جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

«علی میرزایی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا،افزود: این بارش ها در استان مرکزی و شهرستان های ساوه و زرندیه نیز رخ می دهد و بر اساس برآورد کارشناسان، در روزهای آینده امکان بارش 69 میلیمتری در ساوه وجود دارد.


وی تاکید کرد: شهروندان و مسافران نوروزی توصیه های ستاد مدیریت بحران شهرستان را جدی بگیرند و از هرگونه اسکان، برپایی چادر و توقف اتومبیل در داخل و حاشیه رودخانه درون شهر ساوه با توجه به احتمال سیلابی شدن این مسیل بپرهیزند.
فرماندار ساوه ادامه داد: مردم و مهمانان نوروزی از سفر و اقامت در حاشیه رودخانه های مزلقان چای و قره چای در جنوب شهر ساوه نیز خودداری کنند.
میرزایی گفت: بندهای خاکی و آبگیر روستاهای منطقه نوبران شامل سامان، میمه، اردمین و بند خاکی نوبران در روزهای آینده با توجه به حجم بالای بارش ها و احتمال وقوع سیلاب برای وقت گذرانی نوروزی مناسب نیست.
وی تاکید کرد: حاشیه سد الغدیر در 30 کیلومتری غرب شهر ساوه و همچنین مناطق کوهپایه‌ای این شهرستان مانند یولاق نیز در روزهای بارانی آینده به عنوان مناطق پرخطر محسوب می شوند و به مردم و مهمانان نوروزی توصیه می شود که از سفر به این مناطق بپرهیزند.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: بخشداران، شهرداران، دهیاران، دستگاههای امدادی و نیز ارگان هایی مانند راهداری، علوم پزشکی و اورژانس برای روزهای آینده در آماده باش کامل هستند.
میرزایی اضافه کرد: اداره منابع آب شهرستان ساوه در اقدامی پیشگیرانه تمام مسیل های مستعد برای جریان سیلاب که پیش از این خشک بود شناسایی و مسیر ورود آب را با استفاده از لودر و سایر ماشین آلات از سمت مناطق مسکونی و مزارع کشاورزی به مسیر اصلی خود هدایت کرده است.
شهرستان ساوه از نظر موقعیت جغرافیایی در مسیر شریانی و ارتباطی مناطق شمال به جنوب و مرکز به غرب کشور واقع شده و میزان بارش های سالانه آن حدود 216 میلیمتر است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group