جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: نگاه امیدوارانه به آینده مهمترین و اصلی ترین موضوعی است که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید واقع شده است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم نباید جنبه شعاری به خود بگیرد، اظهار کرد: هر مدیری باید به وظایف خود در تحقق مفاد این بیانیه عمل کند .

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب فصل جدیدی از ادامه حرکت نظام اسلامی را به تصویر کشیده است. تقویت انگیزه و اعتماد به مردم بویژه نسل جوان از مفاد مهم این بیانیه است .

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه تبیین دستاوردهای نظام و مقایسه آن با گذشته را مورد تاکید قرار داد و افزود: رهبر معظم انقلاب به خوبی نگاه به جلو با توجه به تجربیات قبلی را مورد تاکید قرار دادند .

امام جمعه ساوه در ادامه به دستور کار دیگر این جلسه با عنوان تنظیم وظایف ادارات در ترویج فرهنگ قانون گرایی و تعهد انضباط اجتماعی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه عمل به قانون باید به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان قانون شکنی می کنند در حالی که توقع نمی رود که بر خلاف قانون عمل شود.

وی از اردوهای راهیان نور به عنوان اردوهای تاثیرگذار یاد کرد و بر استفاده از ظرفیت های فرهنگی در این سفر معنوی تاکید کرد .

وی جلوگیری از ایجاد مزاحمت، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، پیشگیری از وقوع اتفاقات ناگوار و مدیریت صحیح در آیین سنتی چهارشنبه آخر سال را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید به بهانه شادی هنجار شکنی شود. شادی در چارچوب قانون و شرع مجاز است و هر گونه اقدام برخلاف مبانی دینی و قانون مورد تایید نیست .

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، تصریح کرد: تقویت اقدامات پیشگیرانه نیازمند برخورداری از منابع مالی مناسب است و باید همه دستگاه‌های اجرایی با یک تعامل فراگیر در تحقق این مهم تلاش کنند. باید به گونه‌ای عمل کرد که نگرش ها تغییر پیدا کند .

به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه نیز با ارائه‌ گزارشی از عملکرد ادارات در پیشگیری از اعتیاد به عنوان دستور دیگر جلسه شورای فرهنگ گفت: ساماندهی مراکز اقامتی ترک اعتیاد، ساماندهی تشکل ها و مراکز ترک اعتیاد و نظارت بر عملکرد آنها، برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای اقشار مختلف مردم و ... بخشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است .

علی میرزایی بر اهتمام جدی نسبت به برگزاری جلسات شورای فرهنگ شهرستان تأکید کرد و افزود: هم افزایی و کار جمعی برای عملیاتی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی موجب ارتقای شاخص های فرهنگی و پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی خواهد شد .

وی به گستردگی نقاط جغرافیایی ساوه به دلیل وسعت بالای آن اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم این شهرستان از نقاط دور یا روستاها برای امور اداری به ادارات مراجعه میکنند و بعضاً به دلیل نبود مدیر مربوطه دچار سرگردانی هستند .

میرزایی افزود: بر این اساس کلیه جلسات فرمانداری به منظور تکریم ارباب رجوع خارج از ساعات اداری تشکیل می شود تا مدیران در ساعات اداری در محل کار خود حاضر بوده و خللی در خدمت رسانی به مردم صورت نگیرد .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز خواستار دعوت از کارشناسان و فعالان فرهنگی برای تصمیم گیری بهینه در جلسات شورای فرهنگی شد .

حسین محمودی فر خواستار تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با مشارکت جمعی شد و تحقق مفاد آن را موجب توسعه روزافزون کشور و برطرف شدن مشکلات دانست .

به گزارش ایسنا، در این جلسه اعضای شورای فرهنگ به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پیرامون دستور جلسه پرداختند. برگزاری کارگاههای آموزشی برای پیشگیری و کاهش آمار خودکشی در جامعه، آموزش و شناخت هنجارها و ناهنجارها، آگاهی در خصوص عواقب قانون گریزی، ترویج فرهنگ قانون گرایی و تعهد انضباط اجتماعی با استفاده از همه ظرفیت ها، برخورد با قانون گریز و اطلاع رسانی به جامعه، تقویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر حسن اجرای قانون در ادارات و نصب منشور قانون گرایی در محیط های اداری، آموزش کارکنان برای تفهیم صحیح قانون به ارباب رجوع، آموزش همگانی نسبت به معروفات و‌ منکرات در بین آحاد مردم، تلاش جمعی برای رسیدن به درک و فهم مشترک در عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، مسئولیت پذیری و اعتماد داشتن به مردم بویژه جوانان به عنوان فرمول رشد در تحقق این بیانیه، بهره مندی صحیح از ظرفیت جوانان با جهت گیری جهادی و جوانی به عنوان رمز پیشرفت کشور از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group