شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

تمامی اخبار

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت استان مرکزی از بحران فاصله گرفته است، گفت: پویایی صنعت کشور در گرو حفظ اشتغال و تولید است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مهدی داداشی در جریان بازدید از مجموعه کارخانجات نورد لوله و پروفیل صفا در ساوه اظهار کرد: حفظ اشتغال و رونق تولید از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و به عنوان یک تکلیف از سوی رهبر معظم انقلاب و دولت بر دوش این وزارتخانه است تا با تعامل بین بخشی و مشارکت سایر دستگاهها روز به روز شاهد روند رو به رشد در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه رونق تولید و حفظ اشتغال موجب به حرکت درآوردن چرخ های صنعت کشور می شود، اظهار کرد: تامین منابع مالی، کمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه از مشکلات اساسی است که گریبانگیر صنعت کشور است و همین عوامل موجب کاهش حجم تولید می شود که در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنایع این موارد بررسی و راهکارهای لازم اتخاذ می شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که صنایع استان مرکزی نیز با آن مواجه هستند گفت: با پیگیری های سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی و طرح برخی از موضوعات در این کارگروه ملی رتبه استان مرکزی از حالت بحران فاصله گرفت و بخش اعظمی از مشکلات موجود صنایع در این قطب صنعتی کشور برطرف شده و یا در حال برطرف شدن است.

داداشی تصریح کرد: بیشترین موضوعاتی که در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می شود مربوط به استان مرکزی است و این بیانگر آن است که مسئولان استان مرکزی به طور جدی پیگیر مسایل و مشکلات صنعت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت هایی که در کشور برای حل مشکلات صنایع وجود دارد، گفت: علاوه بر تشکیل جلسات کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت معدن و تجارت، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، شورای هماهنگی سران قوا، هیئت دولت و سایر مجموعه های مرتبط ظرفیت بزرگی برای رفع موانع پیش روی صنعت کشور هستند که مصوبات این مجموعه ها توانسته است صنعت کشور را از بحران خارج کند.

این مقام مسئول در وزارت صنایع در ادامه با اشاره به اینکه شرکت پروفیل ساوه و نیز کارخانجات نورد و پروفیل صفا به عنوان مجموعه ای عظیم در صنعت لوله کشور فعالیت می کنند، گفت: کارخانجات پروفیل ساوه آبروی صنعت کشور و مجموعه ای ارزشمند در حوزه تولید لوله در سطح جهان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: حمایت از تولید و حفظ اشتغال موجب توسعه اقتصاد کشور شده و ارزآوری به همراه خواهد داشت.

محمدرضا حاجی پور بر حل مشکلات موجب واحدهای تولیدی و صنعتی استان نظیر کارخانجات پروفیل ساوه تاکید کرد و افزود: عدم تمدید کارت بازرگانی به دلیل برخی بدهی های معوقه از مهمترین مشکلات این شرکت است که تمدید آن موجب تحرک در تولید و افزایش میزان اشتغال و نیز پرداخت بدهی های شرکت خواهد شد.

وی از پروفیل ساوه به عنوان یکی از واحدهای فعال وپویای استان مرکزی یاد کرد و افزود: اعطای تسهیلات برای جبران کمبود نقدینگی و همکاری سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی موجب خواهدشد تا این شرکت به دوران اوج فعالیت خود در سالهای گذشته برگردد.

مدیر عامل کارخانجات نورد و پروفیل ساوه نیز گفت : این کارخانه با سابقه 44 ساله و ظرفیت تولید 20 هزار تن انواع لوله بزرگترین کارخانه جهان از نظر تنوع و کیفیت در تولید است که تا قبل از سال 1385 با نزدیک به دو هزار نفر نیرو فعالیت می کرد اما به دلیل بی‌مهری‌هایی که از سال 1385 توسط دولت وقت صورت گرفت و اعمال تحریم‌ها این واحد تولیدی آسیب جدی دید.

محمد رستمی صفا افزود: مشکلات بوجود آمده موجب از دست دادن بازارهای جهانی این شرکت شد و پس از مشکلات دیگری نظیر مشکل بانکی، بیمه و مالیات افزوده شد .

وی افزود: در حال حاضر این مجموعه عظیم تولید لوله با حداقل ظرفیت کار می کند و فاقد کارت بازرگانی و گواهی ارزش افزوده است و در حوزه مبادلات تجاری و کالا به دلیل نداشتن کارت بازرگانی و گواهی ارزش افزوده با مشکلات جدی مواجه است . عدم تمدید کارت بازرگانی این کارخانه موجب ناتوانی در تامین مواد اولیه شده است و این عامل بزرگترین مانع برای فعالیت این شرکت با ظرفیتی بسیار پایین تر از ظرفیت واقعی است .

دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت معدن و تجارت علاوه بر بازدید از کارخانجات پروفیل صفا و نورد و لوله صفا و شرکت در جلسه بررسی مشکلات این دو واحد صنعتی و تولیدی از چند شرکت دیگر در شهر صنعتی کاوه بازدید کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group