دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه با بیان اینکه تکرار برجام خلاف عقلانیت است، گفت: به جای دستاوردتراشی و تمسک به بیگانگان، اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تقویت شود.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت ‌ الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه ‌ های این هفته نماز جمعه ساوه با اشاره به دیدار اخیر مردم قم با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم قم به مردم سفارش کردند که در اداره کشور همچون حمایت از تولید داخلی در سبک زندگی و تحریم از مصرف جنس خارجی به مسئولان کمک کنند.

وی افزود: تولی و تبری دو سفارش و فریضه دینی است که فقط با مرگ بر آمریکا درست نمی‌شود بلکه مصداق مهم مرگ بر آمریکا و انگلیس نخریدن جنس خارجی است،

امام جمعه ساوه به وظیفه دیگر مردم که همانا مقابله با شایعه‌سازی است و در بیانات اخیر رهبری مورد تاکید واقع شده بود اشاره کرد و افزود: در فضای مجازی باید به دهن دشمن زد، نه عامل انتشار سخنان آنان بود. دولتمردان باید مردم را درک کنند، مسئولیت را امانت بدانند، وضعیت معیشت اقتصادی مردم خیلی سخت است به جای دستاوردتراشی و تمسک به بیگانگان، اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی را تقویت کنید.

وی تاکید کرد: منویات مقام معظم رهبری حجت حق و فصل‌الخطاب است و ما همه را با ایشان محک می‌زنیم. هرکس در هر منصب و مسند و لباس و جایگاه از رهبری معظم انقلاب فاصله بگیرد نزد ملت ما مطرود و بی‌ارزش است .

امام جمعه ساوه با تاکید بر تقویت اتحاد و وحدت در بین مردم و مسئولان اظهار کرد: تنها راه توسعه و پیشرفت شهر، همبستگی بین مسئولان با هم و با مردم است. از این تریبون اعلام می‌کنم و دست برادری و اتحاد و همدلی را به سوی همه مسئولان دراز می‌کنم. باید به جای اختلاف، با وحدت و اتحاد به این مردم بیشتر خدمت کنیم .

وی در ادامه احیاء و ترویج سنت حسنه و ترک و حذف سنت‌های نادرست را نشانه تقوی دانست و گفت: سنت‌های نادرستی در حاشیه مراسم عزاداری و ترحیم شکل گرفته که وظیفه افراد باتقوی آن است که از آن دست بکشند و دیگران را نیز ترغیب کنند که آن را حذف کنند. تاج گل‌های سنگین قیمت، شام و ناهار مفصل در تالار و رستوران، پذیرایی پرهزینه مجالس ختم جزء این سنت‌های غلط و ناپسند است.

وی ادامه داد: شیخ صدوق از امام صادق (ع) روایت می‌کند که غذاخوردن نزد مصیبت دیده از کارهای جاهلیت است. سنت آن است که برای آنها غذا ببریم صاحب عزا که عزیزش را از دست داده، روی سرش خراب شدن چه معنایی دارد؟ گاهی نیز صاحبان عزا از روی اضطرار و ناچاری یا به حساب خودشان آبروداری، زیر بار مخارج سنگین می‌روند که در دین مبین اسلام مورد نکوهش قرار گرفته است. گاهی حقوق واجب میت مثل نماز و روزه و خمس و زکات آن روی زمین می‌ماند، اما به این تشریفات زائد پرداخته می‌شود که نشانگر یک رقابت باطل و نادرست چشم و هم‌چشمی است.

