پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

استاندار استان مرکزی در دیدار مردمی با مردم شهر تاریخی آوه بر لزوم تسریع در احداث شهرک دام این شهر تاکید کرد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سیدعلی آقازاده افزود: امیدواریم حضور در شهر آوه منجر به حل مشکلات این منطقه که قدمت بالایی حتی قبل از اسلام دارد برطرف شود.
 
وی گفت: آوه از امکانات اولیه فاصله دارد و باید جایگاه این شهر ارتقاء یافته و اقداماتی در شأن مردم دیندار منطقه صورت گیرد.
 
وی اظهار کرد: آوه با وجود اینکه صنعتی نیست اما شهری مولد و تولید کننده است و ظرفیت دامی و کشاورزی آوه توانسته این شهر را به یک شهر تولید کننده با سهم بالایی از تامین نیازهای دامی و‌ کشاورزی استان و کشور تبدیل کند.
 
وی بر تسریع در احداث شهرک دام در آوه تاکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات دامداری شهر با احداث این شهرک برطرف خواهد شد.
 
آقازاده با اشاره به استقرار بزرگترین شهرک گلخانه ای در آوه اظهار کرد: احداث شهرک صنعتی و تقویت دامداری و کشاورزی آوه را به قطب تولید استان تبدیل خواهد کرد.
 
وی بیان کرد: مسئولان شهرستانی به جد پیگیر مشکلات این شهر هستند و تلاش خواهیم کرد مطالبات مردمی این شهر در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی، صنعتی، کشاورزی، دامداری برآورده شود و با لحاظ کردن شاخص های قانونی موضوع فعالیت داروخانه و درمانگاه شبانه روزی را پیگیری خواهیم کرد.
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی  نیز گفت: همکاری بین بخشی و نگاه ویژه دولت با اتحاد بین مسئولان بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد شد.
 
محمدرضا منصوری با تأکید بر محدودیت منابع مالی در کشور گفت: کار کردن در چنین شرایطی بسیار دشوار و سخت است اما با وجود این محدودیت ها اقدامات توسعه ای بسیاری انجام شده است.
 
وی در ادامه گفت: کوتاهتر شدن مسیر ساوه و زرندیه تا مشهد با احداث راه مواصلاتی از قزوین تا گرمسار و هزینه اعتباری معادل کل اعتبار استان مرکزی، احداث ایستگاه راه آهن، تزریق اعتبار برای تسریع در اجرای طرح آب رسانی از سد کوچری به ساوه و خیلی از پروژه های دیگر در زمان بی پولی کشور انجام شده و در حال اجراست.
 
منصوری با اشاره به حجم بالای تردد در محور قدیم ساوه سلفچگان و مسیر متنهی به شهر آوه  گفت: لازم است با تخصیص اعتبار این محور دو بانده شود.
 
وی احداث شهرک صنعتی در شهر آوه، حل مشکلات دامداری های آوه، سه بانده شدن اتوبان ساوه سلفچگان برای سهولت در تردد در این محور و مسیر منتهی به شهر آوه به گونه ای که محور ترانزیتی ایران محسوب شود را از جمله اقدامات در دست اقدام بیان کرد.
 
معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز از آوه به عنوان شهر تاریخی و کانون نشر مذهب شیعه با قدمت طولانی یاد کرد.
 
محمد بهاروند افزود: آوه استعداد ها و ویژگی های بسیاری دارد که وجود بزرگترین شهرک گلخانه ای بخش خصوصی کشور در این منطقه از مزایای آن است.
 
وی بیان کرد: بزرگترین واحد‌های دامی استان با ۷۰ هزار راس دام سنگین در این شهر قرار دارد اما با ارتقای آوه به شهر همچنان دامداری های آوه در حریم شهری هستند که لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب به بیرون از شهر منتقل شوند. همچنین احداث داروخانه دامپزشکی نیز از نیازهای مهم حوزه دامی در این منطقه است.
 
فرماندار ساوه در ادامه به حل مشکلات زیرساختی به منظور احداث ناحیه صنعتی در این شهر برای ایجاد اشتغال بیشتر در آوه تاکید کرد.
 
حجت‌الاسلام نکویی ماهانی امام جمعه شهر آوه نیز گفت: دیدارهای مردمی موجب بررسی از نزدیک مشکلات و اتخاذ راهکار برای برطرف شدن آنها می شود.
 
وی افزود: مردم آوه مردمی متدین و دیندار و شایسته برخورداری از بهترین امکانات هستند که تحقق آن تلاش مضاعف مسئولان را می طلبد.
 
وی بیان کرد: توسعه و پیشرفت شهر آوه نگاه ویژه خدمتگزاران نظام را می‌طلبد و ارتقای آوه به شهر در چند سال اخیر سطح انتظارات و توقعات را افزایش داده است.
 
امام جمعه آوه در ادامه اقتصاد غالب این شهر را وابسته به دامداری‌ و کشاورزی دانست و بر حل مشکلات در این حوزه و نیز احداث دامشهر برای رونق دامداری تاکید کرد.
 
نایب رییس شورای شهر آوه نیز به جمعیت چهار هزار نفری شهر آوه اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در این شهر صورت می گیرد به دلیل حجم بالای مطالبات ناکافی است.
 
رضا ایاز با اشاره به محدودیت در منابع مالی شهرداری آوه گفت: برای تامین نیازهای شهری تخصیص اعتبارات استانی ضرورت دو چندان دارد.
 
وی رفع نقطه حادثه خیز در سه راهی آوه، فعالیت درمانگاه و داروخانه‌ بصورت شبانه روزی، بهبود مبلمان شهری، تقویت زیرساخت ها، نوسازی و‌ مرمت مدارس که بعضاً با قدمت ۴۰ ساله مواجه هستند، حل مشکلات دامداران با تقویت زیرساخت ها برای رونق تولیدات دامی،نبود کتابخانه با وجود قدمت پنج هزار ساله شهر تاریخی آوه، کمبود آب شرب و کشاورزی، حفر چاه برای جبران کم آبی، ناکافی بودن زیرساخت های ورزشی، احداث شهرک یا ناحیه صنعتی برای ایجاد اشتغال جوانان را بخشی از مطالبات و مشکلات مردم این شهر بیان‌کرد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group