پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه شهرستان ساوه در معرض وقوع یک فاجعه بزرگ زیست‌محیطی و مخرب است: گفت: درخواست تجمع گروههای مختلف برای مخالفت با اجرای طرح ایجاد سایت پسماند در این شهر یک حق قانونی مردمی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه با تأکید مجدد بر مخالفت مردم این شهرستان با اجرای طرح سایت پسماند ویژه و صنعتی چندین استان کشور در این شهرستان و با اشاره به درخواست تجمع گروههای مختلف برای مخالفت با این طرح گفت: مردم و مسئولان را به قانون مداری و رعایت منافع ملی و حفظ آرامش دعوت می‌کنم.

وی تأکید کرد: اغتشاش و ناامنی خواست دشمنان است. لذا از همه فعالان سیاسی اجتماعی و رسانه‌ای و علمای انقلابی می‌خواهم که مصالح عالیه نظام را بر همه چیز مقدم بدارند و از هرگونه اقدام غیرقانونی بپرهیزند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: مسئولان با توقف کامل اجرای طرح پسماند هم ریشه اعتراضات و تنش‌ها را بخشکانند و هم جلوی واگرایی‌ها را بگیرند. مردم ساوه از این اقدام دلخور و ناراحت هستند و از مسئولان می‌خواهند که مانع اجرای این طرح مخرب زیست محیطی در ساوه شوند.

وی تأکید کرد: از نماینده مجلس درخواست می‌کنیم در مرکز استان و کشور از مسئولین و وزارتخانه‌ها و سازمانهای مربوطه به طور جدی، رسمی و قاطعانه توقف کامل این طرح را در ساوه خواستار شود. این مسئولیت بزرگ بر دوش نماینده مجلس است و همه گروه‌ها و اقشار در پیگیری تحقق این هدف مسئولان را همراهی خواهند کرد.

خطیب جمعه ساوه در ادامه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک نعمت بزرگ الهی دانست که همه باید قدر آن را بدانیم و افزود: قدر امنیت، استقلال و حاکمیت شریعت اسلامی و مردم نجیب و وفادار به آرمانهای امام و شهدا را بدانیم. هنجارشکنی، افسارگسیختگی، اغتشاشات و تحریک‌پذیری، منفعت‌طلبی و رانت‌خواری، پشت کردن به مردم، بی‌توجهی کردن به این مردم مهربان و بی‌توجهی به ارزش‌های دینی، مصداق ناسپاسی و کفران نعمت است و نتیجه آن نابودی و هلاکت است.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مداحان اهل بیت(ع) گفت: امروز صف بندی دو جبهه حق و باطل را در دنیا شاهد هستیم و تکلیف ما استقامت، حوصله کردن، سازش نکردن و تسلیم نشدن در برابر جبهه باطل است و تنها راه نجات و پیروزی ایران اسلامی مجاهدت و استقامت است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: راز اقتدار یک ملت همین است که جوانان و افراد فعال و تاثیرگذار در میدان‌ها، دلیر باشند و نترسند. همه تلاش دشمنان در جنگ نرم این است که ملت ما را اندوهگین و ناامید کنند اما پیام شهدا در مقابل این توطئه افکنی ها این است که در مقابل دشمنان بایستند و بدانند ترس و ناامیدی مقدمه تسلیم شدن و بیچاره شدن است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش دشمن برای نابودی بنیان خانواده بیشتر شده است، افزود: دشمنان با ترویج افکار فمینیستی و تبلیغ علیه خانواده و تضعیف آن با تشویق و ترویج اباحه گری و بی بند و باری و از بین بردن حیا و عفت و مثبت نشان دادن ازدواج سیاه و فاقد تعهد شرافتی و انضباط جنسی با عنوان ازدواج سفید و ترغیب به ازدواج دیرهنگام می‌خواهند نظام خانواده را ریشه کن کنند. راهکار مقابله ایجاد زمینه طهارت و تقوا و تسهیل ازدواج مشروع است.

وی در ادامه بر دعوت همگان به حاکمیت قانون تاکید کرد و افزود: حاکمیت قانون و تن دادن به قانون و خضوع در برابر آن و مراجع قانونی پیشرفت تمدن و توسعه است. تقید به رعایت حقوق شهروندی هم از سوی مردم هم از سوی مسئولان نیز بخشی از قانون گرایی تلقی می شود.

خطیب جمعه ساوه به جشن پیروزی جبهه مقاومت در دیدارهای بشار اسد با رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: پیروزی جبهه مقاومت تحقق وعده خداوند قادر بود که وقتی مردمی برای خدا قیام کردند و  از کشورشان و از استقلال و حاکمیت شان و از دین و شرف خود دفاع کردند و بر جبهه متراکم باطل و بر ائتلاف همه کشورهای مرتجع عربی خائن و آمریکا و اروپای حامیان تروریست پیروز شدند و این مصداق نصرت الهی است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: وقتی بشار اسد پس از ۸ سال در آغوش فرمانده کل قوا و رهبر اصلی جبهه مقاومت قرار گرفت، آمریکا، اسرائیل و آل سعود عزا گرفتند. این دیدار جشن پیروزی جبهه مقاومت بود که متاسفانه به خاطر برخی بی‌تدبیری‌ها و ناهماهنگی‌های داخلی و استعفای وزیر امور خارجه، این جشن پیروزی کمرنگ شد و نگذاشت شیرینی آن، آنچنان که باید به کام ملت بنشیند.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت در برابر دشمنان مستکبر تنها راه نجات و برون رفت از مشکلات است، اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک آزمون بزرگ الهی قرار گرفته است. امیدواریم تحت‌تأثیر فشارها و تبلیغات غلط داخل و خارج، استقلال و عزت و اقتدار کشور ما را معامله نکنند. استقلال یکی از شعارهای اساسی انقلاب ما بود. آمریکا و اروپا دنبال گاوشیرده هستند. بیانیه اخیر  FATF   به این معناست که اگر دولت ایران بخواهد نظر  FATF     را تامین کند باید مجددا لایحه اصلاح شده را به مجلس  برده و بر اساس خواسته  FATF   آن را اصلاح کنند.

امام جمعه ساوه همچنین به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و آن را عمدتا ناشی از بی تدبیری دانست و افزود: دامن زدن به جنگ روانی دشمن چه از سوی مردم و چه از سوی اصناف با این شعار که "بخرید دارد گران می‌شود" بازی کردن در پازل دشمن است. همه با هم بیدار و متحد  باشیم. دولت به فکر مردم باشد. اصناف، انصاف و جوانمردی کنند. احتکار، گران فروشی یا کم فروشی یک حرکت ضد انقلابی و خائنانه است ولو آنکه ناآگاهانه باشد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است. تعدی و دسترسی به منابع طبیعی ظلم بزرگ به  خودمان و نسل‌های آینده است و نباید با استفاده ناصحیح از مراتع و منابع طبیعی آینده خودمان را تباه کنیم.

امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری از مردم خواست تا با کمک به اقشار محروم و آسیب دیده که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد یا بهزیستی هستند در این مسابقه خیرخواهانه مشارکت کنند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group