خطیب جمعه ساوه بیان کرد: آیا این دسته گل‌های گزاف، بنرهای بسیار فراوان برای میت اثری هم دارد؟ آیا مصداق اسراف نیست؟ آیا بهتر نیست این شام و ناهار و هزینه‌های زائد و تشریفاتی را حذف و به جای آن صرف فقرا و محرومین کنیم؟ یقینا این کار به رضای خدا و بهره‌مندی میت از خیرات نزدیک‌تر است

وی تاکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب، تشریفات مراسم ختم را کم کرد و با همت جمعی مراسم ختم را کوچک‌تر کنیم به حداقل پذیرایی اکتفا کنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به میلاد خجسته حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: عبادت و بندگی خدا و روح عبودیت تا آنجا که نماز شبش ترک نشد حتی در آن مصیبت عظمای عاشورا در شام غریبان حسین (ع) و تا آن حد که امام حسین (ع) به ایشان فرمودند: در نماز شبت مرا فراموش نکن، عرفان و عشق والای به پروردگار، شخصیت علمی و فرهنگی، حضور در صحنه مبارزه و سیاست، صحنه فداکاری و جهاد در راه دین و پیروی از ولایت و تأکید بر عفاف و حجاب در صحنه مبارزات سیاسی و جهاد فرهنگی از ویژگی‌های بارز آن بانوی بزرگوار اسلام بود.

وی در ادامه با تجلیل از خدمات جامعه پرستاری کشور در ارائه خدمات به مردم گفت: پرستاران قشر زحمتکش و ارزشمندی هستند که کار بسیار حساس و سختی دارند که لازمه کار آنها صبر و حوصله و تحمل ناملایمات در انجام خدمت است درحالی که حقوق و مزایای مناسب وظائف و خدمات آنان نیست.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه با اشاره به سالگرد جنگ جمل گفت: جنگ جمل یک فتنه کوری بود که تنها سه ماه پس از بیعت با علی (ع) و آغاز حکومت آن حضرت شروع شد. علی (ع) در دوران کوتاه حکومت خود با سه جنگ داخلی مواجه شد، منشأ همه آنها جنگ جمل بود. از سوی ناکثین یعنی پیمان‌شکنان، بدنبال این جنگ، جنگ با قاسطین و متجاوزان و ستمگران یعنی معاویه و سپس جنگ با مارقین یعنی خوارج نهروان در گرفت و به جای تقویت حکومت اسلامی علوی عدل بنیاد، فتنه‌گران حکومت علوی را مستأصل کردند. توجه به چرایی وقوع این جنگ، چگونگی آن و اینکه چه کسانی این جنگ را راه انداختند عبرت‌های مهمی دارد

وی به اشاره به برنامه بانیان جنگ جمل اظهار کرد: خواص و افراد تأثیرگذار و بانفوذ به جنگ امیرمومنان آمدند. همانان که پیشتاز جنگ و جبهه بودند، جانباز جبهه های نبرد بودند و یا نزدیک ترین کسان در خانه پیامبر اکرم (ص)، طلحه و زبیر، طلحه جانباز اسلام، از پیش‌قدمان اسلام که در اکثر جنگ‌های اسلام حضور داشت. زبیر بن عوام از پیشتازان اسلام، پسر عمه حضرت زهرا (س)، از جدی‌ترین مدافعان حکومت علوی در مخالفت با سقیفه بودند.

خطیب جمعه ساوه به چرایی و انگیزه جنگ جمل که همانا قدرت‌طلبی و کینه‌توزی بود اشاره کرد و گفت: تاریخ‌نگاران شیعه و سنی نوشته‌اند که وقتی از عایشه و طلحه و زبیر پرسیدند به کدامین دلیل به جنگ با علی (ع) می‌روید عایشه گفت: من برای اصلاح‌طلبی و سامان دادن رابطه دو گروه از مسلمین قیام کردم و این همانت حقیقت نفاق است که قرآن از آن پرده برمی‌دارد .

وی به چگونگی جنگ جمل نیز اشاره کرد و گفت: با تقابل با رهبری و امام حق 25 تا 30 هزار کشته را بر دو طرف تحمیل کردند. در مورد این جنگ بود که امام علی (ع) در خطبه 173 نهج‌البلاغه فرمودند: این پرچم را کسی نمی‌تواند بر دوش بکشد مگر آنکه اصل بصیرت و پایداری و آگاه به جایگاه حق باشد چون پیشتازان و خواص آتش‌بیار معرکه و سران فتنه بودند راه تشخیص برای مردم سخت شده بود. در دوران فتنه رهبری بهترین و مطمئن‌ترین شاخص است .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group