جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

به همت جهاددانشگاهی استان مرکزی و با مشارکت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک تور بازدید دانشجویی از تعاونی های برتر شهرستان ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان در حاشیه بازدید این تور دانشجویی گفت: طبق توافق بعمل آمده از سوی جهاددانشگاهی استان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تورهای بازدید دانشجویان علمی کاربردی جهاددانشگاهی در شهرستان‌های ساوه و محلات برگزار می شود.

وی بازدید از تعاونی های برتر که در حوزه اشتغالزایی و مهارت محوری الگو هستند را برنامه اصلی این توافق نامه بیان کرد و افزود: با توجه به وضعیت اشتغال در جامعه توسعه تعاونی‌ها یکی از راهکارهای اساسی برای اشتغال محوری است و ظرفیت بزرگی برای مهارت آموزی و توسعه پایدار به شمار می‌روند.

غنی پور ایجاد شغل در حوزه تعاونی ها را زمینه ساز اشتغال پایدار برشمرد و افزود: با اشتغالزایی حتی برای یک نفر می‌توان گفت کار بزرگی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: واحد تعاون و کارآفرینی در جهاددانشگاهی استان مرکزی هفته گذشته با هدف توسعه و گسترش تعاونی های دانشجویی راه اندازی شده است و امیدواریم با تعاملی که با مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوجود آمده است بتوانیم سال آینده شاهد برخورداری از مزایای این طرح و نیز تاسیس تعاونی‌های دانشجویی باشیم.

به گزارش ایسنا، همچنین دانش دوست سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت:‌ این بازدید در راستای انعقاد تفاهم نامه ای که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مجموعه جهاددانشگاهی کشور صورت گرفته است در سطح استان مرکزی نیز سه تفاهم نامه مشترک منعقد شد.

وی ایجاد، کرسی تعاون و کارآفرینی در مرکز استان، برگزاری تورهای ترویج آموزشی در ساوه و محلات از جمله این تفاهم‌نامه‌ها دانست و افزود: بازدید از شرکت‌های تعاونی برتر توسط دانشجویان جهاددانشگاهی در ساوه و هفته آینده در محلات برگزار می شود.

دانش دوست همچنین برگزاری دوره استارتاپ را از دیگر تفاهم نامه‌های منعقد شده بیان کرد و گفت: این دوره نیز هفته آینده در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به گرایش‌های متعددی که شرکت های تعاونی استان مرکزی دارند، گفت: بازدید دانشجویان از گرایش‌های صنعتی و خدماتی شرکت های تعاونی استان مرکزی موجب آشنایی بیشتر آنان با این گونه فعالیت‌ها شده و موجب خواهد شد تا دانشجویان بتوانند از ظرفیت کارآموزی و اشتغالزایی تعاونی ها پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بهره‌مند شوند.

شرکت کنندگان در این تور دانشجویی از شرکت تعاونی طعم و عطر ماگنولیا طراح و تولیدکننده انواع طعم و رنگ خوراکی در قالب شرکت تعاونی دانش‌بنیان و نیز شرکت تعاونی یاقوت یارانه و بیتا سیستم که در حوزه خدمات کامپیوتری و سایر خدمات نرم افزاری فعالیت می کنند بازدید کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group