سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: یکی از الزامات رونق تولید مبارزه و مجازات سوء استفاده‌گران و متجاوزین به بیت‌المال است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه با تقدیر از از ریاست قوه قضائیه به خاطر اجرای قانون از کجا آورده‌ای ؟ گفت: مدت‌هاست قانون از کجا آورده‌ای؟ به دلایلی ا از جمله به خاطر نبود یا عدم ابلاغ آئین‌نامه اجرایی به اجرا نرسید، اما رئیس دستگاه قضا اعلام کرد به زودی آئین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به اموال مسئولان ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فسادستیزی یکی از آرمان‌های انقلاب بود، ادامه داد: اجرای اصل 49 قانون اساسی و اجرای قانون از کجا آورده‌ای؟ و تطهیر مسئولان از فساد اقتصادی هم باعث اعتمادسازی مردمی می‌شود و هم موانع پیشروی انقلاب را کنار خواهد زد. نباید حوادثی مانند سیل و زلزله یا تهدید و تحریم دشمن ما را از مبارزه بی‌امان با فساد غافل کند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه کارگزاران نظام است.

امام جمعه ساوه در ادامه از قوه قضائیه خواست تا پیگیری سوء استفاده‌های کلانی که در جریان خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ دولتی صورت گرفته و گزارش آن در مجلس قرائت شد، باشند و گزارش شفاف آن را به مردم ارائه کند، همچنین ردیابی پول‌های مشکوکی که در سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای تضعیف ولایت فقیه در کشور هزینه می‌شود و احیانا از حمایت‌های داخلی نیز برخوردار می‌شوند باید در الویت باشد چرا که ولایت فقیه اساسی‌ترین بنیاد نظام اسلامی در عصر غیبت است.

وی همچنین با اشاره به نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت امام مهدی (عج) گفت: امام مهدی ذخیره خداوند متعال برای بشریت است. امام مهدی (عج)ذخیره خدا برای هدایت بشریت، نجات انسان و رهایی از ظلم و ستم و بیداد و استبداد است لذا مهدویت یک حرکت آرمانی رو به جلو مثل بعثت انبیاء با هدف طاغوت ستیزی و نجات بشریت است.

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه ما انتظار فرج است، افزود: این انتظار از مقوله سکوت و تماشاگری و دست روی دست گذاشتن نیست چنانکه امام علی (ع) در فضیلت انتظار می‌فرماید : آن کسی که منتظر فرج ما است همچون کسی است که در راه خدا در خون خود تپیده است. انتظار مثبت یک حرکتی انقلابی برای زمینه‌سازی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است. انتظار یعنی چشم به راه بودن و اعتراض به وضعیت نابسامان موجود است، انتظار به فرج با امید به رهایی از انحرافات و ستمگری‌ها بدون حرکت و اقدام انقلابی برای اصلاح نابسامانی‌ها، ویرانگر است نه سازنده. توقع آن است که در جشن‌های نیمه شعبان مباحث عمیق مهدویت مطرح شود نه صرفا به شعر و شکلات و شیرینی بسنده شود.

وی در ادامه با تجلیل از خدمات سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: همه کشورها برای حفظ نظام سیاسی خود دستگاه اطلاعاتی دارند، اما کار عضویت و فعالیت در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هم عبادت و مایه افتخار است.

وی تصریح کرد: علت آن این است که ساواک و سرویس‌های اطلاعاتی در نظام‌های طاغوتی در خدمت سران نظام و حاکمان و طبقه خاصی است و لذا در جهت تثبیت حاکمیت طاغوت و ایجاد محیط رعب و وحشت و خفقان و حتی جاسوسی علیه شهروندان خود اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در نظام اسلامی، اولا برای حفظ نظام اسلامی در برابر دشمنان دین و تأمین امنیت کشور فعالیت می‌کنند، ثانیا در خدمت مردم برای مقابله با نفوذ بیگانگان، اقدامات تروریستی دشمنان و کارشکنی در شکوفایی اقتصادی و برای جلوگیری از اغتشاشات سیاسی اجتماعی است.

وی افزود: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) ایران امن‌ترین کشور در کل دنیا است. کمترین عملیات تروریستی در ایران است صورت گرفته است در حالی که آلمان، فرانسه، آمریکا، انگلستان و روسیه چندین برابر عملیات تروریستی در آن کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در همین حادثه سیل در حالی که همه مردم و مسئولین با هم در حال احداث سیل‌بند بودند منافقین و دشمنان به دنبال تخریب سدها و سیل‌بندها بودند که با اقدام سربازان گمنام و جان برکف امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند. در سال گذشته 4 محفل فرقه‌ای انحرافی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شد و مانع فریب خوردن جمع زیادی از جوانان شدند و برخی از شهروندان فریب خورده توسط ضدانقلاب و گروهک‌های خارج‌نشین، شناسایی و با برخورد توجیهی مانع سقوط و تباهی آنان شدند.

