شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

استاندار مرکزی با تاکید بر لزوم پرهیز از دعواهای سیاسی برای حفظ منافع ملی گفت: منافع ملی قربانی دعواهای سیاسی نشود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در نشستی با فعالان سیاسی شهرستان ساوه با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی اظهار کرد: در سال جدید تلاش کنیم با تقویت همبستگی و در جهت حفظ منافع ملی و مردم و پاسخ محکم به دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی به مقابله با تحریم ها رفته و دشمنان را در عملی کردن توطئه های خود و تحریم هایی که مستقیما متوجه مردم است ناکام بگذاریم.

وی افزود: در جریان سیل اخیر آمریکا به گونه ای عمل کرد که ایرانیان خارج از کشوری که می خواستند به مردم ایران کمک کنند نتوانند در این کار بشردوستانه مشارکت کنند و با ایجاد دست انداز به دنبال مانع تراشی بود.

استاندار مرکزی در ادامه با تقدیر از مسئولان به دلیل برقراری امنیت روانی و فیزیکی در کشور اظهار کرد: امنیت سرآغاز همه فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و موجب ناکامی دشمنان است.

وی در ادامه با اشاره به بارش های اخیر در کشور گفت: دستکاری در طبیعت موجب بروز خسارات در کشور شده است و بخشی اعظمی از حوادث بحرانی ناشی از مداخله بشر در طبیعت است.

آقازاده در ادامه به دریافت چهار میلیارد مترمکعب آب در استان در پی بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: از این میزان آب دریافتی بالغ بر ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب در سدها و بندهای خاکی استان ذخیره شده است که در طول 20 سال گذشته بی سابقه بود.

وی افزود: سد الغدیر برای اولین بار ظرف روزهای آینده سرریز می‌شود و دشت تشنه ساوه به خوبی سیراب شده است. اگر ۲۵ درصد از چهار میلیارد متر مکعب دریافتی استان جذب زمین شود بیش از یک میلیارد متر مکعب وارد زمین شده و سفره های زیرزمینی تقویت خواهد شد و مشکل کم آبی برای سالهای طولانی برطرف می شود.

وی تصریح کرد: با وجود بارش های خوب در استان اما برنامه امسال همچنان صرفه جویی شدید در مصرف آب در مصارف کشاورزی صنعتی و شرب است و نباید فکر کنیم که آب به اندازه کافی موجود است.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: استان مرکزی سال ۹۷ را در حوزه فعالیت های تولیدی و اقتصادی به خوبی پشت سر گذاشت و با وجود تحریم ها توانست یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته باشد که سهم ساوه و زرندیه قابل توجه بود و این موفقیت مرهون تلاش مردم، بخش خصوصی و کارگران بود و حمایت دولت نیز استمرار داشت.

وی تاکید کرد: برای اولین بار صنایع استان در سال گذشته شب عید آرامی را پشت سرگذاشتند و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر پرداخت‌ها و مسائل اقتصادی شب عید را با آرامش سپری کردیم.در سال ۱۳۹۷ استان مرکزی کمترین تنش کارگری را بنا بر اعلام شورای امنیت ملی کشور داشت و از نظر تولید، اقتصاد و صنعت با وجود اینکه بزرگترین شهر صنعتی کشور را در دل خود جای داده بود اما توانست شرایط را با آرامش پشت سر بگذارد.

آقازاده در ادامه با تاکید بر اینکه عزم ملی و‌ شور همگانی در پاسخ به تحریم ها موجب فعال شدن تولید و صنعت شد، افزود: همبستگی که امروز در کمک به سیل زدگان صورت گرفته منجر به رونق تولید در استان شده است.

وی تصریح کرد: باید دعواهای سیاسی را برای حفظ منافع ملی کنار بگذاریم و با همبستگی سیاسی و اقتصادی ترفندهای دشمنان را خنثی و تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم و تلاش کنیم منویات رهبری را در رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تحقق بخشیم.

وی سوء مدیریت را از تهدیدات مدیریتی کشور دانست که مانع عبور کشور از بحران خواهد شد و با مدیریت مطلوب می‌توان مانع از بروز خسارات به کشور شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: آمارهای هواشناسی نشان می‌دهد که در طول ۶۰ سال گذشته استان مرکزی چنین بارش هایی را تجربه نکرده بود چرا که طبق آمار میانگین سالانه بارش این استان ۲۵۰ میلی متر در سال بوده است اما امسال به مرز ۵۰۰ میلی متر رسیده است که بیانگر سال پربارش آبی است.

وی هم چنین بر ارسال کمک‌های مردمی به سیل زدگان تاکید کرد و افزود: امروز هفت واگن شامل کمک های مردمی از استان به مناطق سیل زده ارسال شد که هدیه استان به سیل زدگان است و باید این کمک ها استمرار یابد.

استاندار مرکزی در ادامه صعود تیم فوتبال خوشه طلایی به دسته یک را از افتخارات ورزشی ساوه دانست و افزود: بارش های مطلوب بیانگر سال پرمحصول و رونق کشاورزی است که باید با توزیع عادلانه آب زمینه توسعه کشاورزی را فراهم کنیم.

وی افزود: فردا (سه شنبه) ستاد مدیریت بحران در محل سدالغدیر تشکیل می شود و تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد و بر استفاده حداکثری از منابع آبی در عین صرفه جویی برنامه ریزی می شود.

استاندار مرکزی همچنین در خصوص اجرای طرح پسماند در ساوه گفت: نگرانی طبیعی مردم ساوه در اجرای طرح پسماند را درک کرده و اجازه ندادیم هیچ اتفاقی در اجرای این طرح صورت بگیرد.

وی تصریج کرد: با جمع بندی صورت گرفته و بهره مندی از نظرات کارشناسی، محل فعلی ۱۰۰ هکتاری که قبلا جانمایی شده است، خیلی مناسب اجرای این طرح دیده نشد و مجموعه استان بر این نظریه کارشناسی تاکید دارند. در نتیجه این پروژه در این زمین جانمایی شده اجرا نخواهد شد چرا که از این زمین بهره وری بهتری صورت خواهد گرفت.

وی گفت: همچنان معتقدیم که سایت های پسماند را با روش های نوین و تکتولوژی مدرن حتی در میان شهرها هم میتوان اجرا کرد اما به هر حال تابع نظر کارشناسی برای رفع دغدغه مردم هستیم و تلاش خواهیم کرد در نقطه ای اجرا شود که با نظر کارشناسی و بدور از دغدغه مردم اجرا شود.

آقازاده در ادامه با تقدیر از تلاش های خبرنگاران شهرستان ساوه گفت: از احزاب و جناح های سیاسی که درجهت آگاه سازی مردم و کمک به دولت تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم و امیدواریم با اتحاد ملی سال پرباری را پیش رو داشته باشیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group