پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

جمعی از مسئولان، شعرای شهرستان ساوه با حضور در منزل استاد حاج محمد خراطی " شاعر امّی" شهرستان با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، امام جمعه ساوه در این دیدار مشاهیر و مفاخر را بیانگر هویت اجتماعی، علمی و پشتوانه فرهنگی جامعه دانست و افزود: شهرستان ساوه مهد مفاخر و مشاهیر متعددی در عرصه‌های گوناگون است و استاد خراطی به عنوان فرهیخته بلندآوازه این خطه از کشور در حوزه ادبیات آئینی است.

حجت ‌ الاسلام سیدابراهیم حسینی با تاکید بر اهمیت مکتب اسلام به مقام علم و دانش اظهار کرد: پاسداشت مشاهیر و مفاخر تکریم از مقام علم و دانش است. از این رو باید فرهیختگان را به عنوان الگوی بی ‌ بدیل علمی کشور به نسل جوان معرفی کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه از این شهرستان به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند از مفاخر و مشاهیر یاد کرد و افزود: تجلیل از مقام علمی و ادبی مفاخر و نکوداشت آن ها زمینه ‌ ساز ارتقا و تعالی فرهنگ و در تقویت ارزش‌های اجتماعی موثر است.

حسین محمودی‌فر، افزود: برخورداری این شهرستان از فرهیختگان متعدد و مشاهیر و مفاخر علمی و دینی به عنوان سرمایه‌ها و گنجینه‌های غنی ایرانی و اسلامی محسوب شده و بستر ارتقای سطح علمی، دینی و فرهنگی مردم را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، حاج محمد خراطی متولد سال 1311 در شهر ساوه از دوران نوجوانی عاشق و دلباخته ائمه اطهار (ع)است و به دلیل ارادتی که به سرودن شعر در مقام اهل بیت (ع) و ابیات آئینی داشت از همان دوران به سرودن شعر روی آورد.

ویژگی منحصر به فرد این فرهیخته ساوجی این است که او بدون اینکه مکتب و یا مدرسه رفته باشد، شعر می‌سراید از این جهت او را شاعر امّی(مادرزادی) نامیده ‌ا ند.

استاد خراطی در مدت زمان عمر خویش نزدیک به 10 هزار بیت شعر آئینی سروده است و آثار ارزشمندی نظیر گلپونه‌های شعر و ادب در چندین مجلد از وی منتشر شده است و اشعار وی توسط بسیاری از مداحان اهل بیت (ع) در سطح كشور مورد استفاده قرار می‌گیرد .

کسب رتبه‌های برتر استاد خراطی در همایش‌های ادبی آئینی کشور و نیز انتخاب او به عنوان یكی از پیرغلامان امام حسین(ع) در سال 1388 در سطح کشور بخشی از افتخارات این فرهیخته ساوجی است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group