چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

تمامی اخبار

مسئول فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور با تاکید بر اینکه معنویت عامل ماندگاری هنر انقلاب اسلامی است، گفت: هنر انقلاب اسلامی خاموش کردن تفکرات مادی گرایانه غربی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سردار داود غیاثی راد در همایش گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ریشه در اقیانوس حق و باطل دارد و اگر آثار برخی هنرمندان حضوری تاثیر گذار دارد به این دلیل است که ریشه در معنویت دین و ارزش های اسلامی دارند. این هنرمندان هنر انقلاب اسلامی را پدید آوردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی آنقدر توان دارد که می تواند بر پایه امید و آینده نگری با تفکر مهدویت سنگرهای هنر جهان را فتح کند.

وی تصریح کرد: هنر انقلاب اسلامی بر مبنای اسلام، تشیع، امام حسین علیه‌السلام و فرهنگ ایثار و شهادت بنا نهاده شده است تا با جبهه باطل با زبان هنر به خوبی مبارزه کند.

وی افزود: بسیاری از مستندهای اروپایی و آمریکایی برخاسته از هنر انقلاب اسلامی و ترجمه گفتمان هنرمندان انقلاب بویژه شهید آوینی است و این افتخاری برای هنر انقلاب اسلامی ایران است.

سردار غیاثی راد با تأکید بر اینکه شهادت هنر مردان خداست، افزود: امروز تفکر مارکسیسم، ماتریالیسم، لیبرالیسم و ... به خاموشی سپرده شده و به زباله دان ریخته شده است و با هنر انقلاب اسلامی ریشه این تفکرات از بین رفت.

وی ولایت فقیه را هنر انقلاب اسلامی دانست و  بیان کرد: سیدالشهداء(ع)   نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک الگوی حماسه آفرین، بعنوان احیاگر انقلابی اسلام مطرح و هنرش احیای اسلام است.

مسئول فرهنگی رزمندگان شمال و شمال غرب کشور در ادامه گفت: ماندگاری هنرهای تجسمی، سینما، ادبیات، دست نوشته‌ها، خط و ... به برکت انقلاب اسلامی است.

وی به معنویت هنر انقلاب اسلامی به عنوان وجه تمایز سایر تفکرات غربی اشاره کرد و افزود: آغازگر هنر انقلاب اسلامی امام حسین علیه‌السلام و پایان بخش آن عدالت گستر جهانی حضرت مهدی (عج) است.

وی افزود: در امنیت جهانی که با ظهور حضرت امام زمان(عج) حاصل می شود هنر انقلاب اسلامی قدرت اداره جهان را داشته و معنویت را در دنیای سکولار فراگیر خواهد کرد.

سردار غیاثی راد به تغییر دیدگاه به سمت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: معنویت عامل اصلی ماندگاری هنر انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس فارغ از فرهنگ ایثار و شهادت و دور از فرهنگ انقلاب و فداکاری بی معناست و این ارزش های اسلامی است که فرهنگ دفاع مقدس را ماندگار کرده است.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز در سخنانی، تبیین ادبیات فاخر انقلاب اسلامی و گرامیداشت هنرمندان انقلاب را از اهداف مهم برگزاری این همایش دانست.

سرهنگ پاسدار  حجت الله دستجانی افزود:  انقلاب اسلامی به بی ارزشی های گذشته خاتمه داد و نظام مقدس اسلامی همچون اثری هنری بود که توسط معمار کبیر انقلاب با پشتوانه مردمی تشکیل شد و ارزش های اسلامی را احیا کرد.

وی از شهدا به عنوان ارزش آفرینان انقلاب اسلامی  یاد کرد و افزود: هنر انقلاب احیای ارزش های اسلامی است و‌ رسالت هنرمندان انقلاب صیانت از دستاوردهای نظام و تبیین آن برای نسل جوان است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از علی فرقانی خبرنگار ایسنا در شهرستان های ساوه و زرندیه به همراه هفت تن دیگر از هنرمندان شهرستان ساوه با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group