پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

تمامی اخبار

کارخانه رام‌پارس فرو فولاد ساوه با سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در آیین افتتاح کارخانه رام‌پارس فرو فولاد در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه بیان کرد: این کارخانه یکی از طرح‌های مهم شهرستان ساوه قلمداد می‌شود که در توسعه و رشد اقتصادی شهرستان موثر است.

وی گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 24 هزار تن با سرمایه‌گذاری کشور هند انجام گرفته و فاز 2 و 3 نیز ظرف یک سال آینده با سرمایه‌گذاری هندی‌ها و حمایت استان اجرایی خواهد شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فازهای 2و 3 این کارخانه با سرمایه‌گذاری 20 و 30 میلیون دلار بهره‌برداری می شود، افزود: افتتاح فازهای بعدی کارخانه فرصت اشتغال بیش از 300 نفر را به دنبال دارد و سرمایه‌گذار بدون نیاز به تسهیلات در حال انجام کار است و طبق قول مساعد فاز دوم چهار ماه دیگر و فاز سوم نیز یک سال دیگر افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های این چنینی توسعه شهرستان ساوه را به همراه خواهد داشت، نکته قابل تامل و توجه این است که سرمایه‌گذار هندی در زمان تحریم وارد کشور شده و در واقع فعالیتی اثربخش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها انجام گرفته است.

آقازاده با تاکید بر اینکه مجموعه استان مرکزی و دولت از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها حمایت می‌کند، گفت: ایران به جهت ارزان قیمت بودن انرژی و هزینه کارگر می‌تواند یک فرصت خوب برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد و سرمایه‌گذاری هندی‌ها در این راستا انجام گرفته که هندی‌ها نیز از حضور در ایران و استان مرکزی و اجرایی این پروژه رضایت لازم را دارند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: افتتاح فاز 2 و 3 این کارخانه نیاز داخلی کشور به فروسیلیکو منگنز را کاملا تامین می‌کند و طبق توافقات صورت گرفته مازاد تولیدات توسط سرمایه‌گذار صادر وجود دارد.

به گزارش ایسنا، کارخانه رام‌پارس فرو فولاد ظرف مدت یک سال با سرمایه‌گذاری خارجی به میزان 10 میلیون دلار و با ایجاد 150 نفر اشتغال احداث شده است.

این شرکت تولیدکننده مواد اولیه صنایع فولادی با عنوان فروسیلیکو منگنز است و این مواد اولیه به جهت ذوب در صنایع فولادسازی کاربرد دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group