چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: عدم ترویج فرهنگ قانون گرایی و نبود تعهد انضباط اجتماعی در جامعه رنج آور است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: روح قانون گرایی در جامعه باید بطور صحیح جاری و ساری شود . وی بیان کرد: قانونمندی و قانون مداری از ملزومات تشکیل یک حکومت است و عدم تحقق آن یک نافرمانی مدنی محسوب شده و کج روی را در جامعه تشدید می‌کند .

وی با اشاره به اجرای طرح سایت پسماند خواستار استیضاح این طرح شد و گفت: باید در خصوص تبعات بهداشتی این طرح با حساسیت ویژه پرداخت تا منشا بروز بیماری در جامعه نشود . امام جمعه ساوه خواستار توضیح در خصوص علت واگذاری ۱۰۰ هکتار زمین برای این طرح گفت: موضوع تامین آب شرب، نبود راه مواصلاتی مناسب، تبعات زیست محیطی و سایر مشکلات باید بررسی شود و از مقامات استانی و شهرستانی می خواهیم تا نسبت به شفافیت در نحوه اجرای این طرح توضیح دهند. البته اجازه نخواهیم داد طرحی در شهر اجرا شود که تبعات زیست محیطی ناشی از امحای زباله های کشور گریبانگیر مردم شود . حجت الاسلام حسینی گفت: مسئولین باید در اجرای این طرح پاسخگو باشند تا مردم ساوه نخواهند تاوان اجرای این طرح را بپردازند .

وی بر ضرورت برگزاری باشکوه برنامه های ۹ دی تاکید کرد و گفت: برخی به دنبال فتنه اندازی علیه نظام هستند که حضور مردم در صحنه و غیرت ملی موجب خنثی سازی توطئه ها خواهد شد . فرماندار ساوه نیز بر لزوم هماهنگی بیشتر به منظور برپایی باشکوه برنامه های ۹ دی تاکید کرد . محمد بهاروند همچنین خواستار تعامل دستگاههای اجرایی و مشارکت خیرین و هیئت های مذهبی در خصوص استقرار سیستم صوتی مناسب در اجرای برنامه های فرهنگی و نیز برپایی راهپیمایی ها در مناسبت های گوناگون شد .

وی در ادامه از جلسات شورای فرهنگ به عنوان یک مرجع سیاست گذار در حوزه فرهنگ یاد کرد و گفت: بسیاری از مشکلات جامعه از طریق فرهنگ‌سازی رفع می شود و مصوبات این شورا در حوزه فرهنگ بسیار کارساز خواهد بود . فرماندار ساوه در ادامه به جایگاه بالای قانون در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: افرادی که به قانون تمکین نکنند در واقع بی‌حرمتی به این جایگاه کردند . رییس اداره ارشاد بر اهتمام اعضای شورای فرهنگ در پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماعی تاکید کرد و گفت: ادارات نقطه نظرات و دیدگاههای خود را به دبیرخانه شورای فرهنگ ارسال کنند تا در جلسات طرح و بررسی شود.

حسین محمودی فر به اجرای برنامه های آموزشی در آموزش و پرورش اشاره کرد و بر ایجاد حساسیت در بین اولیا و دانش آموزان برای پیشگیری از شیوع اعتیاد تاکید کرد . وی در ادامه با تاکید بر فرهنگ سازی در خصوص قانون گرایی در جامعه گفت: نباید قانون‌گریزی در جامعه ترویج یابد و مردم آن را زرنگی تلقی کنند .

در این جلسه دیگر اعضای شورا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند . شفاف سازی در خصوص خطرات ناشی از اعتیاد، تقویت فعالیت های جایگزین، ارتقای سطح خدمات، برگزاری نمایشگاه عکس و اجرای برنامه توانمند سازی معتادین بازیافته با ایجاد اشتغال، نظارت دقیق بر نحوه فعالیت کمپ ها، تسهیل در ارائه خدمات به معتادین، ایجاد بانک اطلاعاتی معتادین، حساس سازی و حمایت، پیگیری تخصیص اعتبار، در اختیار قرار دادن فضای ورزشی برای معتادین، بهره گیری از توان ائمه جماعات در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد طرح های فرهنگی، کمک به برگزاری ورزش های همگانی، پاکسازی نقاط آلوده، تبلیغات محیطی در جامعه و برخورد قانونی با متخلفین از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد .

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group