پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه: حمایت واقعی از هنرمندان و نویسندگان بومی اولویت مدیران و دستگاههای اجرایی شهرستان باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در دیدار با هنرمندان ساوجی که به همت بسیج هنرمندان سپاه ناحیه ساوه صورت گرفته بود، اظهار کرد: امکانات دستگاههای اجرایی به ویژه مجموعه مدیریت شهری متعلق به مردم ساوه است و باید از سوی هنرمندان بومی طرح‌هایی برای بهره مندی از آنها ارائه و با حمایت مدیران اجرایی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنرمندان انسان‌های ارزشمند و مفیدی برای جامعه هستند خواستار حل مشکلات آنان شد و افزود:  شادی و نشاط حق مردم ساوه است و هنرمندان با اجرای طرح‌های قابل اجرا و شاد می توانند فضای شهر را شاد و بانشاط کنند.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه طرفدار شادی مردم در چارچوب شرع و قانون هستیم، تصریح کرد: در شهر ساوه هم به همین دلیل با اجرای کنسرت‌های موسیقی موافقت شد.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت هنرمندان برای حل مشکلات جامعه شد و افزود: هنرمندان در حل بسیاری از مسائل اجتماعی و ترویج فرهنگ از جمله کتابخوانی بسیار تاثیر گذار هستند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: رشد و عقلانیت سیاسی در کشور در موضوع محکومیت اظهارات سخیف ترامپ علیه سپاه نشان داده شد و در موضوع پسماند هم عقلانیت را میان همه گروهها و مردم ساوه شاهد هستیم و این همدلی باید در جامعه هنر شهرستان اعمال شود.

به گزارش ایسنا، فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: هنر کیفیت بیان و ادای مطلب به شکل زیبا است و می‌تواند در خدمت ترویج ارزش و آرمان‌ها باشد.

سرهنگ حجت الله دستجانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند بویژه شهید آوینی تصریح کرد: اگر هنر انقلابی در فضای جامعه ترویج شود،  همگرایی و تذهیب را بهمراه دارد.

وی گفت: گاهی یک اثر هنری مانند یک نقاشی، عکس یا تئاتر از ساعت‌ها سخنرانی اثرگذار تر است و با همین ابزارها دشمنان در هالیوود علیه اسلام فعالیت می‌کنند اما ما می خواهیم با زبان هنر زیبایی‌های انقلاب و همدلی مردمی را تقویت کنیم.

سرهنگ دستجانی با تاکید بر اینکه هنر باید در خدمت امر به معروف، زیبایی و ارزش ها باشد و نارسایی‌های اجتماعی را بازتاب دهد، افزود: انسان‌های قوی فراتر از امکاناتی که دارند، کار می‌کنند و لازم است در برنامه‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت هنرمندان شهر استفاده کنیم.

در این دیدار همچنین جواد روستایی مسئول انجمن نمایشی هنرهای استان مرکزی، گفت: هنرمندان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط عمومی آمادگی فعالیت دارند اما همکاری لازم از سوی برخی دستگاه‌ها انجام نمی‌شود.

وی افزود: مشکل بی درآمدی هنرمندان بخصوص بازیگران تئاتر لازم است مورد توجه واقع شود در حالیکه تلاش‌های ما در راستای نشاط عمومی جامعه و منویات مقام معظم رهبری است؛ از این رو درخواست می کنیم که امسال برای برگزاری جشنواره   استند آپ کمدی ایران که بنا داریم در ساوه اجرا شود، مورد حمایت واقع شویم.

همچنین اصغر تنهایی از جامعه هنری شهرستان ساوه بر ایجاد سراهای محله در قالب سالن‌های آمفی تئاتر یا حتی منازل اجاره‌ای برای انجام فعالیت های هنری در مناطق شهر تاکید کرد و افزود: با توجه به برخورداری ساوه از  ۲۲ منطقه حاشیه‌ای، ضرورت دارد از خواسته‌های جامعه هنری حمایت کرد.

طرح ایجاد دانشکده جامع علمی کاربردی در حوزه هنر ساوه که از سوی یکی از هنرمندان ساوجی تهیه شده و در صورت حمایت و ایجاد چنین مرکزی، مقوله آموزش برای هنرمندان مستعد و جوان ساوجی میسر خواهد بود از جمله درخواست‌های مهم جامعه هنری شهرستان از مسئولان است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group