پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

همزمان با فرا رسیدن هفته کاهش بلایای طبیعی یک دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه خبرنگاران و مدیران رسانه‌های شهرستان ساوه برگزار و از نرم افزار آموزشی جمعیت هلال احمر این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه در آئین رونمایی از این نرم افزار که ساخت آن به همت دو تن از داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان صورت گرفته، اظهار کرد: این نرم افزار با هدف گسترش اطلاع رسانی فعالیت های هلال احمر در سطح جامعه و در راستای فرهنگ‌سازی و فراگیری آموزش کمک‌های اولیه در بین مردم طراحی شده است.

سیدلقمان حسینی، گسترش اطلاع رسانی فعالیت هلال احمر در سطح جامعه، ارتقای سطح آموزش در بین مردم و حضور پررنگ تر در فضای مجازی و افزایش آمادگی مردم در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی، را از اهداف طراحی این نرم افزار دانست و افزود: فراگیری دوره‌های آموزش‌ امدادی میزان تلفات جانی و مادی را تا حد قابل قبولی کاهش خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه طراحی این نرم‌افزار موجباشاعه و گسترش فعالیت‌های هلال احمر در فضای مجازی خواهد شد، افزود: این نرم افزار به منظور اطلاع رسانی فعالیت‌های بخش‌های مختلف جمعیت هلال‌ احمر و آموزش کمک‌های اولیه به جامعه طراحی شده است و در بخش‌های آشنایی با فعالیت‌های امدادی، واحد جوانان، داوطلبان و خیرین خدمات لازم را ارائه می دهد. آشنایی با فعالیت امدادی، استقرار واحد و پایگاه جاده‌ای و نحوه عضویت و ثبت نام از علاقمندان برای حضور در جمعیت هلال احمر از قابلیت‌های آن است.

حسینی در ادامه با تاکید بر ارتباط بین خیرین و جمعیت هلال احمر اظهار کرد: خیرین می‌توانند با در اختیار قرار دادن تجهیزات پزشکی که در منازل مورد استفاده قرار نمی گیرد به صورت امانی به جمعیت، نیاز یک خانواده نیازمند را برطرف کنند.

ویبه تلفیق کاروان پایگاه سلامت و کاروان نیکوکاری به عنوان اقدام نوین جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرحارائه بسته غذای رایگان به همراه دارو و انجام ویزیت رایگان به روستاییان و مناطق محروم صورت می‌گیرد.

رئیس هلال احمر ساوه همچنین در دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه خبرنگاران به اقدامات امدادی و نحوه صحیح امداد ونجات به مصدومین در حوادثی نظیر زلزله، سیل، سوانح جاده ای و ... اشاره کرد و گفت: آموزش حلقه مفقوده در امدادرسانی به موقع به مصدومین و آسیب دیدگان بلایای طبیعی و سوانح است.

در این دوره آموزشی خبرنگاران با اصول اولیه امدادرسانی و نحوه رهاسازی صحیح مصدومین حوادث جاده ای از خودرو، احیاء و تنفس مصنوعی، امدادرسانی در زلزله، اسکان اضطراری، حمل صحیح مصدومین در خودرو و انتقال به مراکز درمانی، نحوه تشخیص و امدادرسانی به مصدومین تروما آشنا شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group