چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر10 پروژه به صورت نمادین در حوزه جهادکشاورزی این شهرستان به بهره‌برداری می رسد.

حسن شریفی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: پروژه‌های متعددی در حوزه جهادکشاورزی شهرستان برای دهه مبارک فجر آماده افتتاح و بهره‌برداری است اما به طور شاخص و به صورت نمادین 10 پروژه ویژه در لیست برنامه‌های افتتاحیه دهه فجر شهرستان قرار گرفته است.

وی به افتتاح طرح پرورش گاو شیری 200 راسی به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص اشاره کرد که تسهیلات آن از محل تسهیلات اشتغال روستایی تامین و در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است و در دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از اعطای مبلغ بالغ بر 60 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی طی سال‌جاری در سطح شهرستان خبر داد و افزود: با اعطای این میزان تسهیلات بالغ بر 50 طرح به بهره برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه از احداث و بهسازی کانالها به منظور مصرف بهینه منابع آبی اشاره کرد و گفت: در این خصوص سه پروژه به نمایندگی از سایر پروژه‌های حوزه آبیاری برای دهه فجر جهت بهره‌برداری به ستاد دهه فجر شهرستان پیشنهاد شده است که بالغ بر 7.5 کیلومتر طول این پروژه‌هاست و از محل اعتبارات بلاعوض دولتی با 15 درصد آورده متقاضیان تامین اعتبار شده است.

وی به سه پروژه آبیاری تحت فشار به وسعت 300 هکتار به نمایندگی از سایر پروژه‌های آبیاری تحت فشار با تامین 75 درصد از منابع مالی آن از طریق اعتبارات بلاعوض دولتی اشاره کرد و افزود: در سال جاری بالغ بر هزار هکتار پروژه آبیاری تحت فشار به بهره‌برداری رسیده است.

شریفی به بهره‌برداری از خط تولید کنسانتره دامی به همت شرکت تعاونی امور عشایری استان مرکزی به عنوان یکی از پروژه‌های وابسته به حوزه جهادکشاورزی اشاره کرد و افزود: برای احداث این پروژه بالغ بر هشت میلیارد ریال هزینه شده است که حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال با نرخ چهاردرصد از محل منابع بانکی تامین و مابقی با مشارکت شرکت تعاونی و آورده سرمایه‌گذار تامین شده است.

وی افزود: در مجموع بالغ بر 100 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌های شاخص هزینه شده است که بیش از 700 خانوار از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group