پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

تمامی اخبار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ایلام گفت: در گذشته عده‌ای به صورت غیر قانونی به عنوان کار چاق کن اقدام به اخذ مبالغی برای انجام کار مردم در شهرداری می‌کردند، اما با واگذاری امور به دفاتر پیشخوان این واسطه‌ها و کارچاق‌کن‌ها حذف شدند که موجب حفظ آبروی شهرداری شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حمدالله نصرت پور در جریان بازدید از دفاتر پیشخوان دولت در ساوه اظهار کرد: برون‌سپاری خدمات دولتی نیاز به اجرای یک سری برنامه های زیربنایی دارد و خوشبختانه در شهر ساوه ارائه خدمات حوزه شهرسازی در کنار سایر ماموریت های دفاتر پیشخوان به عنوان پایلوت کشوری در ماههای اخیر آغاز شده است.

وی راه اندازی و توسعه دفاتر پیشخوان دولت را اقدامی بزرگ در کاهش بسیاری از هزینه‌ها و صرفه جویی در وقت و عاملی برای ارتقای آگاهی‌های شهروندان دانست و اظهار کرد: یکی از اقدامات ارزشمند مجموعه مدیریت شهری ساوه واگذاری خدمات حوزه شهرسازی به دفاتر پیشخوان است که در جریان بازدید از دفاتر پیشخوان و تحقیقاتی که بعمل آمده، شرایطی خوبی فراهم شده و موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی به الگوبرداری شهرداری ایلام از نحوه فعالیت دفاتر پیشخوان دولت و واگذاری امور مربوط به شهرسازی شهرداری به این دفاتر اشاره کرد و گفت: نحوه ارائه خدمات در این دفاتر و پیشگامی ساوه در برون سپاری خدمات حوزه شهرسازی شتاب شهرداری ایلام برای الگوبرداری از این نوع فعالیت را دوچندان کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ایلام با اشاره به واگذاری موفق خدمات خودرویی به دفاتر پیشخوان دولت در شهر ایلام اظهار کرد: دریافت حق شهرداری به صورت جامع و کامل از مزایای اجرای این طرح و واگذاری خدمات خودرویی به دفاتر پیشخوان است و شهروندان خود را ملزم به پرداخت عوارض خودرویی به دلیل نحوه اجرای کار در دفاتر پیشخوان برای برخورداری از خدمات بیشتر و رفاه شهری می‌دانند.

وی با اشاره به تقسیم بندی شهرداری‌ها به مناطق و نواحی مختلف در شهرها اظهار کرد: به دلیل تقسیم بندی شهرداری به مناطق مختلف ارباب رجوع مجبور است به منظور تسهیل در امور شهری خود بین مناطق و مجموعه شهرداری در تردد باشد اما با واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان نیازی به مراجعه شهروندان به شهرداری نیست و امور مربوطه در کمترین زمان ممکن از طریق دفاتر پیشخوان انجام خواهد شد که موجب صرفه جویی در وقت و زمان و نیز برخی از هزینه‌ها شده و از طرفی کاهش میزان تردد شهروندان در سطح شهر برای پیگیری امور مربوط به شهرداری، منجر به کاهش تردد وسایط نقلیه و به تبع آن کاهش آلودگی هوای متاثر از این رفت و آمدها خواهد شد.

نصرت پور حذف دوندگی ها و سرگردانی احتمالی مردم در مراجعه به شهرداری ها و انجام امور توسط دفاتر پیشخوان را از دیگر مزایای اجرای این طرح بیان کرد و افزود: گرچه ممکن است این طرح نقاط ضعفی هم داشته باشد اما باید تلاش کرد با تقویت زیرساخت‌ها و امور زیربنایی موانع احتمالی را برطرف کرد.

وی به حذف واسطه‌ها و کارچاق‌کن‌ها در مراجعه مردم به شهرداری ها به عنوان یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: در گذشته عده‌ای به صورت غیر قانونی به عنوان کار چاق کن اقدام به اخذ مبالغی برای انجام کار مردم در شهرداری می‌کردند و بخشی از وجوه اخذ شده را سهم کارمندان شهرداری می‌دانستند در حالیکه این طور نبود و در یک اقدام غیرقانونی از شهروندان سوء استفاده می کردند اما با واگذاری امور به دفاتر پیشخوان این واسطه‌ها و کارچاق‌کن‌ها حذف شدند که موجب حفظ آبروی شهرداری شده است.

وی به اعلام میزان حق الزحمه انجام امور مربوط به شهرداری در دفاتر پیشخوان از سوی سازمان های نظارتی اظهار کرد: با مشخص شدن دقیق تعرفه‌ها و اطلاع رسانی آن به شهروندان، هیچ مبلغ اضافی دریافت نشده و انجام امور به صورت شفاف انجام می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ایلام به آموزش نیروی انسانی شاغل در دفاتر پیشخوان به عنوان یک ضرورت به منظور برطرف کردن نقاط ضعف اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: آشنایی نیروی انسانی شاغل در این دفاتر با وظایف و ماموریت های شهرداری موجب تسریع در پاسخگویی به مطالبات شهروندان خواهد شد.

مسئول سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ایلام نیز با اشاره به تکلیف دولت به شهرداری ها مبنی بر واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: برون سپاری خدمات مدیریت شهری یک تکلیف دولت به شهرداری‌ها در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور است.

رحمان محمدرحیمی با بیان اینکه ارائه خدمات به صورت الکترونیک یا واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان انتظار حاکمیت از شهرداری هاست گفت: با تقویت زیرساخت ها، انجام کارهای آموزشی و تقویت بعد نظارتی شهرداری ها می توان ماموریت های دیگر مجموعه مدیریت شهری را به دفاتر پیشخوان در راستای ادای تکلیفی که دولت بر دوش مجموعه مدیریت شهری نهاده است واگذار کرد.

وی توسعه دفاتر پیشخوان و الکترونیکی کردن خدمات را موجب ارائه خدمات بهینه به شهروندان دانست و افزود: بالغ بر 400 نوع وظیفه و ماموریت به شهرداری ها واگذار شده است و با توسعه دفاتر می توان بخش اعظمی از خدمات را به دفاتر پیشخوان ارجاع داد که موجب یکپارچه سازی خدمات شهری خواهد شد.

وی تصریح کرد: واگذاری خدماتی که منجر به مراجعه بیشتر شهروندان به شهرداری می‌شود به دفاتر پیشخوان موجب خلوت تر شدن محیط ادرای شهرداری‌ها شده و فرصت مدیران شهری را برای برنامه‌ریزی در تعریف و اجرای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به شهروندان بیشتر می‌کند.

معاون شهرسازی، مدیر اداره حراست و مسئول سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ایلام ضمن بازدید از نحوه فعالیت شهرداری ساوه در حوزه شهرسازی و برگزاری نشست‌های هم اندیشی با مدیران شهری این شهر از عملکرد شهرداری ساوه در بخش دفاتر پیشخوان بازدید کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group