جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر 159پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد پروژه 143 پروژه افتتاح و 16 پروژه دیگر کلنگ زنی خواهد شد. 133 پروژه از نوع عمرانی با اعتباری بالغ بر 259 میلیارد تومان تومان و 26 پروژه از نوع اقتصادی با صرف اعتبار 159 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی جمع کل اعتبارات هزینه شده یا پیش بینی شده برای اجرای عملیات اجرایی را معادل 726 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان اشتغالزایی پروژه ها بصورت سرجمع و مستقیم 1500 نفر است.

وی به برخی پروژه های مهمی که قرار است در دهه فجر افتتاح شود اشاره کرد و گفت: پروژه های تامین انرژی (برق و گاز) در مناطق حاشیه شهری و روستایی و نیز واحدهاي توليدي، عمران روستایی (مجتمع آبرسانی، بهسازي معابر، زيرسازي، آسفالت، احداث فضاي سبز، سنگ فرش، احداث ساختمان دهياري)، عمران شهری (نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي، باز آفريني محله هاي قاسم آباد فاز يك، فانوس آباد، عباس آباد، احداث بوستان معلولين، احداث ساختمان آتش نشاني 4، افتتاحيه سراي محله و فرهنگسرا، ساماندهي منطقه ياقوت آباد و احداث پارك شهيد آشتياني، احداث كمربند شمالي) در این ایام افتتاح می شوند.

فرماندار ساوه در ادامه پروژه های بهداشت و درمان شهرستان را شامل ( پايگاه سلامت شهري)، تربیت بدنی (سالن ورزشی ، مجموعه ورزش و زمين بازي)، اقتصادی (کارخانجات صنعتی تولید، سيلوي فلزي، روشنايي معابر و تامين برق واحدهاي كارگاهي) عنوان کرد.

وی به پروژه های کلنگ زنی نیز اشاره کرد و افزود: تأمین برق در مناطق شهری و روستایی (احداث پست هوايي)، عمران شهری (باز آفريني محله قاسم آباد فاز 2، احداث تالار شهر، بهسازي معابر، زير سازي و آسفالت)، و گازرساني روستایی( صفي آباد، جمشيد آباد ، قياجيك و ارجرود) از جمله پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در ادامه به افتتاح شرکت رام پارس تولید کننده مواد اولیه فولاد با سرمایه گذاری مشترک هندی و ایرانی اشاره کرد و گفت: این شرکت که در سفر استاندار مرکزی به ساوه افتتاح خواهد شد برای ۱۴۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی افتتاح سیلوی ۲۰ هزار تنی ساوه به ارزش ۸۰ میلیارد ریال و پایگاه سلامت را از دیگر پروژه های افتتاحی در سفر استاندار مرکزی برشمرد.

بهاروند افتتاح پروژه های حوزه مدیریت شهری با حضور معاون عمرانی استانداری مرکزی را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: با خرید ۱۱ دستگاه اتوبوس جدید و آغاز فعالیت در دهه فجر، ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ساوه احیا می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعتی و کشاورزی در این شهرستان گفت: اقداماتی برای توسعه شهر صنعتی کاوه در جریان است.

احیای شهرک صنعتی نوبران و غرق آباد و افتتاح پروژه هایی در دهه فجر از جمله بزرگترین واحد گاوداری ۳۰ هزار راسی با تاسیسات صنعتی مانند کشتارگاه در دستور کار است.

وی بیان کرد: در آوه ۵۰ هکتار زمین کنار اتوبان برای ایجاد شهرک صنعتی تعیین شده است. هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه است.

بهاروند افزود: احداث تصفیه خانه آب و فاضلاب، تکمیل خط آهن و ایستگاه راه آهن و اجرای طرح آبرسانی ساوه از سد کوچری از دیگر اقداماتی است که در این شهرستان در حال اجراست.

وی با اشاره به کندی اجرای طرح آبرسانی ساوه از سد کوچری افزود: این پروژه از جمله پروژه‌های مصوب سفر هیئت دولت به استان مرکزی است. گرچه تاکنون انتظار ما از پیشرفت اجرای طرح محقق نشده است اما درصدد هستیم با واگذاری عملیات اجرایی از امور آب به شرکت آب و فاضلاب روند اجرایی شدن آن را تسریع بخشیم.

فرماندار ساوه در پایان از تشکیل ۱۷ کمیته در ستاد گرامیداشت دهه فجر شهرستان ساوه خبر داد و افزود: با پیگیری کمیته های ستاد دهه فجر بالغ بر ۲۰۰ برنامه در این ایام در سطح شهرستان با مشارکت مردم برگزار خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group