سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی به نقش مدیریت در پیشگیری از بحران اشاره کرد و گفت: باید خطاهای مدیریتی خود را برای پیشگیری از بروز بحران در موقع نزول بلایای طبیعی به حداقل برسانیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد رضا منصوری در نشستی با فعالان سیاسی ساوه افزود: مدیریت صحیح و پرهیز از خطا و آزمون موجب خواهد شد که از بحران با موفقیت عبور کنیم.

وی بیان کرد: شهرستان ساوه درگذشته با بحران خشکسالی و کم آبی مواجه بود اما هم اکنون به لطف بارش های الهی با پرشدن سد الغدیر مواجه شده است و نزدیک به ۲۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است و باید تمهیدات لازم برای مدیریت مخزن سد الغدیر اندیشیده شود تا شاهد بروز بحران نباشیم.

وی افزود: با افزایش چند برابری حجم سد الغدیر حداقل تا ۶ سال آینده در صورتی که حتی باران هم نبارد مشکل کم آبی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: آبگرفتگی و سیل یک مانور و تمرین برای مجموعه مدیریت بحران است تا در هر لحظه آماده باشند.

منصوری خواستار اجرای اقدامات پیشگیرانه و بستن سیل بند در نقاط حادثه‌خیز خصوصا در رودخانه مزلقان و حوضه آبریز قره چای در حوزه استحفاظی ساوه برای جلوگیری از بروز بحران شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: مجموعه مدیریت شهرستان همراهی خوبی را برای پیشگیری از بروز بحران بعمل آورند و رهنمودهای استاندار مرکزی موجب شد تا مجموعه استان بتواند بدون هیچ مشکلی از این مقطع عبور کند.

علی میرزایی افزود: مجموعه مدیریت شهری، بسیج و سپاه در کنار همه نهادهای خدمت رسان شهرستان نقش تاثیرگذاری در عبور از بحران داشت.

وی افزود: سد الغدیر نیز در پی بارش های اخیر دوران طلایی خود را سپری می کند و بزودی سرریز خواهد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر ساوه  افزود: ارزیابی پس از بحران از موضوعات مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد.

احمد حاج امینی افزود: مدیریت صحیح در موقع بحران از الزامات در بروز حوادث است.

شهردار ساوه بر کسب آمادگی بیشتر مسئولان در مواقع بحران تأکید کرد و افزود: خوشبختانه مجموعه مدیریت شهرستان فراتر از آمادگی خود در میدان حاضر شدند.

سیدمهدی حسینی در ادامه خواستار احداث سیل بند برای پسماندهای صنعتی شهر صنعتی کاوه و نیز تمهیدات برای جلوگیری از وقوع سیل در نقاط حاشیه ای شهر شد و از استاندار مرکزی خواست تا از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای ساماندهی نقاط حاشیه ای شهر ساوه سهم بیشتری تخصیص یابد.

در این جلسه برخی از فعالان سیاسی و معتمدین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

بروکراسی و کاغذ بازی در ادارات ساوه، ضعف سیستم مدیریتی، مشکلات بانکی، سرگردانی مردم در ادارات، عدم تدبیر امور آب شهرستان که منجر به شکستن پل منتهی به سد الغدیر شد، حمایت از اشتغال روستایی و صنایع برای رونق تولید از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group