چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

رئیس گروه واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اجرای برنامه تزریق واکسن فلج اطفال برای متولدین سال ۹۵ در ساوه و زرندیه آغاز شده است.

هانیه امین‌فرقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهارکرد: طرح تزریقی واکسیناسیون فلج اطفال برای متولدین ۹۵ به بعد تا پایان بهمن ماه در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی این شهرستان ادامه دارد و از شهریور ۹۷ برای تمامی کودکانی که به چهارماهگی رسیده بودند برنامه ایمن‌سازی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برای باقی متولدین جهت تزریق فراخوان انجام می ‌ شود، گفت: در حال حاضر این واکسن در کشور بصورت سهیمه‌بندی تقسیم شده که دانشکده علوم پزشکی ساوه جز گروه اول اجرای طرح بوده است.

امین‌فرقانی تاکید کرد: در حال حاضر در مرحله اول اجرای این برنامه برای متولدین سال ۹۵ در ۹ استان بوشهر، اصفهان، فارس، یزد، مرکزی، گلستان، خراسان شمالی، تهران و البرز تزریق واکنس فلج اطفال انجام می گیرد و دریافت این واکسن تزریقی برای کودکان متولد سال ۹۵ در سایر استان‌های کشور در دست اقدام است.

وی بیان کرد: در این طرح مراقبین سلامت با تمامی خانواده کودکان مذکور تماس گرفته و پیگیر تزریق واکسن که بسیار ضروری است، خواهند بود و خانواده‌هایی که کودکانی در این رنج سن دارند می‌توانند به خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی درمانی روستایی در روستاها و مراکز و پایگاه‌های جامع سلامت در شهر مراجعه کنند.

رئیس گروه واحد بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اینکه واکسن فلج اطفال به دو صورت خوراکی (قطره) و تزریقی تولید می‌شود و هر دو نوع این واکسن، کاربردی است، اظهار کرد: با توجه به وجود بیماری فلج اطفال در 2 کشور افغانستان و پاکستان، بهترین ابزار برای پیشگیری از بروز این بیماری در کشور، واکسیناسیون فلج اطفال است که به توصیه سازمان جهانی بهداشت به همه کشورهای دنیا، به منظور افزایش و اطمینان از سطح ایمنی کودکان، واکسن تزریقی فلج اطفال به برنامه واکسیناسیون افزوده شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group