چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان مرکزی گفت:51 زندانی جرایم غیر عمد در ساوه آزاد شدند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدحسن حسین‌بیگی در آئین تقدیر از خیرین آزادسازی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد ساوه با تقدیر از زحمات رئیس دادگستری و دادستان ساوه و نیز مسئولان و مردم نوعدوست این شهرستان به منظور مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: حمایت ستاد دیه صرفا از محکومین جرایم غیرعمد صورت می‌گیرد و این مجموعه به هیچ وجه از محکومین جرایم عمد حمایت و پشتیبانی نخواهد کرد.

وی با اشاره به پروسه خاصی که در حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد توسط ستاد رسیدگی به امور دیه صورت می‌گیرد، گفت: اینطور نیست که هر محکوم مالی در صورت ورود به زندان از حمایت مالی ستاد دیه برخوردار شود بلکه شرایط خاصی وجود دارد و تشکیلات قضائی استان در چارچوب ساختاری که تعریف شده است اقدام به حمایت از محکومین جرایم غیرعمد و محکومین مالی می‌کنند.

حسین‌بیگی به افزایش آمار زندانیان در جامعه اشاره کرد و گفت: در شهرستان ساوه تا پایان دی ماه سال 1395 آمار محکومین جرایم غیرعمد و مالی 50 نفر بوده است که خوشبختانه در سال‌جاری در همین مدت مشابه به 27 نفر کاهش پیدا کرده است که دلیل کاهش محکومین مالی برگزاری جشن سالانه گلریزان در شهرستان ساوه و مشارکت خیرین در آزادسازی محکومین به ویژه پرونده‌های با رقم بالای بدهی بوده است.

وی با نگاه ویژه ستاد دیه استان مرکزی به شهرستان ساوه به دلیل مشارکت مطلوب خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، افزود: به هر میزانی که خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت داشتند مجموعه ستاد دیه استان دو برابر میزان مشارکت خیرین شهرستان ساوه به این شهرستان منابع مالی تخصیص داده است.

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان مرکزی در ادامه گفت: در سالجاری بالغ بر 150 میلیون تومان از سوی خیرین در جشن گلریزان برای آزادسازی محکومین مالی و زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت مالی صورت گرفته است و با مشارکت ستاد دیه استان تاکنون 500 میلیون تومان برای آزادسازی پرداخت شده است.

وی به آزادسازی 51 زندانی جرایم غیرعمد و محکومین مالی طی سالجاری در ساوه اشاره کرد و افزود: مراحل آزادسازی هفت زندانی دیگر تا پایان سال انجام و این افراد به آغوش خانواده خود برمی‌گردند.

حسین‌بیگی افزود: این تعداد آزادسازی زندانیان با پرداخت رقم بدهی به میزان سه میلیارد و 700 میلیون تومان صورت گرفته است،از این میزان تقریبا دو میلیارد و 500 میلیون تومان آن اخذ گذشت از شاکیان به همت ستاد دیه بوده است که نشان از مشارکت بیش از 65 درصدی در حوزه اخذ گذشت از شاکیان دارد در حالیکه در سنوات گذشته این میزان مشارکت حدود 35 درصد بوده است. همچنین بالغ بر 390 میلیون تومان توسط خود زندانیان تامین و پرداخت شده است.

وی بیان کرد: آمار زندانیان جرایم غیر عمد مالی تا پایان دی ماه سالجاری تنها 27 نفر بوده است که امیدواریم با جذب 300 میلیون تومان تسهیلات اعتباری سهم شهرستان ساوه و نیز کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه شاهد آزادسازی این تعداد زندانی باشیم.

حسین ‌ بیگی حمایت مرجع قضائی از مجموعه زندان را عاملی برای کاهش محکومین دانست و افزود: مشارکت خیرین نقش بسزایی در کاهش آمار زندانیان نیازمند جرایم مالی غیرعمد دارد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group