پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر صنعتی کاوه گفت: با اقدام به موقع آتش‌نشانان ایستگاه شهر صنعتی کاوه از بروز یک فاجعه بزرگ که می‌توانست خطر جانی و مالی به همراه داشته باشد جلوگیری بعمل آمد.

فرشاد محمودی عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: نشت یک تانکر محتوی اسید کلریدریک در خیابان 22 شهر صنعتی کاوه می‌توانست منجر به بروز یک فاجعه خطرناک صنعتی شود.

وی بیان کرد: بلافاصله با دریافت این گزارش عوامل آتش‌نشانی به خیابان 22 اعزام شدند و در بررسی‌های بعمل آمده متوجه شدند که به دلیل خرابی و شکستگی در شیر تخلیه تانکر، اسید محتوی آن که اسیدکلریدریک (جوهر نمک) است به طرز خطرناکی در حال تخلیه از تانکر بوده و ادامه نشت آن تلفات جانی و مالی به همراه خواهد داشت.

محمودی عالمی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله اقدام به هدایت تانکر محتوی اسید به نقطه‌ای دورتر از واحدهای صنعتی کرده و با حفر گودال عمیق عملیات تخلیه اسید از تانکر که با آب رقیق می‌شود، آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به ایجاد شرایط ایمنی در منطقه بروز این حادثه، اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز هر گونه تلفات جانی در اثر استنشاق بخار این اسید که بسیار خطرناک بوده و در صورت تداوم استنشاق منجر به مرگ خواهد شد به تمامی کارخانجاتی که در مسیر باد هستند، اخطار داده شده است که فعالیت کارکنان و کارگران را متوقف کرده و از محل کار خود خارج شوند.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر صنعتی کاوه افزود: بخارات اسیدکلریدریک کشنده است و اگر فردی به میزان چند تنفس از این گاز استنشاق کند، سیستم تنفسی او از بین رفته و دچار خفگی و مرگ خواهد شد.

مجمودی گفت: خوشبختانه حال عمومی راننده تانکر نیز رضایت‌بخش است و هیچ خسارت جانی و مالی تاکنون گزارش نشده است و عملیات ایمن‌سازی و تخلیه تانکر محتوی اسید در اطراف شهر صنعتی کاوه همچنان ادامه دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group