جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت:تکمیل طرح های نیمه تمام و اصلاح نقاط حادثه خیز محورهای ساوه و زرندیه در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد رضا منصوری در نشست بررسی مشکلات حوزه راه و شهرسازی ساوه و زرندیه که با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرمانداری ساوه برگزار شد، افزود: تکمیل طرح احداث کنار گذر ساوه به دلیل حجم بالای تردد در این شهرستان و نیز تعریض محور ساوه به آوه بطول 20 کیلومتر (محور قدیم به ساوه به سلفچگان)، ساماندهی محور بیات و گزل دره در بخش نوبران، تعریض محور قدیم ساوه به همدان و نیز محور قدیم ساوه به زرندیه از جمله نیازهای این دو شهرستان است.

منصوری در ادامه گفت: تامین قیر رایگان به میزان هزار تن برای ساماندهی معابر نقاط حاشیه‌ای شهر ساوه از جمله مطالبات مردم و مجموعه مدیریت شهری است.

معاون ساخت و توسعه راههای وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: کنار گذر ساوه از جمله طرح‌های ملی است که زیرسازی بتنی آن در یک باند به صورت کامل انجام شده و آسفالت 11 کیلومتر از باند دوم در حال اجراست.

محمدرضا کدخدازاده افزود: با انتخاب پیمانکار جدید و برنامه‌ریزی بعمل آمده امیدواریم تا پایان شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز با اشاره به اهمیت شهرستان ساوه در حوزه راههای مواصلاتی به رشد بالای جمعیتی دومین شهرستان استان مرکزی اشاره کرد و گفت: جاذبه‌های صنعتی و کشاورزی در این شهرستان موجب رشد جمعیت و برخورداری از مزیت مهاجر پذیری شده است به گونه‌ای که هم اکنون ساوه به ایران کوچک تبدیل شده است.

مهدی زندیه وکیلی، اراک و ساوه را دو شهرستان استان مرکزی نام برد که سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی در این نقاط ایجاد شده است و اظهار کرد: هم اکنون در 22 منطقه ساوه سکونتگاه های غیررسمی و نقاط حاشیه نشین ایجاد شده است که در قالب طرح‌های بازآفرینی رشد سکونتگاه‌های غیرمجاز متوقف شده است و به گونه‌ای دیگر مدیریت می‌شود و نقاط ایجاد شده که به صورت غیررسمی و تصرفات شکل گرفته است نیازمند ساماندهی هستند.

به گزارش ایسنا، معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: به دلیل قرار گرفتن ساوه در شاهراه مواصلاتی مرکز و غرب کشور کشور یکی از مطالبات مردم این شهرستان در حوزه جاده هاست.

علی میرزایی با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه راههای مواصلاتی شهرستات صورت گرفته است،افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های مورد نیاز در حوزه جاده‌ها، یک دوره طلایی را در دولت تدبیر و امید برای مردم شهرستان رقم می زند.

وی با اشاره به آمار بالای سوانح جاده‌ای در محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: طی سال گذشته و 11 ماهه امسال 104 نفر جان خود را در جاده‌های حوزه استحفاظی ساوه از دست دادند و در اثر سوانح جاده‌ای هزار و 646 نفر مصدوم شدند که بیشترین تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی ساوه همدان و ساوه سلفچگان بوده است.

فرماندار ساوه کمبود علائم جاده‌ای، نبود روشنائی مناسب، کمبود اماکن اقامتی و استراحتگاه‌ها را از جمله نواقص محورهای مواصلاتی این شهرستان برشمرد و افزود: تکمیل و بهره برداری از کنار گذر نیمه تمام ساوه، روکش و آسفالت محور غرق آباد به نوبران، دوبانده کردن محور قدیم ساوه به همدان، دوبانده کردن محور قدیم ساوه به تهران و تکمیل و بهسازی جاده بیات از ضروریات این شهرستان در حوزه راههاست.

به گزارش ایسنا، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز با تاکید بر تامین قیر مورد نیاز در طرح بازآفرینی شهری و سکونتگاه‌های غیرمجاز گفت: هیچگونه محدودیتی در تامین قیر مورد نیاز در این حوزه وجود ندارد و در جلسات ستاد بازآفرینی شهری که به ریاست استاندار مرکزی تشکیل می شود مقرر شد هر شهرستانی نتوانست سهمیه قیر مورد نیاز خود را جذب کند با مجوز استاندار مرکزی به ساوه تخصیص یابد.

احمد مرزبان افزود: هم اکنون 400 تن سهمیه غیر شهرستان اراک به دلیل عدم جذب موجود است و چنانچه معابر مناطقی در ساوه در محدوده سکونتگاه‌های غیرمجاز آماده آسفالت باشد، میتواند از این سهمیه بهره‌مند شوند و هیچ محدودیتی برای تامین قیر وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در تردد محور بیات به دلیل از بین رفتن آسفالت گفت: محور بیات به طول 36 کیلومتر به دلیل تردد بالا و از بین رفتن زیرساخت، این محور مواصلاتی دچار اضمحلال شده است و تردد برای اهالی بیش از 30 روستای مجاور این محور دشوار است.

مرزبان ادامه داد: انجام روکش آسفالت این محور توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دست اقدام است و پس از طی تشریفات مناقصه‌ای اجرا خواهد شد.

وی به تعریض ابنیه فنی جاده قدیم ساوه آوه طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌تواند تعریض کامل این محور را انجام دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت: هشت زیرگذر در محورهای استان مرکزی وجود دارد که چهار زیرگذر آن در حوزه راههای ساوه و زرندیه است.

علی زندی فر در ادامه گفت: انجام مناقصه برای انتخاب پیمانکار به منظور بازنگری در تابلوها و علائم جاده‌ای و نیز نصب روشنایی بطول 26 کیلومتر در آزادراههای حوزه استحفاظی ساوه بخشی از اقداماتی است که بزودی انجام خواهد شد.

وی، جذب اعتبار لازم برای روکش آسفالت نقاط حادثه خیز و محورهایی که مشکلات زیرساختی دارند را از جمله برنامه های راهداری عنوان کرد که با مساعد شدن شرایط آب و هوایی و نیز انتخاب پیمانکار اجرایی می شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group