جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

با حضور مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و نیز مدیران کل حقوقی و سرمایه‌گذاری این سازمان و نیز انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های حمل و نقل، مدیران شرکت ها و رانندگان، مشکلات پروژه احداث شهرک حمل و نقل در ساوه بررسی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: به دلیل بروز برخی مشکلات در حوزه حمل و نقل کالای شهرستان ساوه با دعوت از مدیران کل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور این مشکلات بررسی و تصمیمات لازم برای برون رفت از آنها اتخاذ شد.

علی زندی فر به برخی ابهامات موجود توسط سرمایه گذاران و متقاضیان جدید در شهرک حمل و نقل ساوه اشاره کرد و افزود: به دلیل برخی از مشکلات موجود در روند احداث این شهرک بویژه تامین زیرساخت‌ها که لازمه آن تخصیص اعتبارات کافی است، قرار شد جلسه‌ای در سازمان راهداری با حضور اعضای انجمن تشکیل و به صورت ویژه این موضوع بررسی و راهکار لازم اتخاذ شود.

وی به نوبت دهی در سالن اعلام بار به عنوان یکی دیگر از خواسته های رانندگان شهرستان اشاره کرد و گفت: استفاده از سیستم IT برای اقناع رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل از جمله پیشنهادات برای حل این مشکل بود که مطرح و قرار شد اجرایی شود.

زندی فر به مشکلات حمل و نقل شرکت‌ها، رانندگان و مراکز تولیدی را از دیگر مواردی بیان کرد که در این جلسه مطرح شد و گفت: اجرای طرح تن کیلومتر، بیمه تکمیلی رانندگان، هزینه بالای حمل بار و ... از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و نیاز به پیگیری از طریق استان و سازمان مرکزی دارد.

وی در خصوص زمان بهره برداری از شهرک حمل و نقل ساوه به خبرنگار ایسنا، گفت: تامین زیرساخت ها، تعیین تکلیف در خصوص تملک شهرک، نحوه سرمایه گذاری و استقرار متقاضیان، افزودن و تعیین تکلیف 25 هکتار دیگر برای تکمیل وسعت 50 هکتاری شهرک و صدور پروانه بهره برداری از نیازهای نهایی شدن این طرح است و امیدواریم با تلاش انجمن صنفی کارفرمایان تا سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه حمل و نقل کالا بدون اخذ بارنامه مصداق جرم مستمر است گفت: جریمه بار فاقد بارنامه دلیلی برای ادامه مسیر و تردد ناوگان حمل و نقل در جاده‌ها نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، غلامحسین دغاغله در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل کالای شهرستان ساوه اظهار کرد: برخی از رانندگان اقدام به حمل بار بدون اخذ بارنامه می‌کنند که نتیجه انجام این تخلف قانونی، توقف کامیون توسط پلیس و اعمال قانون است و باید پس از صدور بارنامه اجازه تردد به کامیون داده شود و رانندگان نمی توانند به صرف جریمه اقدام به طی ادامه مسیر کنند.

وی بیان کرد: از آنجاکه رانندگان پس از اعمال قانون و جریمه بابت تردد بدون اخذ بارنامه امکان برگشت به مبدا و دریافت بارنامه ندارند، لذا سازمان راهداری پیشنهاد استقرار شرکت های حمل و نقل را در مجاورت پلیس راههای کشور مطرح و به تمامی استان ها دستورالعمل نحوه فعالیت این شرکت ها برای صدور بارنامه برای بارهای فاقد بارنامه ابلاغ شده است که در برخی از استان ها اجرایی شده است.

دغاغله همچنین به برخی از مشکلات کامیون داران نظیر کرایه بار، تامین لاستیک، بیمه تکمیلی و ... اشاره کرد و افزود: در جلسات و کارگروههای تخصصی سازمان راهداری به طور جد مشکلات کامیون داران مطرح و تصمیمات خوبی صورت گرفته است و نمونه آن تعامل بسیار مطلوب با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توزیع لاستیک و نیز محاسبه کرایه بار براساس فرمول تن کیلومتر است.

مدیر کل دفتر حقوق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز گفت: حمل و نقل هرگونه کالا بدون اخذ بارنامه ممنوع و تخلف محسوب می شود و مصداق جرم مستمر است.

عباسعلی بنی اسدی تصریح کرد: قانونگزار حمل بار بدون بارنامه را ممنوع اعلام کرده است و آن را تخلف می داند و یک بار جریمه هم مانع از تردد بدون بارنامه نخواهد بود.

وی بیان کرد: براساس ماده 6 قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه ، گفت: براساس این قانون میزان جریمه برای حمل بار بدون بارنامه تا سقف 50 هزار تومان است و ممنوعیت بار برای هر لحظه تکرار شده و مستمر است. به گونه ای که پس از اعمال جریمه به محض روشن کردن کامیون و ادامه مسیر پلیس می تواند مجددا جریمه کند.

