جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت:کارگران با جهاد اقتصادی در سنگر تولید به عنوان سربازان میدان مجاهدت در مقابل جنگ اقتصادی ایستاده‌اند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام سید ابراهیم جسینی در آئین گرامیداشت سالروز چهل سالگی انقلاب اسلامی که در شرکت آلومینیوم پارس ساوه برگزار شد، از کارگران به عنوان مهمترین قشر خدمتگزار جامعه یاد کرد و افزود: تلاش در سنگر تولید و تامین نیاز کشور مصداق جهاد در عرصه اقتصاد است و کارگران در میدان مجاهدت به عنوان سربازان نظام در حال مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن هستند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی که برای این واحد تولیدی در سالهای گذشته بوجود آمد و حتی تا مرز ورشکستگی هم پیش رفت، گفت: احیای این شرکت پس از ورشکستگی با مدیریت کارآمد و توانمند مجموعه و نیز تلاش کارگران یک کار ارزشمندی است و هم اکنون این واحد تولیدی و صنعتی توانسته است ضمن خروج از بحران مالی برای افزون بر 600 نفر اشتغال پایدار ایجاد کند.

امام جمعه ساوه در ادامه بهبود تولید و افزایش بهره‌وری را در سایه حمایت کارآفرینان از کارگران دانست و افزود: سهیم کردن کارگران در درآمد خالص واحد تولیدی با اعطای پاداش به کارگران موجب تقویت انگیزه بین کارگران شده و چرخ های صنعت را شتابان به حرکت درخواهد آورد.

وی در ادامه با تقدیر از حضور مردمی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گفت: مردم ولی نعمت مسئولین هستند و با وجود هجمه‌ها و توطئه افکنی‌های گوناگون حضوری معنادار و چشمگیر را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام حسینی مردمی بودن انقلاب را از ویژگی‌های این حکومت برشمرد و افزود: مردم محور بودن و برخورداری از نعمت ولایت فقیه موجب شکل گیری این انقلاب و رسیدن آن به سن ۴۰ سالگی شد.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل شرکت آلومینیوم پارس با اشاره به آغاز ورشکستگی شرکت از سال ۱۳۹۳ به دلیل مشکلات متعددی که بوجود آمد گفت: در همین سال شرکت به طور کامل ورشکسته شد و در اختیار قوه قضائیه قرار گرفت.

هوشنگ گودرزی افزود: در پنج ماهه اول سال ۹۴ بالغ بر ۶ میلیارد و 400 میلیون تومان شرکت زیان دهی داشت و در همان دوران فرصت سه ماهه جهت توقف فعالیت یا ادامه آن از سوی قوه قضائیه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با تدابیر مناسب اتخاذ شده در حوزه مدیریتی و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد یک نگرش مجدد بر بهینه کردن تولید و فروش و نیز مشتری مداری صورت گرفت به گونه ای که در پایان سال 1394 زیان ۶ میلیارد و 400 میلیون تومانی پنج ماهه اول شرکت به ۳ میلیارد و 900 میلیون تومان کاهش یافت.

وی حفظ اشتغال و استقلال صنعت را دو رویکرد مهم مدیریت شرکت در احیای این واحد تولیدی پس از ورشکستگی کامل دانست و افزود: با وجود اینکه قرار بر این شده بود به دلیل مشکلات تولید و محدودیت درآمدی ۲۵ درصد نیروی انسانی شرکت تعدیل یابد اما به لطف خدا و تلاش مضاعف نیروی انسانی بدون کاهش حتی یک نفر نیروی انسانی و از بین بردن اشتغال با تقویت و افزایش تولید و به تبع آن رشد تولید با ایجاد انگیزه بستر توسعه و رشد درآمدی این واحد تولیدی ایجاد و در سال 1395 به سوددهی مناسب دست یافت و در سال جاری میزان سوددهی به سه برابر سال 1395 رسید تا جائیکه در روزهای پایانی سال، رکورد درآمد و سوددهی کل عمر این شرکت زده شد.

گودرزی در ادامه از احیای شرکت آلومینیوم پارس ساوه پس از ورشکستگی با حمایت اداره کل تصفیه و ورشکستگی قوه قضائیه به عنوان نمونه بارز و مصداق کامل اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یاد کرد و افزود: این شرکت هم اکنون در وضعیتی قرار دارد که مورد اعتماد 95 درصد تولیدکنندگان و مصرف کنندگان داخل کشور قرار گرفته است و بالغ بر 60 درصد بازار کشور را تصاحب کرده است. در حالیکه صنایع کشور با مشکلات عدیده‌ای بویژه حقوق معوقه مواجه هستند، اما این شرکت با افتخار اقدام به پیش فروش تولیدات خود تا سه ماه آینده کرده است.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس نیز بهینه سازی و نوسازی شرکت را باعث به افزایش میزان تولید و تنوع محصولات دانست.

افشین مقتدر با اشاره به عملکرد مناسب این شرکت در سال گذشته و امسال گفت: این واحد تولیدی هم اکنون توانسته است با وجود همه مشکلاتی که بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی با آن مواجه هستند ، رکوردی بی سابقه در میزان تولید و درآمدزایی در طول تاریخ فعالیت این شرکت بزند.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، نیروهای نظامی و انتظامی، تشکلات کارگری و کارگران برگزار شد علاوه بر تجلیل خانواده معزز شهدای این شرکت از پرسنل برتر و برندگان در مسابقات گوناگون با اهدای هدایایی تجلیل شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group