پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: تمکین به قانون رمز پیشرفت جوامع توسعه یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه با دستور ترویج فرهنگ قانون گرایی و تعهد انضباط اجتماعی اظهار کرد: حاکمیت قانون رمز توسعه جوامع پیشرفته است.

وی با بیان اینکه تاکید دین مبین اسلام، حکومت قانون و پرهیز ار قانون گریزی است افزود: در مکتب اسلام هیچ کس نمی‌تواند فراتر از قانون حرکت کند.

وی به برخورد با قانون ستیزی و قانون گریزی اشاره کرد گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که قانون‌گریزی بی‌شخصیتی تلقی شود و برچسب بدرفتاری و‌ تنفر اجتماعی به قانون گریز چسبانده شود.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: نافرمانی مدنی متاثر از برخی ناهنجاری‌هاست که رفع آن نیازمند فرهنگ سازی توسط دستگاههای فرهنگی نظیر ارشاد، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی است.

وی در ادامه به فرا رسیدن چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی از بهترین نعمت‌های الهی است.

حجت الاسلام حسینی افزود: امروز به برکت انقلاب، کانون اسلام جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود و روز به روز بر اقتدار کشور افزوده می‌شود. باید گرامیداشت دهه فجر که رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته است پرشورتر از گذشته برگزار شود.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: اعتقاد و باور قلبی در کنار آموزش زمینه ساز قانون گرایی و‌ نظم اجتماعی است.

محمد بهاروند افزود: عدم رعایت قانون در حکومت اسلامی که بر مبنای قانون استوار است به منافع ملی آسیب خواهد رساند در حالیکه باید جامعه اسلامی الگویی برای سایر کشورها یا ادیان دیگر باشد.

وی تاکید کرد: منطبق شدن قوانین با شرع مقدس اسلام از امتیازات حکومت اسلامی است و از انحراف از قانون جلوگیری سلب خواهد کرد.

فرماندار ساوه بروز آسیب‌های اجتماعی و تضعیف بنیان های اجتماعی را از نتایج قانون گریزی بیان کرد و افزود: حرکت جامعه در مسیر درست با استفاده از ظرفیت مناسب شبکه‌های اجتماعی موجب تقویت قانون گرایی در کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: تبیین ارزش‌های اسلامی در جامعه بویژه نسل جوان موجب جلوگیری از برخی تخلفات و قانون گریزی خواهد شد.

بهاروند تمکین به قانون را انتظار حکومت از مردم دانست و افزود: تبیین و تدوین قانون زمینه عملیاتی شدن نظم را تسریع خواهد بخشید.

رییس دادگستری ساوه نیز گفت: فرهنگ سازی مناسبی در جامعه برای ترویج قانون‌گرایی صورت نگرفته است.

هادی ملکی با اشاره به افزایش آمار مراجعات با موضوع نزاع و اختلاف به پزشکی قانونی کشور گفت: این آمار بیانگر آن است که جامعه از سلامت روانی مناسبی برخوردار نیست.

وی گفت: مردم در رعایت قانون  به مسئولان نگاه می‌کنند و قانون‌مداری مدیران مردم را متعهد به اجرای قانون می‌کند.

ملکی اجرای قانون و جامعه سالم را بزرگترین افتخار حاکمیت بیان کرد و افزود: بیمار بودن جامعه نشانگر وجود برخی ایرادات در بدنه مدیریتی حاکمیت است.

وی ادامه داد: فرهنگ را نمی‌توان به زور مجازات تغییر داد و نهادینه کرد بلکه باید هر فرد در جامعه از خودش شروع کند و با عمل صحیح به وظیفه ذاتی خود زمینه ساز نهادینه شدن فرهنگ در جامعه شویم.

وی در ادامه به اعلام آمادگی قضات و کارشناسان دستگاه قضایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد و اماکن عمومی اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزشی دستگاه قضایی با تمام توان در خدمت مردم است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی قانون‌گرایی و آموزش قضایی با حضور حقوق دانان و کارشناسان قضایی در مساجد و اماکن عمومی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با استقبال خوبی مواجه شده است.

حسین محمودی‌فر افزود: نظم اجتماعی، تعهد و قانون گرایی باید به عنوان یک سند در جامعه تدوین شود.

وی خواستار فرهنگ سازی به منظور جلوگیری از ترس در اجرای قانون شد و‌افزود: دلبستگی بیشتر به قانون توسط آحاد مختلف جامعه موجب نهادینه شدن این فرهنگ خواهد شد.

در این جلسه موارد گوناگونی توسط اعضای شورای فرهنگ مطرح شد. تاکید بر تحکیم بنیان خانواده، فقرزدایی و تامین نیازهای معیشتی به منظور جلوگیری از بی قانونی، برگزاری دوره های اجتماعی، تقویت نظام کنترلی، تولید و تدوین منشور قانونی در جامعه، تقویت امر به معروف و نهی از منکر، استفاده از ظرفیت مساجد برای آموزش و ترویج قانون گرایی، تشویق افراد قانون گرا، آگاهی دادن از عواقب قانون‌گریزی و برخورد قانونی، فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور جلوگیری از قانون گریزی، اجرایی شدن فرهنگ قانون گرایی در سند تحول بنیادین، دعوت ‌مردم به آرامش و پرهیز از پرخاشگری، ارتقای سطح سواد مردم با دعوت به مطالعه و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group