به گزارش مدیر کل دفتر امور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز بر تکمیل زیرساخت های شهرک حمل و نقل ساوه تاکید کرد و گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این شهرک باید تمامی زیرساخت‌ها نظیر پارکینگ، آب، برق، گاز، خوابگاه عمومی و ... فراهم شود.

حمیدرضا شهرکی در ادامه گفت: روزانه بالغ بر سه هزار کامیون بومی و به همین اندازه کامیون غیربومی و چرخشی در سطح ساوه تردد دارند و حضور هزار کامیون به صورت شبانه روزی نیاز به تامین زیرساخت های لازم دارد.

وی در ادامه گفت: به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل شهرک حمل و نقل ساوه جلسه‌ای طی دو هفته آینده در سازمان راهداری تشکیل و تمهیدات لازم برای تخصیص اعتبارات اندیشیده خواهد شد.

در این جلسه تنی چند از کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و انجمن های صنفی حمل و نقل کالا به بیان مشکلات خود پرداختند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از واگذاری محاسبه کرایه کامیون با شیوه جدید ابلاغی، به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور خبر داد.

غلامحسین دغاغله در حاشیه بازدید از روند احداث شهرک حمل و نقل ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، به برخی مطالبات رانندگان در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: با نهایی شدن روش محاسبه تن کیلومتر و اجرای آن در سراسر کشور یکی از خواسته های بحق رانندگان محقق شد.

وی با اشاره به مطرح شدن این موضوع در سالجاری نیز گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی کارگروهی مختص رانندگان کامیون تشکیل شد و کارگروه دیگری به عنوان زیرمجموعه کارگروه اصلی به منظور تعیین کرایه براساس تن کیلومتر با حضور نمایندگان تشکل های صنفی، صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و کارشناسان خبره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل شد.

دغاغله با اشاره به تشکیل افزون بر 30 جلسه اصلی و فرعی برای تعیین کرایه براساس تن کیلومتر در این کارگروه، گفت: برای اجرایی شدن این طرح 1060 نفر ساعت زمان کار کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان، نمایندگان کامیون‌داران و رانندگان، اساتید دانشگاه، صاحبنظران و شرکتهای مشاور صرف شده است و نهایتا به یک فرمول و نظر مشترکی دست یافتیم که طی نامه‌ای از سوی ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به استان ها ابلاغ شد.

وی بیان کرد: براساس این دستورالعمل یک نرخ پایه ( نرخ شاخص مبنا هر تن کیلومتر 1033 ریال) و نیز ضرایبی از 75 صدم تا 1.25 صدم درصد تعیین شده است و ضرایبی هم برای حمل کالا در مسیرهای کوهستانی، مواد خطرناک و کالاهای خاص در نظر گرفته شده است که تعیین میزان ضرایب بر عهده استان‌هاست که با برگزاری جلسات مشترک کارگری و کارفرمایی علاوه بر محاسبه مسیر و مسافت ها برای هر مسیری هر استانی ضرایب خاص را اعمال کند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ادامه به برگزاری جلسه نهایی در 19 آذرماه سالجاری گفت: صورتجلسه نهایی تنظیم و با امضای ریاست سازمان به استان ها ابلاغ شده است که در برخی استان ها اجرایی و در مابقی نیز در حال طی مراحل نهایی و توافق هستند.

وی بیان کرد: ‌محاسبه شاخص‌های اولیه تن کیلومتر بر اساس عوامل هزینه‌ای قیمت تمام شده و نرخ تن کیلومتر با در نظر گرفتن هزینه‌ها در واحد تن کیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است‌، این نرخ بدون احتساب هزینه‌های سربار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه  و بارگیری محاسبه شد.

وی با اشاره به اینکه قطعا این طرح مشکلاتی هم در پی خواهد داشت، بیان کرد: با هم افزایی و همدلی بین سازمان و تشکل‌ها مشکلات احتمالی که بوجود خواهد آمد برطرف می شود و تلاش خواهیم کرد تا نقاط ضعف این طرح برطرف شود.

دغاغله تصریح کرد: سازمان راهداری همچنین به منظور برطرف کردن نقاط ضعف و نقایص احتمالی برای اجرای طرح تن کیلومتر جلسات تخصصی ماهانه برگزار می کند و هرگونه تغییرات در قیمت، اقلام هزینه ای ناوگان و سایر هزینه ها نرخ بار براساس تن کیلومتر به روز خواهد شد و تلاش خواهیم کرد در این جلسات ماهانه مشکلات اجرایی طرح را با نظرات کارشناسی برطرف کنیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group