امام جمعه ساوه در ادامه با بیان چند توصیه به مجموعه وزارت اطلاعات گفت: با توجه به اشراف اطلاعاتی و تمکن‌هایی که برای شما فراهم می‌شود تلاش کنید تمام اقدامات شما بویژه در حریم خصوصی با حجت شرعی باشد. توجه داشته باشید که در آموزه‌های اسلامی هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند لذا برای نیل به اهداف، مجاز نیستید از هر ابزاری و از هر طریقی استفاده کنید. شریعت‌مدارانه عمل کنید. دیده‌بان نظام اسلامی و ولایی باشید.

وی همچنین با اشاره به 2 اردیبهشت 1358 سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت : در آستانه 40 سالگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم. آن روز که به فرمان حضرت امام برای مقابله با اقدامات براندازانه قدرت‌های سلطه‌گر و گروهک‌های ضدانقلاب سپاه تشکیل شد تا به امروز، به این فرمایش امام (رض) اذعان داریم و به تجربه ثابت شده است که اگر "سپاه نبود، کشور هم نبود". علت دشمنی آمریکا با سپاه هم همین است که اولا سپاه یک نهاد نیست بلکه سپاه نماد مقاومت ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌ها و یاوه‌گری آمریکاست. ثانیا سپاه به تعبیر مقام معظم رهبری در دفاع از کشور و انقلاب و پاسداری از ارزش‌های انقلابی پیشگام است. ملت ما فداکاری و نقش موثر سپاه در سرکوبی کودتای نوژه، قطب زاده، حزب توده و ... در سرکوبی گروه‌های ضدانقلاب و معاند، در دفاع مقدس و در دوران سازندگی و امداد و سیل و زلزله را از یاد نبرده است.

امام جمعه ساوه همچنین به سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا دولت متخاصم و متجاوز و جنگ‌طلب است و از همان آغاز انقلاب با ملت و کشور و نظام ما سر دشمنی دارد. آمریکایی نه می‌توانند و نه افکارعمومی آمریکا اجازه شروع جنگ جدیدی بویژه علیه کشور ما را می‌دهد. با وجود سپاه، ارتش و بسیجی عمومی و امکانات و تجهیزات و بالاتر از همه امدادهای غیبی الهی ترامپ هر قدر احمق باشد به خودش اجازه این اشتباه بزرگ را نمی‌دهد و ملت ما ایمان دارد که خدای طبس خدای امروز هم است. همان طوفان شن با قدرت ایمان ما همیشه در قالب‌های دیگر قابل تکرار است. همه پایگاه‌های آمریکا و بویژه تل آویو و حیفا در تیررس موشک‌های ماست که چنانچه حماقت کنند با خاک یکسان خواهد شد و هم اکنون دوران افول آمریکا آغاز شده است.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن کریم فرمودند: امت اسلامی اکنون بر سر دو راهی عمل کردن به قرآن و یا عافیت‌طلبی و کنار گذاشتن دستورات قرآنی قرار دارد. یک راه ایستادگی، پایداری و مقاومت و جانفشانی و تحمل سختی‌ها در برابر فشار اقتصادی که نتیجه آن پیروزی است و این وعده حتمی خداست. راه دیگر عافیت‌طلبی و سازش کردن است که نتیجه آن ذلت است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: سازش با دشمن هزینه دارد و هزینه‌اش بیشتر از مقاومت است. وضعیت انحطاط امروز جهان اسلام ناشی از سازشگری و سرسپردگی حاکمان ناشایست است.

امام جمعه ساوه با اشاره به تجلیل رهبر معظم انقلاب از ارتش دلاور و مکتبی و مردمی گفت: خدمت‌رسانی صادقانه، مؤثر و پیشتازانه ارتش که حتی قبل از حضور در ستاد مدیریت بحران در محل حادثه سیل در گلستان حضور یافتند و تبلور شعار "ارتش فدای ملت" در مناطق سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان هم به خاطر بصیرت در برادری ارتش و سپاه که موجب عصبانیت دشمن است و باعث تقویت روحیه جبهه خودی و هم به خاطر روحیه متدینانه، کارآمدی و انقلابی با نمونه‌های درخشنده مانند شهیدان صیاد شیرازی و بابایی مایه تقدیر است.

وی گفت: باران رحمت الهی که برکات زیادی داشت و ذخایر آبی فراوانی را در ساوه و همه جای ایران عزیز به دنبال داشت باعث انسجام همه اقشار ملت شد، اما ادامه کمک‌رسانی ضروری است. دولت هم با جابجایی ردیف‌های غیرضروری بودجه و استفاده از ظرفیت‌های کمک‌های مردمی، نیروهای جهادی و نیروهای مسلح و سپاه و ارتش، استفاده و خالی کردن پشتوانه صندوق توسعه ملی را آخرین راه در حد ضرورت قرار دهد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group