پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

به مناسبت فرا رسیدن 29 دیماه روز هوای پاک مراسم گرامیداشت این روز به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، این مراسم با حضور دانش آموزان و برخی مسئولان شهری و فعالان محیط زیست در یکی از آموزشگاه های ساوه برگزار و دانش آموزان با شعرخوانی و دکلمه و نیز اجرای مسابقه و نمایش های طنز با موضوع هوای پاک، این روز را گرامی داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در این آئین گفت: هوای پاک نعمتی بزرگ است که بر انسان ارزانی شده است و باید قدر این نعمت را دانست.

احمد حاج امینی افزود: حفظ و پاسداشت محیط زیست سالم و هوای پاک به عنوان یک موهبت الهی وظیفه همگانی است و دانش آموزان نیز به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور در صیانت از هوای پاک نقش بسزایی دارند.

وی در ادامه بر فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و سنین پائین‌تر برای حفاظت و پاسداشت هوای پاک در جامعه تاکید کرد.

شهردار ساوه نیز آسمان آبی و پاک را امانتی دانست که در میان نسل امروزی به ودیعه گذاشته شده است و باید برای نسل آینده صیانت کرد.

سیدمهدی حسینی روز هوای پاک را تلنگری برای جلب توجه مردم به موضوعات زیست محیطی و زندگی سالم بیان کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار حفظ محیط زیست و تلاش برای برخورداری از آسمان آبی و هوای پاک ضرورت دارد.

وی بر لزوم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه، توسعه فضای سبز، صرفه جویی در مصرف انرژی، خود داری از سوزاندن زباله و سایر اقدامات ساده و ابتدایی برای حفاظت و پاسداشت محیط زیست تاکید کرد و از دانش آموزان خواست تا به عنوان همیاران محیط زیست نقش آموزشی و بازدارنده خود را در خانواده‌ها به خوبی ایفا کنند.

در این مراسم پس از سردادن شعارهایی با موضوع هوای پاک به دانش آموزان هدایای یادبودی از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه و آتش نشانی اهدا شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group