است.

به گفته وی، ۱۴ پروژه با یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان اعتبار در حوزه های رفاهی و زیرساختی در سال گذشته در این مهمانشهر اجرا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group