جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی از قیمت‌گذاری هر کیلوگرم گوشت مرغ به قیمت 14500 تومان در استان خبر داد.

محمود نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به جلسه فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار استان مرکزی به جهت تعیین قیمت گوشت مرغ در استان مرکزی افزود: تصمیم بر این شد که فعلا و تا اطلاع‌ ثانوی هرکیلوگرم گوشت مرغ توسط کشتارگاه‌های استان مرکزی به قیمت 14 هزار تومان به فروش برسد و این قیمت برای مصرف‌کنندگان نیز 14500 تومان تعیین شد.

وی اضافه کرد: در این راستا کمیته‌ای تعیین شده است که با تغییرات قیمت‌ها در کشور، تصمیم‌گیری خواهد کرد و ممکن است مجددا این قیمت‌گذاری صورت گرفته برای گوشت مرغ تغییر کند.

نعمتی با تاکید بر اینکه مرغداران و تولیدکنندگان استان ملزم به تامین نیاز گوشت مرغ استان هستند و مازاد آن به خارج از استان ارسال خواهد شد، گفت: استان مرکزی براساس گفته سازمان جهادکشاورزی دو برابر نیاز و مصرف، تولید گوشت مرغ دارد به طوری که 52 درصد تولید استان مازاد بر نیاز است و امکان ارسال این مازاد به دیگر استان‌ها در صورت تامین نیاز استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 700 مرغدار در استان مرکزی گفت: در سال جاری حدود سه هزار تن افزایش تولید صورت گرفته است و جوجه‌ریزی سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 16 درصد به لحاظ تعداد و وزنی افزایش داشته، اما به دلیل گرانی ایجاد شده در قیمت گوشت قرمز، سرانه مصرف گوشت مرغ افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر اقتصادی استان مرکزی بیان کرد: متوسط توزیع گوشت مرغ در استان روزانه 80 تن بوده است که در حال حاضر به دلیل تقاضای بازار توزیع تا 120 تن رسیده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group