پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر و در مراسمی با نواختن زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی، دو طرح آموزشی در ساوه به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در این آئین گفت: هنرستان 12 کلاسه محمدمیثم جهانسوزان از جمله پروژه‌هایی است که در دهه فجر به صورت رسمی افتتاح می‌شود و برای ساخت آن 13 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و 12 هزار میلیون ریال دیگر به همت خانواده خیر نیک اندیش مرحوم حاج حسن جراحی زاده تامین شده است و بالغ بر 600 دانش آموز ساوجی از این آموزشگاه بهره‌برداری می کنند.

ابراهیم فراشیانی افزود: سالن ورزشی محمدابراهیم جهانسوزان نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی دهه مبارک فجر است که برای ساخت آن سه هزار میلیون ریال توسط خانواده خیر نیک اندیش مرحوم حاج حسن جراحی زاده و نیز پنج هزار میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی با هدف استفاده برای یک هزار دانش آموز ساوجی در طول سال تحصیلی ساخته شده است.

وی در ادامه به خدمات ۴۰ ساله انقلاب در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حجم احداث فضاهای آموزشی پس از انقلاب قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

فراشیانی با اشاره به کسب رتبه برتر میزان تعهد خیرین مدرسه ساز شهرستان ساوه در سطح استان مرکزی و کشور، اظهار کرد: مرحوم جراحی زاده پرچمدار خیرین مدرسه ساز استان مرکزی و کشور است که در ساوه بذر امور خیرخواهانه را بنا نهاد و پس از درگذشت آن مرحوم، خانواده خیر و نیکوکار جراحی زاده ادامه دهنده این راه ارزشمند و خداپسندانه هستند.

وی با اشاره به مشارکت بالای خیرین مدرسه ساز در این شهرستان اظهار کرد: مشارکت خیرین در تامین فضاهای آموزشی بویژه در شهرک علوی بسیاری از چالش‌های آموزش و پرورش را برطرف کرده است. روند رو به رشد جمعیتی در شهرک علوی مسئولیت ما را برای احداث و توسعه فضای آموزشی دو چندان کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز با اشاره به بهره برداری سه واحد آموزشی در ابتدای مهر ماه در این شهرستان گفت: چندین واحد آموزشی شهری و روستایی به همت خیرین و اعتبارات دولتی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: هم اکنون نیز چهار پروژه در حوزه آموزشی آماده بهره برداری است و برای بهره برداری از تمامی پروژه‌های آموزشی شهرستان در سالجاری بالغ بر 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده خیر مدرسه ساز جراحی زاده و جهانسوزان و کادر اجرایی و نظارتی احداث این دو فضای آموزشی تجلیل بعمل آمد.

مدیرکل آموزش رو پرورش استان مرکزی گفت: مهاجرپذیری ساوه تامین فضای آموزشی و نیروی انسانی در این شهرستان را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، شهریار فولادوند در آئین نواختن زنگ انقلاب و افتتاح دو طرح آموزشی در ساوه اظهار کرد: ساوه به دلیل شاخصه های جذاب در حوزه صنعتی و اقتصادی پذیرای حجم بالایی از جمعیت کشور است و به بدلیل مهاجرپذیر بودن جزو شهرهایی است که جمعیت آن رو به ازدیاد است، از این رو تامین زیرساخت‌های لازم بویژه در حوزه آموزشی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل مهاجرپذیر بودن ساوه نیاز آموزش و پرورش در این شهرستان هر روز بیشتر از دیروز می‌شود، بیان کرد: آموزش و پرورش استان مرکزی به دلیل اهمیت این شهرستان خود را مکلف به توجه بیشتر به این شهرستان می‌داند و در حوزه تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی با مشارکت خیرین گام‌های اساسی برداشته است.

وی با اشاره به مشارکت شایان توجه خیرین مدرسه ساز در تامین فضای آموزشی و تحصیلی در این شهرستان گفت: در پاسخ به همدلی خیرین مدرسه ساز و مسئولان شهرستان خود را متعهد و ملزم به بهره‌گیری از همه امکانات و ظرفیت‌ها به منظور کیفیت بخشیدن به آموزش می‌دانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه با تجلیل از همت والای خیرین مدرسه ساز بویژه خانواده های نیکوکار جراحی زاده و جهانسوزان اظهار کرد: امروز یکی از آسیب‌های اصلی که منجر به تبعات نامطلوبی در زندگی اجتماعی افراد می‌شود بیسوادی و کم سوادی آنان است و به عنوان یک اصل اثبات شده فلاح و رستگاری جامعه در گرو تعالی و دانش افراد آن جامعه است.

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز مسیری را انتخاب کردند که منجر به آگاهی جامعه می شود و در گذرگاه آگاهی به مرحله ای می رسند که دیگران در کنار آنها زندگی خوبی داشته باشند. خیرین به عنوان افرادی هوشمند و دقیق در امور خیر بسترساز فعالیت کارآمد نظام تعلیم و تربیت در حوزه آموزشی هستند که سخاوت و هوشمندی این افراد نیکوکار در خور ستایش است.

فولادوند تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز چراغ راهی را برافروختند و به یک الگوی ارزشمند برای آحاد مختلف مردم مبدل شدند که بیانگر اوج تجلی عشق و علاقه آنان به همنوعان است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group