شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: دولت باید بگونه ای تدبیر کند که با تنظیم بازار جلوی اجحاف به مردم بویژه در ارزاق عمومی و کالاهای اساسی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساوه با تاکید بر اینکه در تفکر اسلامی اصل بر آزادی فعالیت های اقتصادی است، اظهار کرد: وقتی وضعیت بازار در کشورهای اسلامی ملتهب شود وظیفه دولت اسلامی تنظیم بازار در راستای جلوگیری از اجحاف به مردم است.

وی به وظایف دولت در کنترل وضعیت بازار اشاره کرد و افزود: قیمت گذاری صحیح و کارشناسی متناسب با بضاعت مالی و توان اقتصادی جامعه، کنترل صادرات و واردات، شکستن احتکار و اجبار محتکر بر کاهش قیمت از وظایفی است که بر دوش دولت است. البته باید با رعایت انصاف باشد همانطور که باید مانع اجحاف به مردم شود نباید به کسبه و اصناف نیز اجحاف شود به نحوی که صاحب کالاها متضرر نشوند.

خطیب جمعه ساوه افزود: تنظیم بازار حتی الامکان با همکاری، همدلی و مشورت خود کسبه و اصناف صورت گیرد.نمی‌توان با بخشنامه و دستور و بدون در نظر گرفتن شرایط عینی جامعه بازار را تنظیم کرد.

او در ادامه از کسبه و اصناف خواست که در شرایط فعلی وضعیت اقتصادی کشور همه در کنار هم باشند و با مسئولان دولتی همکاری لازم را به عمل آورند تا بتوان در برابر دشمن ید واحده بود. همچنین نسبت به مردم رعایت انصاف را انجام داده و از سودهای کلان پرهیز کنند تا با سود کمتر به برکت بیشتر قانع باشیم.

امام جمعه ساوه در ادامه با اشاره به اعطای نشان عالی ذوالفقار به سرلشگر سلیمانی در چهل سالگی انقلاب گفت: این حرکت رهبر معظم انقلاب حاکی از توجه به مقوله امنیت، جبهه مقاومت و ارزش قائل شدن به مکتب جهاد و شهادت است.

وی همچنین به رهنمودهای رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به طهارت اقتصادی به عنوان شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و به پرهیز از لقمه حرام به عنوان یک وظیفه همگانی توجه دارند.

حجت الاسلام حسینی افزود: مبارزه با فساد اقتصادی نیازمند انسان هایی با ایمان و جهادگر با دستانی پاک و دل هایی نورانی است.

وی به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به عراق نیز اشاره کرد و افزود: اصل سفر دکتر روحانی به عراق گامی بلند در مسیر درست بود. پیوندهای اقتصادی با همسایگان با جبهه مقاومت در دوره تحریم برای دور زدن تحریم ها و تاکید بر مبادلات اقتصادی با پول ملی به جای ارز خارجی از نتایج این سفر است.

امام جمعه ساوه با مقایسه سفر رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور آمریکا به عراق گفت: سفر مقامات ایرانی در روز روشن با اعلام قبلی از حدود سه هفته پیش و به مدت سه روز در شهرهای مختلف و دیدار با مسئولین گروه‌ها و مقام مرجعیت با استقبال گرم همه مقامات و انعقاد پیمان های بسیار مفید صورت گرفت. اما در سفر محرمانه ترامپ آن هم در شب تاریک، چراغ خاموش و سرزده و فقط  ۱۱   ساعت بدون هیچ استقبالی و بلکه نپذیرفتن ملاقات، نشان از انزوای دولت آمریکا دارد.

وی حذف ویزا، تسهیلات تجارت بخش خصوصی را از مهمترین دستاوردهای سفر مقامات ایرانی به کشور عراق دانست و افزود: این دستاورد ها نشانه دور زدن تحریم‌ها و توافقات مهمی در خصوص شط العرب است.

خطیب جمعه ساوه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز گفت: تعطیلات نوروز فرصتی برای صله رحم، سیر و سفر و تفریحات سالم است. اما باید در این ایام از مطالعه و تفکر و در عین حال به یاد عظمت آفرینش خدا و رویش زمین در فصل بهار بود و از یادآوری روز رستاخیز و معاد غفلت نکرد.

وی همچنین از آئین چهارشنبه سوری به عنوان یک سنت غلط، دور از خردورزی و اعتقاد توحیدی یاد کرد و افزود: اگر آئین چهارشنبه سوری به عنوان یک تفریح باشد اول نباید به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود و ثانیاً نباید باعث سلب  آسایش دیگران شد. توجه داشته باشید که خرید و فروش مواد منفجره که باعث سلب آسایش و اذیت آزار دیگران می شود حرام است.

خطیب جمعه ساوه همچنین با اشاره به فرا رسیدن  ۲۵   اسفند سالروز ارتحال یادگار امام راحل سید احمد خمینی(ره) گفت: آن یار و امین امام همواره در کنار رهبری و پشت سر ایشان حرکت می‌کرد و در دفاع از منصب ولایت فقیه همگان را به تبعیت از فرامین معمار کبیر انقلاب و خط رهبری دعوت می‌کرد.

وی تصریح کرد: هر کس در خط رهبری حرکت نکند خائن است و باید همگی پشت سر رهبری قرار بگیریم و از آرمانهای امام و رهبر عزیزمان دفاع کنیم. شکی نیست که آزادی باید در چارچوب اسلام باشد و شکی نیست که هیچ کس حق شکستن حریم رهبری را ندارد. حرمت رهبری نظام اسلامی از اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه ضمن توصیه به درک فیوضات معنوی ماه با عظمت رجب و تبریک اعیاد رجبیه به تبیین شخصیت امیرالمومنین (ع) پرداخت و افزود: عدالت طلبی مهمترین ویژگی سیره حکومتی امیرالمومنین علی علیه السلام بود و به گفته دوست و دشمن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام شهید راه عدالت بود. عدالت امام اول شیعیان فراگیر بود هم نسبت به نزدیکترین نردیکانش که حکایت آهن گداخته را نزدیک عقیل کرد و هم نسبت به غریبه ها که فرمود اگر به بیت المال تجاوز کرده باشید حتی در مهر زنانتان باشد باز هم در مقابل آن خواهم ایستاد.

وی به شایسته سالاری در انتصابات سیره حکومتی حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و افزود: انتصابات امام علی علیه السلام بر مدار تقوا و مجاهدت و توانمندی بود. همانطوری که بر ولایت مصر شخصی مانند مالک اشتر را منصوب کرد.

حجت‌الاسلام حسینی ساده‌زیستی و نفی اشرافی گری، سیاست ورزی اصولگرایانه نه لابی گری و معامله و زد و بند را از دیگر ویژگی‌های سیره حکومتی امیرالمومنین علی علیه السلام دانست و افزود: نظارت بر حاکمان و استانداران و فرمانداران و برخورد قاطع با متخلفان از دیگر ویژگی های بارز امام علی علیه السلام در دوران حکومت خود بر مسلمانان بود.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام البیض و فصل اعتکاف گفت: ماه رجب فرصت خوبی برای عبادت و قرب پروردگار است. مخصوصاً اعتکاف که خلوت دل برای نزدیک شدن به خداست. جوانان این فرصت تعطیلات عید را برای اعتکاف غنیمت بشمارند. اعتکاف جوانان با این حجم بالا از افتخارات برکات و رویش های انقلاب اسلامی ایران است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group