يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

تمامی اخبار

فرماندار ساوه گفت: ۴ هزار هکتار از اراضی ساوه به آبیاری تحت فشار مجهز شده اند و در ۴ هزار هکتار از اراضی نیز اقلام زودرس کاشته شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد بهاروند در شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در خصوص چاه‌های غیرمجاز اظهار کرد: از مجموع ۲۶ حلقه چاه در شهرستان ساوه ۲۰ حلقه چاه فرم ۵ و ۲۰ چاه غیرمجاز پر شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات قابل توجهی در ساوه توسط دستگاه‌های اجرایی و قضایی صورت گرفته، افزود: در ساوه آب مصرفی توسط شهرداری‌های منطقه از آب شرب جداسازی شده که این اقدام برای سایر شهرها نیز در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های آن صورت گرفته است.

فرماندار ساوه ادامه داد: نصب کنتور، تغییر تعرفه دامداری و مرغداری‌ها، قطع آب چاه‌های دارای اضافه برداشت از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

بهاروند بیان کرد: امسال با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان ۷ کیلومتر از کانال منشعب شده از سد الغدیر با بتن به جهت هدررفت آب پوشش داده شده است.

وی اضافه کرد: ۴هزار هکتار از اراضی ساوه به آبیاری تحت فشار مجهز شده که سبب افزایش راندمان آب تا ۷۶ درصد شده است، همچنین در ۴ هزار هکتار از اراضی نیز اقلام زودرس کاشته شده است.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کاهش پیدا کرده گفت: به سبب استفاده از تجهیزات نوین آبیاری، علیرغم کاهش اراضی، تولیدات در این شهرستان افزایش پیدا کرده است.

بهاروند خاطرنشان کرد: لایروبی ۴۰ کیلومتر از حوضه آبریز و بالادست سدالغدیر انجام شده و انتظار می‌رود همکاری لازم در خصوص لایروبی ۲۰ کیلومتر باقی مانده نیز صورت گیرد و همچنین نیاز است مشابه اقدامی که در سد الغدیر صورت گرفته در نهر مزلقان نیز انجام شود.

به گزارش ایسنا، احمد طهرانی فرماندار خمین نیز در این جلسه گفت: از مجموع ۵۲ چاه غیرمجازی که در یکی دو سال اخیر در خمین نصب شده، تا پایان فصل پاییز تمامی ۵۲ چاه مسلوب المنفعه شده‌اند.

وی افزود: ۵۲ حلقه چاه در این شهرستان فرم شماره ۵ دارند که تا پایان سال اقدامات لازم جهت پر شدن این چاه‌ها نیز انجام خواهد شد و در حال حاضر حکم ۶ چاه قطعی شده است.

به گزارش ایسنا، سلیمانی فرماندار دلیجان و محلات نیز در این جلسه از پر شدن چاه‌های غیرمجاز تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرماندار شازند گفت: ۳۲ چاه در شهرستان شازند اضافه برداشت داشته‌اند که تا به امروز ۱۵ چاه بسته شده است.

مصطفی عرب اضافه کرد: ۳۰چاه تخلف داشتند که مورد بررسی قرار گرفت، ۸ چاه جدید حفر شده بود که پلمب شدند و بحث جایگزینی پساب در صنعت شهرستان مدنظر قرار دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group