پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

تمامی اخبار

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مصالح کشور و منافع مردم دستاویز باندبازی سیاسی نشود .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در آیین هفته پژوهش و نکوداشت شیخ مفید در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه زهرا(س) ساوه اظهار کرد: همه هم و غم شخصیت های دینی برطرف کردن مشکلات مردم بود و در کنار آن به ترویج مکتب اسلام اهتمام داشتند که الگوی خوبی برای پرهیز از سیاسی کاری تمامی کارگزاران و خدمت به مردم است .

وی ادامه داد: شخصیت‌های دینی ستون فقاهت و علم در مکتب اسلام پس از ائمه هدی (ع) هستند که اسلام مدیون فداکاری و مجاهدت های دینی این شخصیت‌هاست .

وی به شخصیت والای شیخ مفید اشاره کرد و گفت: شیخ مفید از محضر بیش از ۵۰ نفر از اساتید خبره و برجسته بهره‌مند شد .

امام جمعه اراک به نقش برجسته علما در هدایت افکار و اندیشه‌ها و نیز تربیت انسان‌های مومن و کارآمد اشاره کرد و افزود: استعداد و نبوغ شیخ مفید به عنوان یک فقیه و عالم سترگ در تربیت شاگردان، دعوت به خیر، تبلیغ، توانمندی در مجاهدت و مبارزه بر کسی پوشیده نیست و در ابعاد مختلف این مرد بزرگ الهی دست به قلم شده است .

وی به جلسات کارآمد بحث و مناظره در مسائل کلامی توسط شیخ مفید اشاره کرد و گفت: وی از هر زاویه‌ای که به مکتب اهل بیت سخن وارد می‌شد با بیان فصیح و قدرتمند دفاع می کرد و با شناخت و آگاهی بالا پاسخگوی شبهات و ابهامات بود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه شیخ مفید یک فقیه زمان شناس و آشنا به مسائل و دیدگاههای اهل بیت(ع) بود، تصریح کرد: امروز نیز همچنان به تابش این خورشید در عالم شیعه نیازمندیم و باید از منبع غنی علوم دینی این مرد بزرگ بهره مند شد .

وی معرفت را لازمه شناخت خدا و پیامبر دانست و افزود: در کلام شیخ مفید معرفت نفس و معرفت الهی همواره مورد تاکید قرار گرفته است .

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: جلوگیری از برداشت‌های انحرافی ثمره تلاش علمی و پژوهشی علمای دینی است و آثار شیخ مفید و سایر شخصیت‌های دینی بیانگر این ادعاست .

وی تصریح کرد: تاثیر عمیق اعتقادی، فکری و اخلاقی که در کلام شیخ مفید نهفته است از دیگر ویژگی‌های این شخصیت مجاهد دینی به شمار می رود و آن فقیه برجسته شیعی با چنین ویژگی به تربیت شاگردان خود که منشأ آثار و برکات فراوانی هستند، پرداخته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به تببین شرایط امروز جهان اسلام پرداخت و گفت: نباید در ترویج مکتب اسلام سهل انگاری کرد که هر گونه کوتاهی موجب نادیده گرفتن زحمات علمای دینی خواهد بود .

وی افزود: هرگونه کوتاهی در ترویج افکار و اندیشه‌های علمای دینی موجب عملی شدن توطئه‌های بدخواهان اسلام خواهد شد. اندیشمندان و سیاسیون باید به فکر خدمت به مردم باشند و مصالح کشور را فدای باند بازی سیاسی نکنند .

وی تصریح کرد: باید دنبال تعالی کشور و مبارزه با توطئه‌ها بود تا عظمت و اقتدار نظام همواره خاری در چشم دشمنان باشد. دشمنان چشمان خود را بر روی جنایات یمن، سوریه و ... بستند، اما ایران را بمباران تبلیغاتی می‌کنند و به دنبال جنگ روانی هستند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: همت برای حل مشکلات، تلاش برای حفظ ارزش پول ملی، کاهش چالش‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری ترفندهای دشمنان را خنثی خواهد کرد .

وی افزود: امروز امانتدار خون شهدا، امام و رهبری هستیم و باید همواره پیشگام در تقویت اقتدار ملی بود. حوزه‌های علمیه باید از علمای دینی الهام بگیرند چرا که حوزه‌ها پادگان‌های فکری و اعتقادی و کانون ترویج مکتب اسلام است.

وی در ادامه از شهرستان ساوه به عنوان مهد پرورش بزرگان دینی یاد کرد و افزود: شخصیت‌های ممتاز دینی در ساوه پرورش یافته‌اند که هر کدام منشا تحولات فکری و اعتقادی هستند .

به گزارش ایسنا، معاون پژوهشی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم نیز گفت: یادبود علمای دینی و حوزوی اقدامی ارزشمند است و راز توفیق شگرف علما که در چارچوب های طبیعی نمی‌گنجند باید در این یادبودها تبیین کرد .

حجت‌الاسلام علی اکبر حصاری بیان کرد: با محاسبات عادی، تالیف بالغ بر ۲۰۰ اثر در شرایط سخت و خفقان آن دوران توسط شیخ مفید امکان پذیر نیست که نتیجه تقوی و اخلاصی شیخ در آن دوران است .

امام جمعه ساوه نیز گفت: شیخ مفید با آثار فراوانی بالغ بر ۲۰۰ جلد و‌ تربیت شاگردانی موثر در عصر غربت تفکر شیعه گام بزرگی را در ترویج اسلام برداشت .

رضایی معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) ساوه نیز گفت: تاریخ شیعه منشا بروز تحولات گوناگونی است و برگزاری آیین نکوداشت مفاخر شیعه الگویی برای معرفی بزرگان دینی بعه جامعه است.

در این مراسم برگزیدگان پژوهشی به ارائه مقالات خود پرداختند و در پایان از آنان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group