جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: منشاء تورم و گرانی وجود نقدینگی بی پشتوانه در کشور است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی درخطبه های این هفته نماز جمعه ساوه به ریشه ها و عوامل آشفتگی معیشتی مردم اشاره کرد و با بیان اینکه سوال اینجاست که آیا ریشه این وضعیت تحریم است یا کمک به سوریه و یمن یا ساخت موشک، یا اصل و اساس آن به سوء مدیریت و بی تدبیری بر می گردد، اظهار کرد: ایران اسلامی از منابع اقتصادی سرشاری برخوردار است اما به دلیل برخی سوء مدیریت ها و نگاه به بیرون از کشور برای حل مسائل اقتصادی نمی توانیم از این منابع اقتصادی سرشار به نحو احسن استفاده کنیم. برخی نیز معتقد هستند رابطه با آمریکا حلال همه مشکلات است و این با شعار "ما می توانیم" مغایرت دارد .

وی به معضلات پولی و بانکی بانک ها و جایگزینی تجارت بانکی یا خلق پول به جای ارائه خدمات، اشاره کرد و افزود: نگاه غلط و لیبرالیستی به اقتصاد و بانک مرکزی که از دولت های گذشته بوجود آمد موجب شد که تولید در کشور با مشکل مواجه شود و نتیجه آن رشد دلالی و قاچاق در کشور شد .

امام جمعه ساوه با بیان اینکه فساد اقتصادی ناشی از عدم نظارت، سیاست‌بازی و قوانین نادرست قاچاق و تجارت خارجی سودآور، بودجه نامتوازن، تحریم اقتصادی و عدم باور مسئولان به اینکه در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم از جمله عوامل آشفتگی اقتصادی در کشور است، افزود: نمایندگان مجلس اگر می‌فهمیدند که در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم به جای اصلاح قانون انتخابات به اصلاح ساختار اقتصادی و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و اصلاح قوانین بانکی می پرداختند. آنها نمایندگان خودشان هستند نه حافظ منافع مردم و قانون انتخابات را در قالب مواردی همچون استانی کردن و‌ حزبی رای دادن تغییر می دهند تا دوباره بتوانند دوباره در کسوت نمایندگی باقی بمانند .

وی تصریح کرد: اگر دولت می‌فهمید که در وضعیت جنگ اقتصادی هستیم به جای پرداختن به مواردی همچون آزادی حجاب، ورزشگاه اختلاطی و رفراندوم و FATF به وضعیت بانکها سر و سامان می‌داد. دستگاه قضا چقدر با قاچاق و دانه درشت های فساد اقتصادی بی ملاحظه و قاطعانه و به وقت مبارزه کرد .

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تحریم ها در این آشفتگی موثر است اما حدود 30 درصد عمده این آشفتگی به بی تدبیری و سوء مدیریت برمی‌گردد. کمک ما به سوریه و یمن اولا بیشتر معنوی و مستشاری بود ثانیاً در جهت حفظ امنیت ملت ما بود. چرا آدرس غلط به مردم میدهند؟

وی به راهکارهای برون رفت از این وضعیت آشفته اقتصادی اشاره کرد و افزود: با کمک خدای تعالی مثل چهل سال گذشته در برابر همه مشکلات پیروز و سرافراز بیرون آمدیم. به یقین بدانید توکل بر خدا کلید برون‌رفت از هر بن بست و گرفتاری است. به جای نگاه به بیرون و التماس از کدخدا با خدا باشیم و بر اساس عزت و اقتدار اسلامی آمریکای زیاده خواه و متجاوز را نه تنها پشیمان بلکه ادب کنیم .

خطیب جمعه ساوه تأکید کرد: تقوای الهی در اداره بانک ها به این است که بانکداری اسلامی باشد همانطور که مراجع بزرگوار تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی فرمودند خلق پول حرام و کلاهبرداری است. این کار مصداق بارز اکل مال به باطل است زیرا سرمایه ای وجود ندارد که آنها به وسیله آن معامله کنند، لذا منشاء تورم و گرانی هم این حجم نقدینگی بی پشتوانه است .

وی بیان کرد: تقوای الهی به نظارت دقیق در گمرک ها و مبادی ورودی و خروجی در مرزهاست تا جلوی قاچاق گرفته شود . تقوای الهی به صداقت است که بگوید ما در برجام اشتباه کردیم و علت آن اعتماد بیجا به کدخدا بود .

خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: نمایندگان مجلس به جای قانون انتخابات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را در مجلس بررسی کنند. تقوای الهی اقتضا می‌کند که شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای مجلس و ریاست جمهوری خیلی دقت کند چرا که پیش خدا مسئول هستند .

حجت الاسلام حسینی به نقش رهبری در اصلاح وضعیت اقتصادی و مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: رهبری بارها نسبت به این موضوع تذکر دادند و خواستند که نمایندگان و مسئولان شایسته انتخاب شود تا بسیاری از مشکلات ناشی از انتخاب نادرست و متاسفانه حزبی و فامیلی و سیاسی رفع شود. متاسفانه برخی از مسئولان در خیلی از موارد نافرمان، ولایت گریز یا ولایت ستیزند.

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به شروع کار دستگاه قضا به ریاست آیت الله رئیسی گفت: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند انتظار است که دستگاه قضایی متحول شود و خودش را آماده برای انجام ماموریت های بیانیه گام دوم انقلاب کند. تحول به آن است که اولاً سلامت دستگاه قضا را ارتقا ببخشند و ثانیاً تحول با رویکرد مردمی بودن، انقلابی بودن و ضد فساد بودن همراه باشد. گسترش عدالت و دفاع از حقوق مردم با برخورد قضایی بی ملاحظه با این و آن مدنظر قرار گیرد. توقع مردم شروع فساد ستیزی با محاکمه و مجازات دانه درشت ها و منسوبان مسئولین باشد و برای افزایش اعتماد عمومی برخی از روندهای موجود اصلاح شود. چرا برخی محاکمات علنی اجرا نمی شود تا دستگاه قضایی متهم به سیاسی‌کاری نشود .

وی همچنین با گرامیداشت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا گفت: شهیدان والامقام و راست قامتان همیشه جاوید مایه افتخار و اقتدار کشورند و خانواده معظم شهیدان و ایثارگران چشم و چراغ این ملت هستند و همه ما مدیون آنها هستیم .

امام جمعه ساوه به ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: فرهنگ اساس و زیربنای حیات طیبه است. انحطاط و اعتلای کشور وابسته به فرهنگ است. مساجد کانون فعالیت های فرهنگی در جامعه اسلامی هستند وامیدواریم شهرداری ساوه این حقیقت را بفهمد و مانند سایر شهرستان ها برای طرح های فرهنگی دینی ارزش قائل شده و به وظیفه خود عمل کند .

حجت‌الاسلام حسینی همچنین به حلول ماه رجب و آغاز فصل عبادت اشاره کرد و و همگان را به بهره مندی از فیوضات این ماه معنوی که مقدمه‌ای برای درک بیشتر ماه شعبان و رمضان است توصیه کرد .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group